Žiguli ВАЗ 2101 '74 - pracovný názov /patkaň/
Moderátor: Moderátoři
Žiguli ВАЗ 2101 '74 - pracovný názov /patkaň/
Predstavujem Vám svoje auto a vlastne projekt, ktorým sa zaoberám, no povedzme, posledné 4(?) roky.
Všetko sa začalo, keď si otec kúpil po 34 rokoch nový vehikel. Celkom výkon, však? Každopádne, vyvstala otázka čo bude ďalej s "našim" žigulíkom?
Vyrástol som na zadnom a neskôr aj na prednom sedadle tohto auta a teda rozhodnutie "čo ďalej" bolo celkom jednoduché. Auto sa zachráni. Voz teda prešiel z otca na syna
Zhodou okolností kamarátova mama za lacný peniaz prenajímala garáž a už to šlo.
Takže od roku 2008 mám auto ja a musím povedať, že sme si to obdobie spolu celkom užili. Do projektu vstúpil aj kamarát, ktorý ma zatiaľ hlavne psychycky podporuje a tak to nejako ťaháme spolu dvaja.
Nejaké ilustračné obrázky k nahliadnutiu TU
Okrem zábavy som nezaháľal. Prebehla generálka bŕzd, auto dostalo kvalitný olej, odborné nastavenie motora + karburácie a celkovo som sa oň po mechanickej stránke v rámci možností staral celkom dobre, myslím.
Popri údržbe a zábave som tiež dôkladne a poctivo syslil ND a vôbec, nasával všetko čo sa dalo, až som sa dostal sem, na fórum. Bolo totiž jasné, že ak má byť cieľom záchrana auta a nie len jeho "dojazdenie", bude potrebná jeho kompletná renovácia s k tomu treba jednak nejaké vedomosti a jednak diely. Za tie roky sa mi podarilo pozháňať väčšinu problémových dielov, ako sú chromy a pod. v novom, alebo v "A" stave. To boli také prima náhody, ako napríklad, človek ide na inzerát po zadný blatník a pánko vytiahne, reku či nechcem, že má i zadné svetlá, pozriem lepšie, funglovky nové, alebo kupujem kolísku v Poprade a len tak po mimo šup nové bočné blinkre a prahové lišty ...
Takže nasysleno a konečne nastal čas, deň "D" kedy auto vošlo do garáže a to na dlhú dobu naposledy, ako sa zdá. Bude sa konať omladzovacia kúra a ja dúfam a verím, že sa nám to podarí dotiahnuť do úspešného konca.
Fakty:
- kúpené v roku 1974 mojim otcom po noci strávenej v mototechne (prišlo 6 kusov, keď prišiel na rad on, boli už len dva, tmavo modrý a biely, správne sa rozhodol pre modrý s tmavo červeným čalúnením (jeho dvaja bratia neskór kúpili bielu a červenú 01čku, svojho času boli hotový gangsta boyz keď sa stretli u rodičov a zaparkovali svoje tátoše, normálne vlastenci, čistá trikolóra (do dnešných dní prežila len naša, biela zhnila, červená skončila búračkou vo Svidníku)
- v roku 1992, t.j. po 18och rokoch bolo auto prestriekané na červeno a bola prevedená súvisiaca renovácia vonkajšej karosérie, okrem pôvodnej farby padli za obeť chromované puklice a prahové lišty, oboje nahradené čiernym plastom, som rád že táto "kultúrna revolúcia" nebola dotiahnutá do dôsledkov a auto inak zostalo v pôvodnom stave. Lak nebol kvalitný a čoskoro začal šisovať, čo môj puntičkársky tato nezniesol a auto šlo na lak opäť, neviem presne kedy (zistím), ale spravili to už celkom kvalitne, našťastie sa žiaden "tuzing" nekonal, dokonca to striekali v takmer rozobratom stave, okná, tesnenia, interiér, motor boli vonku, na prekvapenie nezastriekali ani kabelové zväzky, dodnes sa pamatám, keď sme šli s otcom po auto niekde k Vranovu autobusom a potom tá spanilá cesta okrskami, krajinou v najkrajšom aute na svete, myslím, že vďaka tejto lakovačke a profi prístupu auto prežilo do dnešných dní
- tuning: no, chvala bohu, žiadne bastlenie sa nekonalo, pribudla akurát zadná hmlovka a súvisiaci spínač na palubke a cúvačka plus spínač pod krytom kvalt páky, potom ešte môj (to už som bol asi v puberte) "skvelý" nápad s autorádiom a anténou na streche, to boli nejaké 90te roky a éra blšákov, anténa a rádio boli originál od Vietnamcov a repro zo záložne, ale bacha, bol to kazeťák s ekvalizérom, len aby sa vedelo, verili by ste že bol do roka fuč, ukradnutý miestnou pouličnou tlupou?
