Voltmetr z 2105

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Jirka 2103
Příspěvky: 102
Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
Bydliště: Plzeň-Bory
Kontaktovat uživatele:

Voltmetr z 2105

Příspěvek od Jirka 2103 »

Dnes jsem na bleším trhu zakoupil zachovalý V-metr z 2105. Při jeho zkoušení mě velmi překvapilo, že při napětí 14V odebírá si pro sebe ze sítě 80mA :!: A aby se ručička dostala na rysku označující napětí 16V je třeba na laboratorním zdroji nastavit přes 18V... Je to u těhle V-metrů z 2105 normální či je ten můj rozbitý???
Škoda Rapid 130 1987

Škoda a Lada mohou být přátele... :wink:
Sender
Příspěvky: 112
Registrován: ned kvě 07, 2006 14:52

Příspěvek od Sender »

To ,že ukazuje při napětí 18V šestnáct je přinejmenším divný.Byl ten voltmetr ustálený? Nějteré budíky používají tlumiče rafičky (nevím jak tento případ).
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3826
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

No, nevím, ale to že budík z 2105 při napětí 18V ukazuje 16V se mi zdá úplně normální, je to jen informační budík a někdy dost kecá
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Michal Pokorný píše:No, nevím, ale to že budík z 2105 při napětí 18V ukazuje 16V se mi zdá úplně normální, je to jen informační budík a někdy dost kecá
především kecá díky poklesu napětí v palubní síti - přechodové odpory na kontaktech.
Na laboratorním zdroji by zrovna moc kecat neměl.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3826
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

No, mě teda kecal dost i na zdroji ale mě ukazoval více, při normálním dobíjení se pořád z lehka brouzdal na začátku červeného políčka
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Ten jeho vyšší odběr je bohužel normálním jevem.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Jirka 2103
Příspěvky: 102
Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
Bydliště: Plzeň-Bory
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirka 2103 »

Aha, tak děkuji za odpovědi :wink:
Škoda Rapid 130 1987

Škoda a Lada mohou být přátele... :wink:
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Tak mi to nedalo a přeměřil jsem svůj budík ... nekecá vůbec :D
Přílohy
budik.jpg
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Hranice mezi červeným a bílým polem = 11V.
Bílé pole je pole startování (je-li dobrá baterka a starter, měl by voltmetr být v tomto pásmu).
Hranice mezi bílým a zeleným polem = 12V.
Hranice mezi zelenými políčky (velkým a malým) = 14,4V (maximální hodnota regulovaného dobíjecího napětí).
Malé zelené pole (14,4 - 15V) je rozsah dobíjení, kam ručička smí vstoupit pouze ve výjimečných případech, a to tehdy, je-li alternátor bez zátěže a má velmi vysoké otáčky.
Hranice mezi malým zeleným a červeným políčkem = 15V (červené pole je přebíjení).


Pro Ladu platí, že při jízdě s motorem v chodu musí být ručička voltmetru v rozsahu velkého zeleného pole.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Jirka 2103
Příspěvky: 102
Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
Bydliště: Plzeň-Bory
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jirka 2103 »

Tak já jej (ještě společně s tlakoměrem) budu dávat do Škodovky 130 a na tom mém V-metru při napětí 14.6V je rafička těsně za začátkem malého zeleného pole :shock: Ale což, mě nakonec o nějakou super přesnou hodnotu nejde, jde mi o to abych viděl jestli dobíjíme nebo všechno táhne chudinka baterka... :wink:
Škoda Rapid 130 1987

Škoda a Lada mohou být přátele... :wink:
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Vladimír píše:....... mě nakonec o nějakou super přesnou hodnotu nejde, jde mi o to abych viděl jestli dobíjíme nebo všechno táhne chudinka baterka... :wink:

Přesně tak, jde především o informaci.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Michal Pokorný
Příspěvky: 3826
Registrován: ned led 28, 2007 20:53

Příspěvek od Michal Pokorný »

Vašátor píše:Tak mi to nedalo a přeměřil jsem svůj budík ... nekecá vůbec
Ty jó to je nějakej unikát, nebo co? Nebo , že bych byl sám komu měřil blbě a ručička pořád courala na začátku červeného políčka, přesto že mi to dobíjelo spíš méně než více (13,5 V)
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Kontrola stupnice voltmetru 2105

Příspěvek od MartasBrno »

Přispěju svou troškou do mlýna. Toto téma jako jediné je asi vhodné k poznatkům, které jsem udělal s nově nabytým voltmetrem z 05ky, který má už něco za sebou. Asi to nebude etalon, ale co sem naměřil, to sem naměřil. Před měřením jsem s ním kiklal nějakou dobu, dokonce ho i vyčistil. Zpočátku se hodnoty lišily, zvlášť na začátku stupnice; teď už jsou ustálené. Jde to zkonfrontovat s ostatními. Třeba Vaškovo měření výše docela sedí, byť se jedná o jediný bod.

Poznatek mám takový, že za provozu mimo volnoběh má rafika stát na druhé černé čárce, zhruba. Při stojícím motoru pak může být libovolně v zeleném poli, v bílém pak tehdy, kdy se baterie vybíjí do nějakého spotřebiče. Hrana 11V na zlomu bílého a spodního červeného pole je stanovená dobře, je to zhruba kritérium, kdy se baterie považuje za vybitou.
Vnitřní odpor voltmetru je zhruba 180 Ohmů.

Markův informačně nabitý příspěvek a obecně plodnou diskuzi chci tímto lehce přidoplnit.
Připojuju tabulku.

EDIT: Po Markově příspěvku níže jsem udělal ještě další měření po delším zapnutí a hodnoty se opravdu hnuly.
Přílohy
Voltmetr Lada kontrola stupnice.xls
(25 KiB) Staženo 260 x
Naposledy upravil(a) MartasBrno dne stř dub 13, 2011 10:54, celkem upraveno 2 x.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Já jsem míval v 2103 dodělaný voltmetr z 2105 (na místě hodin). Moje poznatky byly takové, že z fabriky měřil velmi přesně (plus minus dvě desetiny voltu), ale až po chvíli - musel se chodem ohřát. Takže takových deset minut kecal (měřil méně) a potom to bylo fakt přesné.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Marek píše:Já jsem míval v 2103 dodělaný voltmetr z 2105 (na místě hodin). Moje poznatky byly takové, že z fabriky měřil velmi přesně (plus minus dvě desetiny voltu), ale až po chvíli - musel se chodem ohřát. Takže takových deset minut kecal (měřil méně) a potom to bylo fakt přesné.
Jako skoro vše, má i toto svoji logiku. Jde o přístroje s tepelným systémem (kvůli ceně, jednoduchosti a otřesuvzdornosti) . Topný článek ohřívá bimetal, jehož průhyb je přenášen na ručku. Poněvadž se jedná o prohřátí určité hmoty a ustálení její teploty, měří přístroj při velké změně hodnoty(při zapnutí z 0 na 12 V) se značným zpožděním. Proto má také tento voltmetr značnou vlastní spotřebu, takže se nehodí k jinému účelu.
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“