Obávám se, že to byla jiná konstrukce, zažil jsem to u Fordu Escort. Tento Lada, co jsem měl v ruce jsem rozdělal a uviděl magnetoelektrický systém, ovšem, zenerku marně hledaje, pružinové předpětí zříce, jsem si vlasy z hlavy rval. Polovodič nahradit drátem z oceli byl geniální tah jistě ne méně geniálního tvůrce!
Jo, řekl bych, že tu otřesuvzdornost kryje právě to kravské předpětí + kravská spotřeba.
(jen sakryš nevím, proč při 6V ukazuje 8V )
Voltmetr z 2105
Moderátor: Moderátoři
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Nicméně vlastní spotřeba toho přístroje je vysoká, co si pamatuju, tak kolem 60-70 mA, což je problém v případě, že voltmetr po vypnutí klíčku neodpojujete (za dva dny to vytluče baterku). Proto voltmetr musí být zapojen na svorku 15, nebo přímo na plus baterky (svorka 30) přes odpojovací relé ovládané svorkou 15.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Přímo svorku 15 ani další silově namáhané svorky nedoporučuji. Voltmetr pak díky přechodovým odporům palubní sítě dost kecá. Odpojovací relé je asi nejlepší možnost, rovněž se mi osvědčilo kupodivu zapojení na obrysová světla - stejně je dnes povinnost svítit, tak co
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Juraj Juriga
- Příspěvky: 80
- Registrován: ned pro 13, 2009 16:55
- Bydliště: Bešeňová, Slovensko
Re: Voltmetr z 2105
Prosím vás ako postupovať pri zapojení voltmetra z 2105 do 01, ďakujem.
Žiguli ide aj vtedy, keď nemá ísť.
vaz 2103 - ex
vaz 21044 1700i a opel astra caravan G
vaz 2103 - ex
vaz 21044 1700i a opel astra caravan G
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Re: Voltmetr z 2105
Není nic jednoduššího. Kostru na kostru a plus na plus. Ovšem za klíček.
Debata, která se tu věnuje různým úbytkům napětí řeší nedokonalosti tohoto jednoduchého obvodu. Pokud bys to chtěl dělat jak je naznačené, měl bys plus voltmetru připojit přes spínací relé na plus baterky. Toto relé bys pak spínal klíčkovým napětím (ze zapalování třeba - jeden konec cívky relé na kostru a druhý na plus za klíček). Myslím, že v jednoduše provedené instalaci traktoru by to byly takové malé atomové hodiny , ale fantazii se meze nekladou - teda v zájmu funkčnosti a bezpečnosti především.
Debata, která se tu věnuje různým úbytkům napětí řeší nedokonalosti tohoto jednoduchého obvodu. Pokud bys to chtěl dělat jak je naznačené, měl bys plus voltmetru připojit přes spínací relé na plus baterky. Toto relé bys pak spínal klíčkovým napětím (ze zapalování třeba - jeden konec cívky relé na kostru a druhý na plus za klíček). Myslím, že v jednoduše provedené instalaci traktoru by to byly takové malé atomové hodiny , ale fantazii se meze nekladou - teda v zájmu funkčnosti a bezpečnosti především.