- momentálne máme 156 tis km, z toho posledné 4ry roky cca 10tis km
- pre fetišistov - podarilo sa zachovať ČSSR technický preukaz
- všetky STK bez úplatkov
Vízia:
.je to pekná vec, stroj, železné autíčko, angličák, poctivá kára, lego, hmota, ozubené kolieska, chlapci to maju radi, merkur, kus historie a sučasť rodinnej i mojej pamäte, relikvia, finančný spotrebič, mam ho/ju/jeho rád, ale aj robotu okolo a to všetko,
skrátka idéalny k o n í č e k
chceme teda:
- zachovať toto teleso v použiteľnom stave na čo možno najdlšiu dobu, t.j. obdobie presahujúce generáciu
- zachovanie ortodoxne autentického stavu vozidla nie je podmienkou
- automobil má jazdiť, teda žiť, teda jazdiť
Takže vážení, takto nejako na tom sme. V máji (květnu) idú značky do depozitu a patkaň ide pod nôž. Aké príznačné, v máji 1974 bolo onehdá uvedené do evidencie, teraz v máji ide z evidencie von a ak plán výjde, o dva roky, keď bude mať 40, uzrie opäť svetlo sveta. Z úvodných foto to tak možno nevyzerá, ale máme o 5 minút 12, a bez okamžitej renovácie by bolo auto odsúdené na postupný no istý a nevyhnutný zánik.
Času je málo a voda stúpa, tak kedy ak nie teraz?
Všetko sa začalo, keď si otec kúpil po 34 rokoch nový vehikel. Celkom výkon, však? Každopádne, vyvstala otázka čo bude ďalej s "našim" žigulíkom?
Vyrástol som na zadnom a neskôr aj na prednom sedadle tohto auta a teda rozhodnutie "čo ďalej" bolo celkom jednoduché. Auto sa zachráni. Voz teda prešiel z otca na syna
Zhodou okolností kamarátova mama za lacný peniaz prenajímala garáž a už to šlo.
Takže od roku 2008 mám auto ja a musím povedať, že sme si to obdobie spolu celkom užili. Do projektu vstúpil aj kamarát, ktorý ma zatiaľ hlavne psychycky podporuje a tak to nejako ťaháme spolu dvaja.
Nejaké ilustračné obrázky k nahliadnutiu TU
Okrem zábavy som nezaháľal. Prebehla generálka bŕzd, auto dostalo kvalitný olej, odborné nastavenie motora + karburácie a celkovo som sa oň po mechanickej stránke v rámci možností staral celkom dobre, myslím.
Popri údržbe a zábave som tiež dôkladne a poctivo syslil ND a vôbec, nasával všetko čo sa dalo, až som sa dostal sem, na fórum. Bolo totiž jasné, že ak má byť cieľom záchrana auta a nie len jeho "dojazdenie", bude potrebná jeho kompletná renovácia s k tomu treba jednak nejaké vedomosti a jednak diely. Za tie roky sa mi podarilo pozháňať väčšinu problémových dielov, ako sú chromy a pod. v novom, alebo v "A" stave. To boli také prima náhody, ako napríklad, človek ide na inzerát po zadný blatník a pánko vytiahne, reku či nechcem, že má i zadné svetlá, pozriem lepšie, funglovky nové, alebo kupujem kolísku v Poprade a len tak po mimo šup nové bočné blinkre a prahové lišty ...
