Dmatejova Laďka - krize

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět

Zachránit Laďku?

Spravit, projít TK
54
83%
Rozebrat, odhlásit
11
17%
 
Celkem hlasů: 65

Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

Tož oleje je vzadu habakuk, asi 2mm pod nalévací otvor. Přijde mi, že se to trochu mírní, ale možná si jen zvykám.
Uvidím, budu s ní teď hodně jezdit, tak pokud se to má podělat, snad se to podělá teď a ne na Velkém Výletě ;)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

Tak má za sebou nějakých 200km s károu, svištělo se 70-100, výsledek celkem pozitivní, spotřebu ještě nevím, ale malá nebude :D
Vezl jsem velký fíkus a simsona :-)
Akorát to musím nějak odhlučnit, při vyvařování jsem vyrval většinu té vaty a po těch 200km hlava docela bzučela :D
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od Hurikán »

Co tohle téma dělá v Poklábosme??? :shock: Přesunuji do správného chlívu.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

V poklábosme to bylo, protože jsem nestál o tehdejší striktní pravidla OT.

Jinak Laďka slouží, postupně se objevují následky dlouhého stání - už při stání odpadlo závaží z brzdového bubnu, který kopal tak dlouho, až nakopal prase, takže mě čeká výměna zadních vepřů. Objevila se vůle LP ložiska. Nové nárazníky jsou rezavé až hrůza, nevím, kdo to chromoval a z jakého materiálu to je, ale je to hrůza. Na jaře je sundám, obrousím, natřu základovkou a pak to zkusím přestříkat "chromovým sprejem" - jednu podkovu jsem vzal nějakým zinkohliníkovým, a kupodivu to drží líp než ten chrom ... zkrátka, nárazníky mě zklamaly ...
Tak dlouho mě prudily šrouby u akcelerační pumpičky, kolem které cákal benzín, až jsem je napřed nahrazoval natvrdo vruty, a nakonec koupil nové, téměř stejné jako původní - kupodivu je po problémech a ještě víc kupodivu, drží to tam i po těch vrutech. Jinak kdyby to někoho zajímalo a podceňoval to, znamená to pokles spotřeby o víc jak litr ;)

Praskla taky ta mohutná konzole, co nahoře drží alternátor - auto dobíjelo a jezdilo, prostě nezmar. Akorát na volnoběh blikaly pomalu blinkry. Konzoli jsem zavařil a konečně, po letech co to auto mám, jsem dořešil spodní osu, na které drží alternátor, a kolem které má být ještě jakýsi válec, který tam nikdy nebyl. Udělal jsem nový ze starých seřizovacích trubek řízení, sedí to skoro přesně. Konzoli jsem zavařil, od té doby je klid.

Jo a taky mi prorezl první díl výfuku, též vyměněn, dělá trochu problémy, protože při zatáčení o něj dře matka na čepu řízení ... musel jsem jí trochu ubrousit - nebýt samojistná, vešlo by se to ...

Jinak už ani nevím, kolik jsem zatím najel, možná tak 4-5000km, musel bych se kouknout, ale su líné :-)

Taky jsem píchnul LZ kolo, opraveno za 150kč zalepením duše (v garáži jsem přejel vrut a najel s ním pak asi 150km :D ).

Ohledně odhlučnění jsem zatím nepostoupil, ale nějak jsem si zvykl :D

Stroj byl též vybaven moderními stěrači - mimochodem, neví někdo, jak se dají seřídit? Pořád mi sjíždí dole pod sklo a zároveň chcou otřít i souseda na semaforech :D
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Kewint
Příspěvky: 1683
Registrován: stř kvě 02, 2007 13:05
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od Kewint »

Stěrače jsem vždy seřizoval na motorku , zespodu je 6tka matka ,a po jejím povolení se celý mechanismus hýbe . Chce si s tím pohrát a nastavit to tak akorát . Hlavně to nezkoušej když budeš mít pod motorkem ruku , mohlo by to slušně bolet :D
Lada 2105-rv.1984,1.3-v GO
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

