Dmatejova Laďka - krize
Moderátor: Moderátoři
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dmatejova Laďka - krize
Tož oleje je vzadu habakuk, asi 2mm pod nalévací otvor. Přijde mi, že se to trochu mírní, ale možná si jen zvykám.
Uvidím, budu s ní teď hodně jezdit, tak pokud se to má podělat, snad se to podělá teď a ne na Velkém Výletě
Uvidím, budu s ní teď hodně jezdit, tak pokud se to má podělat, snad se to podělá teď a ne na Velkém Výletě
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dmatejova Laďka - krize
Tak má za sebou nějakých 200km s károu, svištělo se 70-100, výsledek celkem pozitivní, spotřebu ještě nevím, ale malá nebude
Vezl jsem velký fíkus a simsona
Akorát to musím nějak odhlučnit, při vyvařování jsem vyrval většinu té vaty a po těch 200km hlava docela bzučela
Vezl jsem velký fíkus a simsona
Akorát to musím nějak odhlučnit, při vyvařování jsem vyrval většinu té vaty a po těch 200km hlava docela bzučela
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Dmatejova Laďka - krize
Co tohle téma dělá v Poklábosme??? Přesunuji do správného chlívu.
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dmatejova Laďka - krize
V poklábosme to bylo, protože jsem nestál o tehdejší striktní pravidla OT.
Jinak Laďka slouží, postupně se objevují následky dlouhého stání - už při stání odpadlo závaží z brzdového bubnu, který kopal tak dlouho, až nakopal prase, takže mě čeká výměna zadních vepřů. Objevila se vůle LP ložiska. Nové nárazníky jsou rezavé až hrůza, nevím, kdo to chromoval a z jakého materiálu to je, ale je to hrůza. Na jaře je sundám, obrousím, natřu základovkou a pak to zkusím přestříkat "chromovým sprejem" - jednu podkovu jsem vzal nějakým zinkohliníkovým, a kupodivu to drží líp než ten chrom ... zkrátka, nárazníky mě zklamaly ...
Tak dlouho mě prudily šrouby u akcelerační pumpičky, kolem které cákal benzín, až jsem je napřed nahrazoval natvrdo vruty, a nakonec koupil nové, téměř stejné jako původní - kupodivu je po problémech a ještě víc kupodivu, drží to tam i po těch vrutech. Jinak kdyby to někoho zajímalo a podceňoval to, znamená to pokles spotřeby o víc jak litr
Praskla taky ta mohutná konzole, co nahoře drží alternátor - auto dobíjelo a jezdilo, prostě nezmar. Akorát na volnoběh blikaly pomalu blinkry. Konzoli jsem zavařil a konečně, po letech co to auto mám, jsem dořešil spodní osu, na které drží alternátor, a kolem které má být ještě jakýsi válec, který tam nikdy nebyl. Udělal jsem nový ze starých seřizovacích trubek řízení, sedí to skoro přesně. Konzoli jsem zavařil, od té doby je klid.
Jo a taky mi prorezl první díl výfuku, též vyměněn, dělá trochu problémy, protože při zatáčení o něj dře matka na čepu řízení ... musel jsem jí trochu ubrousit - nebýt samojistná, vešlo by se to ...
Jinak už ani nevím, kolik jsem zatím najel, možná tak 4-5000km, musel bych se kouknout, ale su líné
Taky jsem píchnul LZ kolo, opraveno za 150kč zalepením duše (v garáži jsem přejel vrut a najel s ním pak asi 150km ).