Takže nasysleno a konečne nastal čas, deň "D" kedy auto vošlo do garáže a to na dlhú dobu naposledy, ako sa zdá. Bude sa konať omladzovacia kúra a ja dúfam a verím, že sa nám to podarí dotiahnuť do úspešného konca.
Fakty:
- kúpené v roku 1974 mojim otcom po noci strávenej v mototechne (prišlo 6 kusov, keď prišiel na rad on, boli už len dva, tmavo modrý a biely, správne sa rozhodol pre modrý s tmavo červeným čalúnením (jeho dvaja bratia neskór kúpili bielu a červenú 01čku, svojho času boli hotový gangsta boyz keď sa stretli u rodičov a zaparkovali svoje tátoše, normálne vlastenci, čistá trikolóra (do dnešných dní prežila len naša, biela zhnila, červená skončila búračkou vo Svidníku)
- v roku 1992, t.j. po 18och rokoch bolo auto prestriekané na červeno a bola prevedená súvisiaca renovácia vonkajšej karosérie, okrem pôvodnej farby padli za obeť chromované puklice a prahové lišty, oboje nahradené čiernym plastom, som rád že táto "kultúrna revolúcia" nebola dotiahnutá do dôsledkov a auto inak zostalo v pôvodnom stave. Lak nebol kvalitný a čoskoro začal šisovať, čo môj puntičkársky tato nezniesol a auto šlo na lak opäť, neviem presne kedy (zistím), ale spravili to už celkom kvalitne, našťastie sa žiaden "tuzing" nekonal, dokonca to striekali v takmer rozobratom stave, okná, tesnenia, interiér, motor boli vonku, na prekvapenie nezastriekali ani kabelové zväzky, dodnes sa pamatám, keď sme šli s otcom po auto niekde k Vranovu autobusom a potom tá spanilá cesta okrskami, krajinou v najkrajšom aute na svete, myslím, že vďaka tejto lakovačke a profi prístupu auto prežilo do dnešných dní
- tuning: no, chvala bohu, žiadne bastlenie sa nekonalo, pribudla akurát zadná hmlovka a súvisiaci spínač na palubke a cúvačka plus spínač pod krytom kvalt páky, potom ešte môj (to už som bol asi v puberte) "skvelý" nápad s autorádiom a anténou na streche, to boli nejaké 90te roky a éra blšákov, anténa a rádio boli originál od Vietnamcov a repro zo záložne, ale bacha, bol to kazeťák s ekvalizérom, len aby sa vedelo, verili by ste že bol do roka fuč, ukradnutý miestnou pouličnou tlupou?
- momentálne máme 156 tis km, z toho posledné 4ry roky cca 10tis km
- pre fetišistov - podarilo sa zachovať ČSSR technický preukaz
- všetky STK bez úplatkov
Vízia:
.je to pekná vec, stroj, železné autíčko, angličák, poctivá kára, lego, hmota, ozubené kolieska, chlapci to maju radi, merkur, kus historie a sučasť rodinnej i mojej pamäte, relikvia, finančný spotrebič, mam ho/ju/jeho rád, ale aj robotu okolo a to všetko,
skrátka idéalny k o n í č e k
chceme teda:
- zachovať toto teleso v použiteľnom stave na čo možno najdlšiu dobu, t.j. obdobie presahujúce generáciu
- zachovanie ortodoxne autentického stavu vozidla nie je podmienkou
- automobil má jazdiť, teda žiť, teda jazdiť
Takže vážení, takto nejako na tom sme. V máji (květnu) idú značky do depozitu a patkaň ide pod nôž. Aké príznačné, v máji 1974 bolo onehdá uvedené do evidencie, teraz v máji ide z evidencie von a ak plán výjde, o dva roky, keď bude mať 40, uzrie opäť svetlo sveta. Z úvodných foto to tak možno nevyzerá, ale máme o 5 minút 12, a bez okamžitej renovácie by bolo auto odsúdené na postupný no istý a nevyhnutný zánik.