Kewint píše:Stěrače jsem vždy seřizoval na motorku , zespodu je 6tka matka ,a po jejím povolení se celý mechanismus hýbe . Chce si s tím pohrát a nastavit to tak akorát . Hlavně to nezkoušej když budeš mít pod motorkem ruku , mohlo by to slušně bolet :D
A jseš si jistej, že se tím dá nějak ovlivnit rozsah mezí, kam až to bude lítat?
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od Luděk Musil »

Vlastní kyv (nebo chceš-li úhel či kruhovou výseč) stěrače nenastavíš. Ta je prostě daná 105 stupňů (asi ... zhruba ...) .
Jestliže stěrač sjíždí pod okno, musíš jej přestavit na tom kuželovém tisícihranu.
Pokud stěrač při rozběhu zajíždí pod okno, musíš přestavit táhlo resp. kliku na motorku. Aby při rozjezdu šel stěrač nahoru.
L.
PS: ale proč Ti to vlastně radím ... Ty starý a protřelý él mecanico :lol:
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4307
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od Teepee »

Já to pochopil tak, že stěrač chodí nejen pod okno, ale i na dveře. A to teda nechápu. :oops:
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od Luděk Musil »

Teepee píše:Já to pochopil tak, že stěrač chodí nejen pod okno, ale i na dveře. A to teda nechápu. :oops:
Ano - to jsem (z textu) také pochopil a nechápu to. Ledaže by dal na motorek nějakou delší kliku. A tomu se mi zase nechce věřit.
Ale třeba si David jen dělá legraci. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od Yellow01 »

Mě taky stěrače chodí přes gumu okna. Správná poloha tý asi 5 cm dlouhý pásovinky, která se nasazuje na tisícihran motorku je asi na 4-5 hodinách z pohledu zepředu. Já si to před demontáží stěračů zapomněl označit a pak jsem to zjišťoval podle jinýho auta.
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

Nedělám si srandu, chodí přes gumu horizontální aj vertikální.
Přesadit stěrače na kuželu umím, ale to je mi na nic, potřeboval bych právě nějak omezit tu výseč.
Teď to mám tak, že někdy to ven nepřejede ... někdy ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4307
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od Teepee »

dmatej píše:Teď to mám tak, že někdy to ven nepřejede ... někdy ...
Někdy? To je klíčový údaj. Zkontroluj jestli v některém spojení pásovinka+čep to není "vyčvachtané".
Pak buď vyměníš mechanismus stěračů, no a nebo dáš větčí sklo no. :lol:
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6577
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od JmJ »

Teepee píše:
dmatej píše:Teď to mám tak, že někdy to ven nepřejede ... někdy ...
Někdy? To je klíčový údaj. Zkontroluj jestli v některém spojení pásovinka+čep to není "vyčvachtané".
Pak buď vyměníš mechanismus stěračů, no a nebo dáš větčí sklo no. :lol:
a nemas vuli v samotnych raminkach? na drobkove zelenem vazu je vule v tech nytech, ktere drzi vlastni raminko v te casti raminka s dirou na tisicihran a sterace maji ve vysledku vuli tak 2 cm :-). Takze jezdi dole pod sklo a nahore tesne ke kraji. Obecne se male vule v mechanismu steracu hodne naskladaji ve velkou vyslednou vuli sterace. Na 2111 to delalo tak 4 cm, nez jsem vymenil cely system tahel.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od dmatej »

Vůle je malinká, asi nejmenší, co jsem kdy na VAZu měl. Každá krabice ale dělala to, že někdy jí nevyzbyla energie, tak vypla trochu dřív. Tak jako tak stěrač vždycky dojede aspoň na hranu - a nahoře vždycky vyletí přes, moooožná se někdy zarazí o gumu, ale tam není vidět.
Dotaz je jasný - jak vymezit výseč. Jak ten motor funguje? Jak pozná, že je třeba vypnout a otočit směr?
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6577
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Dmatejova Laďka - krize

Příspěvek od JmJ »

Ja myslim, ze on smer neotaci, to by dlouho nevydrzel, on se toci furt jednim smerem, jen ty paky zajisti zmenu smeru, nebo se pletu?
VAZ 2104 1.3 1989
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“