Všetko sa začalo, keď si otec kúpil po 34 rokoch nový vehikel. Celkom výkon, však? Každopádne, vyvstala otázka čo bude ďalej s "našim" žigulíkom?
Vyrástol som na zadnom a neskôr aj na prednom sedadle tohto auta a teda rozhodnutie "čo ďalej" bolo celkom jednoduché. Auto sa zachráni. Voz teda prešiel z otca na syna
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Zhodou okolností kamarátova mama za lacný peniaz prenajímala garáž a už to šlo.
Takže od roku 2008 mám auto ja a musím povedať, že sme si to obdobie spolu celkom užili. Do projektu vstúpil aj kamarát, ktorý ma zatiaľ hlavne psychycky podporuje a tak to nejako ťaháme spolu dvaja.
Nejaké ilustračné obrázky k nahliadnutiu TU
Okrem zábavy som nezaháľal. Prebehla generálka bŕzd, auto dostalo kvalitný olej, odborné nastavenie motora + karburácie a celkovo som sa oň po mechanickej stránke v rámci možností staral celkom dobre, myslím.
Popri údržbe a zábave som tiež dôkladne a poctivo syslil ND
![albino :albino:](./images/smilies/icon_albino.gif)
Takže nasysleno a konečne nastal čas, deň "D" kedy auto vošlo do garáže a to na dlhú dobu naposledy, ako sa zdá. Bude sa konať omladzovacia kúra a ja dúfam a verím, že sa nám to podarí dotiahnuť do úspešného konca.
Fakty:
- kúpené v roku 1974 mojim otcom po noci strávenej v mototechne (prišlo 6 kusov, keď prišiel na rad on, boli už len dva, tmavo modrý a biely, správne sa rozhodol pre modrý s tmavo červeným čalúnením (jeho dvaja bratia neskór kúpili bielu a červenú 01čku, svojho času boli hotový gangsta boyz keď sa stretli u rodičov a zaparkovali svoje tátoše, normálne vlastenci, čistá trikolóra (do dnešných dní prežila len naša, biela zhnila, červená skončila búračkou vo Svidníku)
- v roku 1992, t.j. po 18och rokoch bolo auto prestriekané na červeno a bola prevedená súvisiaca renovácia vonkajšej karosérie, okrem pôvodnej farby padli za obeť chromované puklice a prahové lišty, oboje nahradené čiernym plastom, som rád že táto "kultúrna revolúcia" nebola dotiahnutá do dôsledkov a auto inak zostalo v pôvodnom stave. Lak nebol kvalitný a čoskoro začal šisovať, čo môj puntičkársky tato nezniesol a auto šlo na lak opäť, neviem presne kedy (zistím), ale spravili to už celkom kvalitne, našťastie sa žiaden "tuzing" nekonal, dokonca to striekali v takmer rozobratom stave, okná, tesnenia, interiér, motor boli vonku, na prekvapenie nezastriekali ani kabelové zväzky, dodnes sa pamatám, keď sme šli s otcom po auto niekde k Vranovu autobusom a potom tá spanilá cesta okrskami, krajinou v najkrajšom aute na svete, myslím, že vďaka tejto lakovačke a profi prístupu auto prežilo do dnešných dní
- tuning: no, chvala bohu, žiadne bastlenie sa nekonalo, pribudla akurát zadná hmlovka a súvisiaci spínač na palubke a cúvačka plus spínač pod krytom kvalt páky, potom ešte môj (to už som bol asi v puberte) "skvelý" nápad s autorádiom a anténou na streche, to boli nejaké 90te roky a éra blšákov, anténa a rádio boli originál od Vietnamcov a repro zo záložne, ale bacha, bol to kazeťák s ekvalizérom, len aby sa vedelo, verili by ste že bol do roka fuč, ukradnutý miestnou pouličnou tlupou?
- momentálne máme 156 tis km, z toho posledné 4ry roky cca 10tis km
- pre fetišistov - podarilo sa zachovať ČSSR technický preukaz
- všetky STK bez úplatkov
Vízia:
.je to pekná vec, stroj, železné autíčko, angličák, poctivá kára, lego, hmota, ozubené kolieska, chlapci to maju radi, merkur, kus historie a sučasť rodinnej i mojej pamäte, relikvia, finančný spotrebič, mam ho/ju/jeho rád, ale aj robotu okolo a to všetko,
skrátka idéalny k o n í č e k
chceme teda:
- zachovať toto teleso v použiteľnom stave na čo možno najdlšiu dobu, t.j. obdobie presahujúce generáciu
- zachovanie ortodoxne autentického stavu vozidla nie je podmienkou
- automobil má jazdiť, teda žiť, teda jazdiť
Takže vážení, takto nejako na tom sme. V máji (květnu) idú značky do depozitu a patkaň ide pod nôž. Aké príznačné, v máji 1974 bolo onehdá uvedené do evidencie, teraz v máji ide z evidencie von a ak plán výjde, o dva roky, keď bude mať 40, uzrie opäť svetlo sveta. Z úvodných foto to tak možno nevyzerá, ale máme o 5 minút 12, a bez okamžitej renovácie by bolo auto odsúdené na postupný no istý a nevyhnutný zánik.
Času je málo a voda stúpa, tak kedy ak nie teraz?
![Obrázek](https://lh4.googleusercontent.com/-yRDfWFcHlBc/T6m2dOZOOYI/AAAAAAAABEo/yiA7AlEPRBY/s806/pan.jpg)