Času je málo a voda stúpa, tak kedy ak nie teraz?
Odstrojenie interiéru
Takže sme zahájili rozborku. Začali sme interiérom. Problém bol akurát s dverami, takmer všetko bolo treba odvŕtať. Tá vatovo asfaltová izolácia putovala do koša.
Pri zbežnej obhliadke je podlaha OK, ale predná časť, roh na vodičovej strane je totálne na šrot, chytená je aj prepážka. Zdá sa, že zatekalo okolo okna a celá tá strana od rohu okna dole bude úplne zhnitá. Rovnako aj vnútorný prah. Výstuha prahu od blatníka niekam zmizla. Minimálne jedna kapsa pred zadným blatníkom sa bude tiež operovať. Strana spolujazca je na tom o čosi lepšie, pravda sa ale ukáže, až keď odstránim gumoasfalt čo tam svojho času otec dal. Pustil som sa aj do čela a šlo to teda dosť zle, celé to trvalo skoro tak dlho ako interiér. Šruby čo držia zvony, alej aj štelováky boli tak zapečené, že opäť musela nastúpiť vŕtačka. So smerovkami bola tiež zábava. I keď sú predné blatníky na počudovanie bez korózie, musia dole, budú sa robiť veže, ale hlavne tá kapsa medzi prednými dverami a blatníkom. Tam očakávam hotovú spúšť.
T+6,5 hodín
Pri zbežnej obhliadke je podlaha OK, ale predná časť, roh na vodičovej strane je totálne na šrot, chytená je aj prepážka. Zdá sa, že zatekalo okolo okna a celá tá strana od rohu okna dole bude úplne zhnitá. Rovnako aj vnútorný prah. Výstuha prahu od blatníka niekam zmizla. Minimálne jedna kapsa pred zadným blatníkom sa bude tiež operovať. Strana spolujazca je na tom o čosi lepšie, pravda sa ale ukáže, až keď odstránim gumoasfalt čo tam svojho času otec dal. Pustil som sa aj do čela a šlo to teda dosť zle, celé to trvalo skoro tak dlho ako interiér. Šruby čo držia zvony, alej aj štelováky boli tak zapečené, že opäť musela nastúpiť vŕtačka. So smerovkami bola tiež zábava. I keď sú predné blatníky na počudovanie bez korózie, musia dole, budú sa robiť veže, ale hlavne tá kapsa medzi prednými dverami a blatníkom. Tam očakávam hotovú spúšť.
T+6,5 hodín
Re: Žiguli ВАЗ 2101 '74 - pracovný názov /patkaň/
tak konečne si začal s renováciou, o ktorej si hovoril už dosť dávno. V aute som sa mal možnosť viezť a musím potvrdiť že po motorickej stránke bolo veľmi dobré. auto bolo tiché motor šiel hladko bez žiadneho skákania a pod. Vzhľadom na to, že sme z jedného mesta ak by si potreboval nejakú fyzickú pomoc, radu, prípadne ak by ti bolo smutno za jazdou v Lade môžeš sa obrátiť na mňa a ak budem vedieť určite pomôžem a samozrejme držím palce aby sme o tie dva roky spoločne prevetrali žigulíky na nejakom výlete po okolí.
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
PP Blatnik
Odparal som PP blatnik. Vrtak na bodove zvary super vec. Objav nevyzera nijako vabne, ale zase, cakal som to a nie je to ani najhorsie.
Nastastie blatnik je OK, rovnako spojenie podbehu s prepazkou je v dobrom stave. Nosnik veduci od podbehu k stlpiku dveri v ratane plechu pod nim pojde von a vyrobi sa novy. Cast zvarov a hmoty tam este je, stale to teda ako tak plni nosnu funkciu. Kym do toho zacnem rezat navarim docasne nosniky medzi podbehom a prieckou na strane motora a stojku medzi prieckou a nosnikom pod sedadlami. Bojim sa, ze by sa mi to bez toho zbortilo. Zafixujem asi aj stlpik dveri, od podlahy je totiz tiez odhnity.
