silentbloky prednych ramien
Moderátor: Moderátoři
samozrejme, vsetko zalezi na tom, ako je to vyrobene, ale toto videjko je zaujimave...
testovali pevnost v tahu, potom odtrhnutie od obalu tlakom v osi silentbloku a nakoniec deformaciu tlakom kolmo na os silentbloku
http://www.youtube.com/watch?v=cc3sR2wbk-U
Vyrobca tych testovanych blokov je Пятикратный ресурс - http://x5online.ru
apropo, ceny na http://x5online.ru su uplne rovnake, ako na www.polyurethan.ru, takze bud je to jedna banda, alebo ...
Este preverim dopravu, ale x5online sidli v Krasnojarsku co je na ruske pomery co by kamenom dohodil od Bajkalu, takze omnoho dalej ako daleka Moskva, uvidime, oslovim ich a ked z nich nieco vypadne, tak dam vediet
testovali pevnost v tahu, potom odtrhnutie od obalu tlakom v osi silentbloku a nakoniec deformaciu tlakom kolmo na os silentbloku
http://www.youtube.com/watch?v=cc3sR2wbk-U
Vyrobca tych testovanych blokov je Пятикратный ресурс - http://x5online.ru
apropo, ceny na http://x5online.ru su uplne rovnake, ako na www.polyurethan.ru, takze bud je to jedna banda, alebo ...
Este preverim dopravu, ale x5online sidli v Krasnojarsku co je na ruske pomery co by kamenom dohodil od Bajkalu, takze omnoho dalej ako daleka Moskva, uvidime, oslovim ich a ked z nich nieco vypadne, tak dam vediet
Naposledy upravil(a) suhajko dne čtv dub 14, 2011 16:28, celkem upraveno 3 x.
Na to, kolik silacu je na zigulu, je to supr cena. Pro plno lidi jsou polyuretany uplne zbytecny. Ale tady je to jedina kvalitni nahrada, ktera vydrzi vic nez guma.
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
ono je to zbytocne pre 99percent ludi tu sa vyskytujucich, co sa tyka jazdnych vlastnosti, ale kedze origo silentbloky su na H. tak to ma aspon vplyv na zivotnost
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
Tak si kup maďarský elestomerový ne? Sada na obě nápravy (18 ks) stojí 5000,- Kč. Já si myslím, že třeba pro moje i tvoje účely ta tvrdost bude supr. Tvrdší už pak bude jenom ten silonLittle Red Riding Hood píše:cena dobrá, ale já bych rači rovnou nějaké tvrdé... něco tak 80-95.. takže z mojí strany zatím zájem není, jakmile by jsi natrefil na další variantu, budu rád..
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Dovolil bych si využíti tohoto téma k dotazu kolem silentbloků tak nějak obecně. Jak to dole dotahujete a jak se ten silentblok vlastně pohybuje?
Jde mi o to, že při běžně dostupných silentblocích dochází k silné deformaci přední části již při montáži. Zdá se mi, že za to může poměrně velký kus gumy co je bez opory vnitřního válečku.
Kdesi na fóru jsem zaregistroval, že je rozumno matice dotahovat, až při spuštěném vozidle kdy jsou ramena ve výchozí poloze. Dále jsem v knize "Lada jak na to" vyčetl utahovací moment matice 96 Nm. Je to tak?
Dnes jsem provedl malý průzkum a něco se mi nepozdává, viz. foto.
Vlevo běžně dostupný silentblok, vpravo prý jakýsi vylepšenější. Přebytek gumy patrný u obou.
Původní silentbloky v rameni z roku 1983, neřekl bych, že před montáží byla ta guma tak vystouplá mimo rozpěrný váleček jako u novodobých náhradníků.
Předpokládám, že při tak velkém utahovacím momentu, se přední velká podložka pevně spojí s válečkem. Co pak vlastně "chodí" při pohybu ramene? Kroutí se guma? Nebo se guma protáčí na válečku a gumová čela třou o podložky?
.
Jde mi o to, že při běžně dostupných silentblocích dochází k silné deformaci přední části již při montáži. Zdá se mi, že za to může poměrně velký kus gumy co je bez opory vnitřního válečku.
Kdesi na fóru jsem zaregistroval, že je rozumno matice dotahovat, až při spuštěném vozidle kdy jsou ramena ve výchozí poloze. Dále jsem v knize "Lada jak na to" vyčetl utahovací moment matice 96 Nm. Je to tak?
Dnes jsem provedl malý průzkum a něco se mi nepozdává, viz. foto.
Vlevo běžně dostupný silentblok, vpravo prý jakýsi vylepšenější. Přebytek gumy patrný u obou.
Původní silentbloky v rameni z roku 1983, neřekl bych, že před montáží byla ta guma tak vystouplá mimo rozpěrný váleček jako u novodobých náhradníků.
Předpokládám, že při tak velkém utahovacím momentu, se přední velká podložka pevně spojí s válečkem. Co pak vlastně "chodí" při pohybu ramene? Kroutí se guma? Nebo se guma protáčí na válečku a gumová čela třou o podložky?
.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Kdyz jsem montoval novy silace na auto, a jel pak na geometrii, tak mi na geometrii pan rikal at je nedotahuju uplne, necham lehounce volnejsi a cestou k nemu si to sedne a on mi je dotahne. Guma se urcite namaha, takze je to asi reseni, aby se neutrhla skoro okamzite, kdyz se to dotahne zvedly, nebo kdyz si to proste sedne
Vnitrni trubicka je s gumou spojena, takze guma je namahana celou dobu co se s autem hybe
Vnitrni trubicka je s gumou spojena, takze guma je namahana celou dobu co se s autem hybe
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
Při montáži silentbloku je určitě dobré utahovat postupně a né naráz, taky poslední dotažení bych doporučoval až když jsou ramena v "horní" poloze.. Hlavní je dát tomu spoustu vazeliny, všude kam to jde a zbytek co vyjde ven setřit.. Prokluz, jestli nějaký nastává, by měl docházet mezi kovovejma částma(ale při tom momentu spíš nenestává -EDIT: navíc když se podiváte na foto jak vypadá ta "funkční" plocha, tak není připravená, ta to aby zastávala funkci kluzného ložiska), guma by měly být navulkanizovaná ke kovovejm dílům, takže by se měla jen kroutit.. čili jediné místo, kde muže probíhat prokluz, je mezi čelni a zadní stranou gumy (siláče) a přední a zadní podložkou.. Jakoo stejně bych se tím asi rači nezabejval, prostě namazat utáhnout a ono si to nějak snad poradí...
Koko Loko, na té levé fotce je asi klasickej siláč, kterej když utáhneš tak se ta guma "převráti" , nebo jinak zdeformuje a vyplní prostor v podložce.. a ten "mastodont" v pravo, to si nedovedu představit, kam se ta guma po utažení vytlačí..
Koko Loko, na té levé fotce je asi klasickej siláč, kterej když utáhneš tak se ta guma "převráti" , nebo jinak zdeformuje a vyplní prostor v podložce.. a ten "mastodont" v pravo, to si nedovedu představit, kam se ta guma po utažení vytlačí..
Naposledy upravil(a) Little Red Riding Hood dne ned dub 17, 2011 11:06, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
jen pro doplnění takhle vypadá novej silentblok druhej den po montáží, s autem se ani nehlo, akorát tenkrát sem to ale utáhl celkem narychlo... FOTO nicméně ty silenty byly skoro měsíc naložene v oleji, stejně jim to asi moc nepomohlo..