Mám tu jednu třešničku na dortu. Dělali jsme na dílně modrou 21011. Na dílnu jsem s ní bez jediného problému dojel (tedy poté, co jsme na parkovišti vyměnili hlavu motoru...). Po všech možných opravách jsme vyrazili na zkušební jízdu. Po této zkušební jízdě jsme však objevili vyvřenou autobaterii. Při měření dobíjení voltmetr ukázal 17V

Předepsané hodnoty / naměřené hodnoty na regulačním relé
mezi č.15 a kostrou ......................... 28,5 +-3ohmi / 30ohmu
č.15 - 67 při druhem stupni .................. 5 +-nevim / 5ohmu
Odpor vinutí rotoru alternátoru
naměřeno cca 4,5ohmu
Odběr rotorového vinutí za chodu motoru při propojení kontaktů 15 a 67 (vyřazení reg.relé)
Naměřeno cca 4A
Po "opravě" regulačního relé již lze napětí alternátoru tak nějak regulovat:
Nicméně buď nastavím 12,8V a vůz defakto nedobíjí
nebo lze nastavit 13,4V - po zvednutí otáček na cca 3000ot/min napětí pomaličku stoupá až na 16V
anebo nastavím 15V - regulátor přebíjí
Nic jiného se mi na regulačním relé nastavit nepodařilo. Toto regulační relé tam chodilo dříve, na regulační kontakty nikdo nesahal.
osobně mi to přijde, jako by si rotor alternátoru vytvářel samobuzení ... nicméně je to alternátor ... nejde mi to do hlavy

Jo, střídavá složka alternátoru - běžným multimetrem naměřeno 0V
Petře, Sašo,... napadá vás něco