Ked to bude poriesene, pustim sa do veze a vymeni sa aj horna hrana podbehu. No jo no, uz niet cesty spat
Nabuduce budem musiet dat dole stropny tapacir nech sa nespini/nehori a ocistit tu hnusnu prasnu vatu co zostala prilepena na podlahe a vsade mozne.
T+9 hodin
Nastastie blatnik je OK, rovnako spojenie podbehu s prepazkou je v dobrom stave. Nosnik veduci od podbehu k stlpiku dveri v ratane plechu pod nim pojde von a vyrobi sa novy. Cast zvarov a hmoty tam este je, stale to teda ako tak plni nosnu funkciu. Kym do toho zacnem rezat navarim docasne nosniky medzi podbehom a prieckou na strane motora a stojku medzi prieckou a nosnikom pod sedadlami. Bojim sa, ze by sa mi to bez toho zbortilo. Zafixujem asi aj stlpik dveri, od podlahy je totiz tiez odhnity.
Ked to bude poriesene, pustim sa do veze a vymeni sa aj horna hrana podbehu. No jo no, uz niet cesty spat
Nabuduce budem musiet dat dole stropny tapacir nech sa nespini/nehori a ocistit tu hnusnu prasnu vatu co zostala prilepena na podlahe a vsade mozne.
T+9 hodin
Naposledy upravil(a) suhajko dne pát kvě 11, 2012 20:46, celkem upraveno 1 x.
Re: Žiguli ВАЗ 2101 '74 - pracovný názov /patkaň/
Máš před sebou hodně práce, ale je vidět, že na to jdeš zodpovědně ... držím palce
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Re: Žiguli ВАЗ 2101 '74 - pracovný názov /patkaň/
ja drzim silno velmi prsty a vies ,ze ked bude treba prilozim ruku k dielu
Re: Žiguli ВАЗ 2101 '74 - pracovný názov /patkaň/
Vrtak na bodove zvary? to by sa mi zišlo...v čom je iny? kde sa da zohnat?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Žiguli ВАЗ 2101 '74 - pracovný názov /patkaň/
držím palce rovesníkovi môjho Nikitu a aj jeho gazdovi, nech sa dielo darí
krásny príbeh a prajem jeho úspešné pokračovanie
krásny príbeh a prajem jeho úspešné pokračovanie
Nikita II, 1974
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
Re: Žiguli ВАЗ 2101 '74 - pracovný názov /patkaň/
To se mi líbí , Tátoš a gazda jinak dobrá práce a i fotky pro nás fotkofily již se těším
TŘI SESTRY <III> LADA GANG
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
LADA 21061 (1.7-5q od Kinga) -1986
MERCEDES BENZ W124 220E -1993
SIMSON S51 -1990
FORD GRANADA ESTATE 2.0 4V-1984
http://fotoalba.cz/Kopr21061
http://kopr21061.rajce.idnes.cz/
LED ZEPPELIN
Re: Žiguli ВАЗ 2101 '74 - pracovný názov /patkaň/
Dakujem za podporu, budem ju potrebovat, zatial mam energie dost, ale ono ma to nadsenie prejde
V zeleziarstve, kam chodievam, mi to objednali zo dna na den. Za obojstrannu 6ku som dal myslim 4,50 Eur. Myslim ze by to mohli mat v kazdom lepsom zeleziarstve aj skladom, napr Cezema, alebo Gobako v KE, alebo objednat z internetu.
ak vies brusit vrtaky mozes si "plochy" vrtak zabrusit aj z obycajneho.