Ohledně odhlučnění jsem zatím nepostoupil, ale nějak jsem si zvykl
Stroj byl též vybaven moderními stěrači - mimochodem, neví někdo, jak se dají seřídit? Pořád mi sjíždí dole pod sklo a zároveň chcou otřít i souseda na semaforech
Jinak Laďka slouží, postupně se objevují následky dlouhého stání - už při stání odpadlo závaží z brzdového bubnu, který kopal tak dlouho, až nakopal prase, takže mě čeká výměna zadních vepřů. Objevila se vůle LP ložiska. Nové nárazníky jsou rezavé až hrůza, nevím, kdo to chromoval a z jakého materiálu to je, ale je to hrůza. Na jaře je sundám, obrousím, natřu základovkou a pak to zkusím přestříkat "chromovým sprejem" - jednu podkovu jsem vzal nějakým zinkohliníkovým, a kupodivu to drží líp než ten chrom ... zkrátka, nárazníky mě zklamaly ...
Tak dlouho mě prudily šrouby u akcelerační pumpičky, kolem které cákal benzín, až jsem je napřed nahrazoval natvrdo vruty, a nakonec koupil nové, téměř stejné jako původní - kupodivu je po problémech a ještě víc kupodivu, drží to tam i po těch vrutech. Jinak kdyby to někoho zajímalo a podceňoval to, znamená to pokles spotřeby o víc jak litr
Praskla taky ta mohutná konzole, co nahoře drží alternátor - auto dobíjelo a jezdilo, prostě nezmar. Akorát na volnoběh blikaly pomalu blinkry. Konzoli jsem zavařil a konečně, po letech co to auto mám, jsem dořešil spodní osu, na které drží alternátor, a kolem které má být ještě jakýsi válec, který tam nikdy nebyl. Udělal jsem nový ze starých seřizovacích trubek řízení, sedí to skoro přesně. Konzoli jsem zavařil, od té doby je klid.
Jo a taky mi prorezl první díl výfuku, též vyměněn, dělá trochu problémy, protože při zatáčení o něj dře matka na čepu řízení ... musel jsem jí trochu ubrousit - nebýt samojistná, vešlo by se to ...
Jinak už ani nevím, kolik jsem zatím najel, možná tak 4-5000km, musel bych se kouknout, ale su líné
Taky jsem píchnul LZ kolo, opraveno za 150kč zalepením duše (v garáži jsem přejel vrut a najel s ním pak asi 150km ).
Ohledně odhlučnění jsem zatím nepostoupil, ale nějak jsem si zvykl
Stroj byl též vybaven moderními stěrači - mimochodem, neví někdo, jak se dají seřídit? Pořád mi sjíždí dole pod sklo a zároveň chcou otřít i souseda na semaforech
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- Kewint
- Příspěvky: 1683
- Registrován: stř kvě 02, 2007 13:05
- Bydliště: Česká Třebová
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dmatejova Laďka - krize
Stěrače jsem vždy seřizoval na motorku , zespodu je 6tka matka ,a po jejím povolení se celý mechanismus hýbe . Chce si s tím pohrát a nastavit to tak akorát . Hlavně to nezkoušej když budeš mít pod motorkem ruku , mohlo by to slušně bolet
Lada 2105-rv.1984,1.3-v GO
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dmatejova Laďka - krize
A jseš si jistej, že se tím dá nějak ovlivnit rozsah mezí, kam až to bude lítat?Kewint píše:Stěrače jsem vždy seřizoval na motorku , zespodu je 6tka matka ,a po jejím povolení se celý mechanismus hýbe . Chce si s tím pohrát a nastavit to tak akorát . Hlavně to nezkoušej když budeš mít pod motorkem ruku , mohlo by to slušně bolet
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dmatejova Laďka - krize
Vlastní kyv (nebo chceš-li úhel či kruhovou výseč) stěrače nenastavíš. Ta je prostě daná 105 stupňů (asi ... zhruba ...) .
Jestliže stěrač sjíždí pod okno, musíš jej přestavit na tom kuželovém tisícihranu.
Pokud stěrač při rozběhu zajíždí pod okno, musíš přestavit táhlo resp. kliku na motorku. Aby při rozjezdu šel stěrač nahoru.
L.
PS: ale proč Ti to vlastně radím ... Ty starý a protřelý él mecanico
Jestliže stěrač sjíždí pod okno, musíš jej přestavit na tom kuželovém tisícihranu.
