silentbloky prednych ramien

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

kym nam to nezhnije potom to vymontuješ a nahodiš do noveho auta :D
Uživatelský avatar
suhajko
Příspěvky: 160
Registrován: ned kvě 11, 2008 21:24
Bydliště: Košice

Příspěvek od suhajko »

samozrejme, vsetko zalezi na tom, ako je to vyrobene, ale toto videjko je zaujimave...
testovali pevnost v tahu, potom odtrhnutie od obalu tlakom v osi silentbloku a nakoniec deformaciu tlakom kolmo na os silentbloku

http://www.youtube.com/watch?v=cc3sR2wbk-U

Vyrobca tych testovanych blokov je Пятикратный ресурс - http://x5online.ru
apropo, ceny na http://x5online.ru su uplne rovnake, ako na www.polyurethan.ru, takze bud je to jedna banda, alebo ...
Este preverim dopravu, ale x5online sidli v Krasnojarsku co je na ruske pomery co by kamenom dohodil od Bajkalu, takze omnoho dalej ako daleka Moskva, uvidime, oslovim ich a ked z nich nieco vypadne, tak dam vediet
Naposledy upravil(a) suhajko dne čtv dub 14, 2011 16:28, celkem upraveno 3 x.
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

A je potrebne objednavať celu sadu nestacia vam len na prednu napravu ? pripadne este na vedenie zadnej napravy..... na tlmicoch t osnad vydrzi aj klasika skor odidu tlmiče...
Uživatelský avatar
suhajko
Příspěvky: 160
Registrován: ned kvě 11, 2008 21:24
Bydliště: Košice

Příspěvek od suhajko »

Nie, objednanie celej sady nie je podmienkou, da sa objednat hocico v akomkolvek mnozstve, teda aj solo predna naprava napriklad
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

Na to, kolik silacu je na zigulu, je to supr cena. Pro plno lidi jsou polyuretany uplne zbytecny. Ale tady je to jedina kvalitni nahrada, ktera vydrzi vic nez guma.
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

ono je to zbytocne pre 99percent ludi tu sa vyskytujucich, co sa tyka jazdnych vlastnosti, ale kedze origo silentbloky su na H. tak to ma aspon vplyv na zivotnost :wink:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvek od dvk »

Přesně tak, třeba já su právě mezi těma kterým je to víceméně na nic, ale zas toho dost najezdím po rozbitých cestách a každé dva roky se mi všecko měnit nechce.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

cena dobrá, ale já bych rači rovnou nějaké tvrdé... něco tak 80-95.. takže z mojí strany zatím zájem není, jakmile by jsi natrefil na další variantu, budu rád.. ;)
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Příspěvek od Yellow01 »

Little Red Riding Hood píše:cena dobrá, ale já bych rači rovnou nějaké tvrdé... něco tak 80-95.. takže z mojí strany zatím zájem není, jakmile by jsi natrefil na další variantu, budu rád.. ;)
Tak si kup maďarský elestomerový ne? Sada na obě nápravy (18 ks) stojí 5000,- Kč. Já si myslím, že třeba pro moje i tvoje účely ta tvrdost bude supr. Tvrdší už pak bude jenom ten silon :mrgreen:
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Yellow01, jasné jasné.. ovšem tady máš celou sadu za poloviční cenu.. jen sehnat správnou tvrdost..
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Dovolil bych si využíti tohoto téma k dotazu kolem silentbloků tak nějak obecně. Jak to dole dotahujete a jak se ten silentblok vlastně pohybuje?

Jde mi o to, že při běžně dostupných silentblocích dochází k silné deformaci přední části již při montáži. Zdá se mi, že za to může poměrně velký kus gumy co je bez opory vnitřního válečku.

Kdesi na fóru jsem zaregistroval, že je rozumno matice dotahovat, až při spuštěném vozidle kdy jsou ramena ve výchozí poloze. Dále jsem v knize "Lada jak na to" vyčetl utahovací moment matice 96 Nm. Je to tak?

Dnes jsem provedl malý průzkum a něco se mi nepozdává, viz. foto.

Vlevo běžně dostupný silentblok, vpravo prý jakýsi vylepšenější. Přebytek gumy patrný u obou.

Obrázek

Původní silentbloky v rameni z roku 1983, neřekl bych, že před montáží byla ta guma tak vystouplá mimo rozpěrný váleček jako u novodobých náhradníků.

Obrázek

Obrázek

Předpokládám, že při tak velkém utahovacím momentu, se přední velká podložka pevně spojí s válečkem. Co pak vlastně "chodí" při pohybu ramene? Kroutí se guma? Nebo se guma protáčí na válečku a gumová čela třou o podložky?

.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

Kdyz jsem montoval novy silace na auto, a jel pak na geometrii, tak mi na geometrii pan rikal at je nedotahuju uplne, necham lehounce volnejsi a cestou k nemu si to sedne a on mi je dotahne. Guma se urcite namaha, takze je to asi reseni, aby se neutrhla skoro okamzite, kdyz se to dotahne zvedly, nebo kdyz si to proste sedne
Vnitrni trubicka je s gumou spojena, takze guma je namahana celou dobu co se s autem hybe
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Při montáži silentbloku je určitě dobré utahovat postupně a né naráz, taky poslední dotažení bych doporučoval až když jsou ramena v "horní" poloze.. Hlavní je dát tomu spoustu vazeliny, všude kam to jde a zbytek co vyjde ven setřit.. Prokluz, jestli nějaký nastává, by měl docházet mezi kovovejma částma(ale při tom momentu spíš nenestává -EDIT: navíc když se podiváte na foto jak vypadá ta "funkční" plocha, tak není připravená, ta to aby zastávala funkci kluzného ložiska), guma by měly být navulkanizovaná ke kovovejm dílům, takže by se měla jen kroutit.. čili jediné místo, kde muže probíhat prokluz, je mezi čelni a zadní stranou gumy (siláče) a přední a zadní podložkou.. Jakoo stejně bych se tím asi rači nezabejval, prostě namazat utáhnout a ono si to nějak snad poradí...


Koko Loko, na té levé fotce je asi klasickej siláč, kterej když utáhneš tak se ta guma "převráti" , nebo jinak zdeformuje a vyplní prostor v podložce.. a ten "mastodont" v pravo, to si nedovedu představit, kam se ta guma po utažení vytlačí.. :D
Naposledy upravil(a) Little Red Riding Hood dne ned dub 17, 2011 11:06, celkem upraveno 1 x.
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

ten s tou obéznou gumou som daval na svoje auto a po 2 rokoch pohoda :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

jen pro doplnění takhle vypadá novej silentblok druhej den po montáží, s autem se ani nehlo, akorát tenkrát sem to ale utáhl celkem narychlo... :roll: FOTO nicméně ty silenty byly skoro měsíc naložene v oleji, stejně jim to asi moc nepomohlo..
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“