Videl som na zahranicnych forach aj profi verziu, asi do rychlootackovych pneu vrtaciek, tym trnom sa nejako reguluje hlbka odvrtania a sluzi ako vodiaci kolik, zasuva sa do tela vrtaka. Ale pre "domace" pouzitie asi bude staci obyc
Vrtak na bodove zvary je zabruseny tak, ze spicka pri pohlade z boku nema tvar kuzela, ale valca. Ide o to, ze plochou spickou odvrtas, lepsi povedane odfrezujes, v mieste zvaru len vrchny plech, spodny zostane neporuseny.Cory píše:Vrtak na bodove zvary? to by sa mi zišlo...v čom je iny? kde sa da zohnat?
V zeleziarstve, kam chodievam, mi to objednali zo dna na den. Za obojstrannu 6ku som dal myslim 4,50 Eur. Myslim ze by to mohli mat v kazdom lepsom zeleziarstve aj skladom, napr Cezema, alebo Gobako v KE, alebo objednat z internetu.
ak vies brusit vrtaky mozes si "plochy" vrtak zabrusit aj z obycajneho.
Videl som na zahranicnych forach aj profi verziu, asi do rychlootackovych pneu vrtaciek, tym trnom sa nejako reguluje hlbka odvrtania a sluzi ako vodiaci kolik, zasuva sa do tela vrtaka. Ale pre "domace" pouzitie asi bude staci obyc
Re: Žiguli ВАЗ 2101 '74 - pracovný názov /patkaň/
brusit viem, aj mam na com a vrtakov kopec on bude asi nejak viac tvrdeny, predpokladam
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Žiguli ВАЗ 2101 '74 - pracovný názov /patkaň/
a na konci ak dobre vidím na obrázku je aj nejaký špic nie?
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
- radek mb
- Příspěvky: 5189
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Re: Žiguli ВАЗ 2101 '74 - pracovný názov /patkaň/
Pěkný příběh, držím palce, ať vydrží odhodlání při renovaci.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Re: Žiguli ВАЗ 2101 '74 - pracovný názov /patkaň/
Tyhle vrtáky používám oba. Ten první si brousím sám, ale je to celkem věda to správně nabrousit, aby to odvrtávalo. Ploché ostří se nabrousí snadno, ale ta špička se musí brát ostrou hranou brusu a jde to dost blbě. Bez špičky je ten vrták k ničemu, protože se neudržíš tam, kde chceš odvrtávat.
Ten druhej vrták používám taky, pozor rozhodně není do rychlootáčkových vrtaček, oba tyhle vrtáky potřebují co nejmenší otáčky !!! Jinak se vyhřejou a přestanou brát šponu.
Já kupuju tohle: http://www.uni-max.cz/sada-na-odvrtani- ... h-svaru/d/
Ten druhej vrták používám taky, pozor rozhodně není do rychlootáčkových vrtaček, oba tyhle vrtáky potřebují co nejmenší otáčky !!! Jinak se vyhřejou a přestanou brát šponu.
Já kupuju tohle: http://www.uni-max.cz/sada-na-odvrtani- ... h-svaru/d/
To funguje tak, že si důlčíkem uděláš narazíš důlek doprostřed bodového svaru a ten hrot ti vede vrták. Uvnitř toho vrtáku je pružinka, takže jak na vrták tlačíš, tak hrot zajíždí dovnitř a ty postupně frézuješ tou korunkou plech. Všechno je to výměnné, hroty se normálně přebrušujou do špičky, když se ztupí a korunky se napřed otočí na druhou stranu a pak se vymění za jinou. Ten vrták je supr věc.mayo456 píše:a na konci ak dobre vidím na obrázku je aj nejaký špic nie?
Re: Žiguli ВАЗ 2101 '74 - pracovný názov /patkaň/
podobne si jamku narazím aj pri klasickom vrtaní napr. pri vyvrtávaní zlomenej šrúbky.
Minule mi povedala jedna milá pani,
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.
Maťo mne sa zdá že ty si ani, ani, ani.
Musíš vedieť kde máš miesto, musíš niekam
patriť,
nemôžeš sa takto motať a tárať dve na tri.