Pokud stěrač při rozběhu zajíždí pod okno, musíš přestavit táhlo resp. kliku na motorku. Aby při rozjezdu šel stěrač nahoru.
L.
PS: ale proč Ti to vlastně radím ... Ty starý a protřelý él mecanico
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Teepee
- Příspěvky: 4307
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dmatejova Laďka - krize
Já to pochopil tak, že stěrač chodí nejen pod okno, ale i na dveře. A to teda nechápu.
Bílý LADA a okřídlená spol.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dmatejova Laďka - krize
Ano - to jsem (z textu) také pochopil a nechápu to. Ledaže by dal na motorek nějakou delší kliku. A tomu se mi zase nechce věřit.Teepee píše:Já to pochopil tak, že stěrač chodí nejen pod okno, ale i na dveře. A to teda nechápu.
Ale třeba si David jen dělá legraci. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Dmatejova Laďka - krize
Mě taky stěrače chodí přes gumu okna. Správná poloha tý asi 5 cm dlouhý pásovinky, která se nasazuje na tisícihran motorku je asi na 4-5 hodinách z pohledu zepředu. Já si to před demontáží stěračů zapomněl označit a pak jsem to zjišťoval podle jinýho auta.
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dmatejova Laďka - krize
Nedělám si srandu, chodí přes gumu horizontální aj vertikální.
Přesadit stěrače na kuželu umím, ale to je mi na nic, potřeboval bych právě nějak omezit tu výseč.
Teď to mám tak, že někdy to ven nepřejede ... někdy ...
Přesadit stěrače na kuželu umím, ale to je mi na nic, potřeboval bych právě nějak omezit tu výseč.
Teď to mám tak, že někdy to ven nepřejede ... někdy ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
- Teepee
- Příspěvky: 4307
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dmatejova Laďka - krize
Někdy? To je klíčový údaj. Zkontroluj jestli v některém spojení pásovinka+čep to není "vyčvachtané".dmatej píše:Teď to mám tak, že někdy to ven nepřejede ... někdy ...
Pak buď vyměníš mechanismus stěračů, no a nebo dáš větčí sklo no.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: Dmatejova Laďka - krize
a nemas vuli v samotnych raminkach? na drobkove zelenem vazu je vule v tech nytech, ktere drzi vlastni raminko v te casti raminka s dirou na tisicihran a sterace maji ve vysledku vuli tak 2 cm . Takze jezdi dole pod sklo a nahore tesne ke kraji. Obecne se male vule v mechanismu steracu hodne naskladaji ve velkou vyslednou vuli sterace. Na 2111 to delalo tak 4 cm, nez jsem vymenil cely system tahel.Teepee píše:Někdy? To je klíčový údaj. Zkontroluj jestli v některém spojení pásovinka+čep to není "vyčvachtané".dmatej píše:Teď to mám tak, že někdy to ven nepřejede ... někdy ...
Pak buď vyměníš mechanismus stěračů, no a nebo dáš větčí sklo no.
VAZ 2104 1.3 1989
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dmatejova Laďka - krize
Vůle je malinká, asi nejmenší, co jsem kdy na VAZu měl. Každá krabice ale dělala to, že někdy jí nevyzbyla energie, tak vypla trochu dřív. Tak jako tak stěrač vždycky dojede aspoň na hranu - a nahoře vždycky vyletí přes, moooožná se někdy zarazí o gumu, ale tam není vidět.
Dotaz je jasný - jak vymezit výseč. Jak ten motor funguje? Jak pozná, že je třeba vypnout a otočit směr?
Dotaz je jasný - jak vymezit výseč. Jak ten motor funguje? Jak pozná, že je třeba vypnout a otočit směr?
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Dmatejova Laďka - krize
Ja myslim, ze on smer neotaci, to by dlouho nevydrzel, on se toci furt jednim smerem, jen ty paky zajisti zmenu smeru, nebo se pletu?
VAZ 2104 1.3 1989