Voltmetr z 2105

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Obávám se, že to byla jiná konstrukce, zažil jsem to u Fordu Escort. Tento Lada, co jsem měl v ruce jsem rozdělal a uviděl magnetoelektrický systém, ovšem, zenerku marně hledaje, pružinové předpětí zříce, jsem si vlasy z hlavy rval. Polovodič nahradit drátem z oceli byl geniální tah jistě ne méně geniálního tvůrce!
Jo, řekl bych, že tu otřesuvzdornost kryje právě to kravské předpětí + kravská spotřeba.

(jen sakryš nevím, proč při 6V ukazuje 8V :lol: )
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Nicméně vlastní spotřeba toho přístroje je vysoká, co si pamatuju, tak kolem 60-70 mA, což je problém v případě, že voltmetr po vypnutí klíčku neodpojujete (za dva dny to vytluče baterku). Proto voltmetr musí být zapojen na svorku 15, nebo přímo na plus baterky (svorka 30) přes odpojovací relé ovládané svorkou 15.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9399
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Přímo svorku 15 ani další silově namáhané svorky nedoporučuji. Voltmetr pak díky přechodovým odporům palubní sítě dost kecá. Odpojovací relé je asi nejlepší možnost, rovněž se mi osvědčilo kupodivu zapojení na obrysová světla - stejně je dnes povinnost svítit, tak co :)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Juraj Juriga
Příspěvky: 80
Registrován: ned pro 13, 2009 16:55
Bydliště: Bešeňová, Slovensko

Re: Voltmetr z 2105

Příspěvek od Juraj Juriga »

Prosím vás ako postupovať pri zapojení voltmetra z 2105 do 01, ďakujem.
Žiguli ide aj vtedy, keď nemá ísť.

vaz 2103 - ex
vaz 21044 1700i a opel astra caravan G
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Re: Voltmetr z 2105

Příspěvek od MartasBrno »

Není nic jednoduššího. Kostru na kostru a plus na plus. Ovšem za klíček.

Debata, která se tu věnuje různým úbytkům napětí řeší nedokonalosti tohoto jednoduchého obvodu. Pokud bys to chtěl dělat jak je naznačené, měl bys plus voltmetru připojit přes spínací relé na plus baterky. Toto relé bys pak spínal klíčkovým napětím (ze zapalování třeba - jeden konec cívky relé na kostru a druhý na plus za klíček). Myslím, že v jednoduše provedené instalaci traktoru by to byly takové malé atomové hodiny :-) , ale fantazii se meze nekladou - teda v zájmu funkčnosti a bezpečnosti především.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
Míra151
Příspěvky: 928
Registrován: pát črc 22, 2005 13:41
Bydliště: Skoro JEDOVNICE

Re: Voltmetr z 2105

Příspěvek od Míra151 »

tak to zkusím změřit ten svůj, jak dopadne
Obrázek
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“