Záhadné dobíjení - nemožná regulace - Vyřešeno!

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9399
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Petře, kdybych to neviděl, také bych nevěřil. Nicméně celý okruh dobíjení, včetně kabelů od alternátoru, byl zapojen nově a napřímo, bez jakéhokoli přepínače / vypínače.

Dušane, celodenním martýriu, kdy už jsme opravdu byli zoufalí co s tím teda kua je, zkoušeli možné a nemožné, jsem si musel nějak ulevit ... cívka padla za vlast.

Marťas, auto už na dílně nemáme a rovněž nevěřím, že by byl problém v elektrice. Snad jen jestli někdy nezůstalo delší dobu zapnuté zapalování...

Sašo, právě toto mě tak nějak vedlo k její výměně. Uvažujeme stejně :)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Kapelnik
Příspěvky: 8
Registrován: pon črc 30, 2012 17:19

Re: Záhadné dobíjení - nemožná regulace - Vyřešeno!

Příspěvek od Kapelnik »

a kolik ti tam teď lítá voltů? mám a měl sem podobnej problém, vyměnil sem dobíjecí relé, furt stejná chyba, tak sem vyměnil altík a furt stejná chyba, tak sem dumal dál a zjistil sem že pod jedním pólem pojistky na dobíjení mm jiskření, tak sem přišponoval ty packy, očistil a plus mínus to teď funguje, ještě sem poladil ty packy na regulátoru a teď mi to dobíjí ale mezi 12.60 až 14.70V furt mi to mezi tím lítá, takže když jedu tak mi to furt pulzuje a auto jako kdyby bliká :(
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Záhadné dobíjení - nemožná regulace - Vyřešeno!

Příspěvek od Petr HC »

Mezera mezi packami musí být nastavena přesně podle nového relé a pokud to nepomůže, bude přerušený odpor pod regulátorem (relé). Myslím, že jsem to zde popisoval a bylo to dáno do FAQ. Čti a hledej.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Kapelnik
Příspěvky: 8
Registrován: pon črc 30, 2012 17:19

Re: Záhadné dobíjení - nemožná regulace - Vyřešeno!

Příspěvek od Kapelnik »

děkuji
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Záhadné dobíjení - nemožná regulace - Vyřešeno!

Příspěvek od Petr HC »

Je to v http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?f=50&t=9732 na konci - příloha alternátory.doc
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9399
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Záhadné dobíjení - nemožná regulace - Vyřešeno!

Příspěvek od Vašátor »

Přesně tak, regulační relé se prvně musí nastavit "nasucho" dle parametrů udávaných výrobcem - mezery mezi kontakty, vzdálenost kotvy od cívky atd. Rovněž je dobré změřit odporové hodnoty mezi kontakty a řádně očistit kostru.

Pro regulační relé RR380 platí:
- odpor mezi svorkou 15 a 67 při rozepnutých kontaktech : 5,35 - 5,95ohmů
- odpor mezi svorkou 15 a kostrou 25,7 - 29,7ohmů
- vzduchová mezera mezi kotvou a jádrem 1,33 - 1,47mm
- vzdálenost mezi kontakty druhého stupně 0,35 - 0,55mm
- kontakty nesmí být opálené a ojiskřené!, musí být hladké

regulační napětí se potom už jen doladí za provozu a to přihýbáním jazýčku pružinky kotvy. Mělo by se pohybovat mezi 13,8 - 14,2V
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Záhadné dobíjení - nemožná regulace - Vyřešeno!

Příspěvek od MartasBrno »

Já jen doplním, že ten odpor měřicí cívky proti kostře jsem měl na některých regulátorech dvojnásobný. A špatně to asi nebylo.
Pak t opředpětí pružiny mi připadne dost citlivé, takže je potřeba se přibližovat s citem. Nakonec, kryt regulátoru změní napětí tuším asi 0,5V do plusu když je sundaný oproti nasazenému stavu. Je z ocelového plechu a ovlivňuje magnetický obvod cívky.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Záhadné dobíjení - nemožná regulace - Vyřešeno!

Příspěvek od Petr HC »

Princip této třípolohové regulace (v textu je nesprávně uvedeno dvoupolohové) je na následujících dvou obr. Jde sice o regulátor z motocyklu Jawa spolupracující s 6 V dynamem, takže u Lady chybí rozpojovací kontak (zastoupený diodovým můstkem) ale podstata regulace napětí (proudu) je stejná. A jasně z toho vyplývá, že přerušený odpor R způsobí velké kolísání (blikání žárovek) v palubní síti. (Kapelník)
Namísto vinuté pružinky je tam U pružina označená P.
Přílohy
Reg_1ko.jpg
Reg_1ka.jpg
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9399
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Záhadné dobíjení - nemožná regulace - Vyřešeno!

Příspěvek od Vašátor »

MartasBrno píše:Nakonec, kryt regulátoru změní napětí tuším asi 0,5V do plusu když je sundaný oproti nasazenému stavu. Je z ocelového plechu a ovlivňuje magnetický obvod cívky.
Může a nemusí. Magnetický obvod má rušit těsnění mezi krytem a tělem regulátoru. Jenže tam jsou ještě šroubky, že ... kažodpádně regulátorů jsem již seřídil mraky, někde se to po nasazení krytu nehnulo ani o prd, jindy třeba více jak o 1V.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Záhadné dobíjení - nemožná regulace - Vyřešeno!

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Takže v průměru o 0,5V :-) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Záhadné dobíjení - nemožná regulace - Vyřešeno!

Příspěvek od Petr HC »

A podle nejmenovaného ministerského náměstka o prd+1 V
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“