Voltmetr z 2105
Moderátor: Moderátoři
- Jirka 2103
- Příspěvky: 102
- Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
- Bydliště: Plzeň-Bory
- Kontaktovat uživatele:
Voltmetr z 2105
Dnes jsem na bleším trhu zakoupil zachovalý V-metr z 2105. Při jeho zkoušení mě velmi překvapilo, že při napětí 14V odebírá si pro sebe ze sítě 80mA A aby se ručička dostala na rysku označující napětí 16V je třeba na laboratorním zdroji nastavit přes 18V... Je to u těhle V-metrů z 2105 normální či je ten můj rozbitý???
Škoda Rapid 130 1987
Škoda a Lada mohou být přátele...
Škoda a Lada mohou být přátele...
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
především kecá díky poklesu napětí v palubní síti - přechodové odpory na kontaktech.Michal Pokorný píše:No, nevím, ale to že budík z 2105 při napětí 18V ukazuje 16V se mi zdá úplně normální, je to jen informační budík a někdy dost kecá
Na laboratorním zdroji by zrovna moc kecat neměl.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- Jirka 2103
- Příspěvky: 102
- Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
- Bydliště: Plzeň-Bory
- Kontaktovat uživatele:
Tak mi to nedalo a přeměřil jsem svůj budík ... nekecá vůbec
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Hranice mezi červeným a bílým polem = 11V.
Bílé pole je pole startování (je-li dobrá baterka a starter, měl by voltmetr být v tomto pásmu).
Hranice mezi bílým a zeleným polem = 12V.
Hranice mezi zelenými políčky (velkým a malým) = 14,4V (maximální hodnota regulovaného dobíjecího napětí).
Malé zelené pole (14,4 - 15V) je rozsah dobíjení, kam ručička smí vstoupit pouze ve výjimečných případech, a to tehdy, je-li alternátor bez zátěže a má velmi vysoké otáčky.
Hranice mezi malým zeleným a červeným políčkem = 15V (červené pole je přebíjení).
Pro Ladu platí, že při jízdě s motorem v chodu musí být ručička voltmetru v rozsahu velkého zeleného pole.
Bílé pole je pole startování (je-li dobrá baterka a starter, měl by voltmetr být v tomto pásmu).
Hranice mezi bílým a zeleným polem = 12V.
Hranice mezi zelenými políčky (velkým a malým) = 14,4V (maximální hodnota regulovaného dobíjecího napětí).
Malé zelené pole (14,4 - 15V) je rozsah dobíjení, kam ručička smí vstoupit pouze ve výjimečných případech, a to tehdy, je-li alternátor bez zátěže a má velmi vysoké otáčky.
Hranice mezi malým zeleným a červeným políčkem = 15V (červené pole je přebíjení).
Pro Ladu platí, že při jízdě s motorem v chodu musí být ručička voltmetru v rozsahu velkého zeleného pole.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Jirka 2103
- Příspěvky: 102
- Registrován: ned zář 10, 2006 08:06
- Bydliště: Plzeň-Bory
- Kontaktovat uživatele:
Tak já jej (ještě společně s tlakoměrem) budu dávat do Škodovky 130 a na tom mém V-metru při napětí 14.6V je rafička těsně za začátkem malého zeleného pole Ale což, mě nakonec o nějakou super přesnou hodnotu nejde, jde mi o to abych viděl jestli dobíjíme nebo všechno táhne chudinka baterka...
Škoda Rapid 130 1987
Škoda a Lada mohou být přátele...
Škoda a Lada mohou být přátele...
- Michal Pokorný
- Příspěvky: 3826
- Registrován: ned led 28, 2007 20:53
Ty jó to je nějakej unikát, nebo co? Nebo , že bych byl sám komu měřil blbě a ručička pořád courala na začátku červeného políčka, přesto že mi to dobíjelo spíš méně než více (13,5 V)Vašátor píše:Tak mi to nedalo a přeměřil jsem svůj budík ... nekecá vůbec
VAZ 2101, VAZ 2104, Škoda Fabia 1,4 16V
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
ex. 2xVAZ 2101, 2xVAZ 2105, 2xVAZ 21044i, Škoda Favorit 135 GLXi, VAZ 2111, Lada 4x4, Peugeot 206 1,4 HDi, VAZ 2104
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Kontrola stupnice voltmetru 2105
Přispěju svou troškou do mlýna. Toto téma jako jediné je asi vhodné k poznatkům, které jsem udělal s nově nabytým voltmetrem z 05ky, který má už něco za sebou. Asi to nebude etalon, ale co sem naměřil, to sem naměřil. Před měřením jsem s ním kiklal nějakou dobu, dokonce ho i vyčistil. Zpočátku se hodnoty lišily, zvlášť na začátku stupnice; teď už jsou ustálené. Jde to zkonfrontovat s ostatními. Třeba Vaškovo měření výše docela sedí, byť se jedná o jediný bod.
Poznatek mám takový, že za provozu mimo volnoběh má rafika stát na druhé černé čárce, zhruba. Při stojícím motoru pak může být libovolně v zeleném poli, v bílém pak tehdy, kdy se baterie vybíjí do nějakého spotřebiče. Hrana 11V na zlomu bílého a spodního červeného pole je stanovená dobře, je to zhruba kritérium, kdy se baterie považuje za vybitou.
Vnitřní odpor voltmetru je zhruba 180 Ohmů.
Markův informačně nabitý příspěvek a obecně plodnou diskuzi chci tímto lehce přidoplnit.
Připojuju tabulku.
EDIT: Po Markově příspěvku níže jsem udělal ještě další měření po delším zapnutí a hodnoty se opravdu hnuly.
Poznatek mám takový, že za provozu mimo volnoběh má rafika stát na druhé černé čárce, zhruba. Při stojícím motoru pak může být libovolně v zeleném poli, v bílém pak tehdy, kdy se baterie vybíjí do nějakého spotřebiče. Hrana 11V na zlomu bílého a spodního červeného pole je stanovená dobře, je to zhruba kritérium, kdy se baterie považuje za vybitou.
Vnitřní odpor voltmetru je zhruba 180 Ohmů.
Markův informačně nabitý příspěvek a obecně plodnou diskuzi chci tímto lehce přidoplnit.
Připojuju tabulku.
EDIT: Po Markově příspěvku níže jsem udělal ještě další měření po delším zapnutí a hodnoty se opravdu hnuly.
- Přílohy
-
- Voltmetr Lada kontrola stupnice.xls
- (25 KiB) Staženo 261 x
Naposledy upravil(a) MartasBrno dne stř dub 13, 2011 10:54, celkem upraveno 2 x.
Já jsem míval v 2103 dodělaný voltmetr z 2105 (na místě hodin). Moje poznatky byly takové, že z fabriky měřil velmi přesně (plus minus dvě desetiny voltu), ale až po chvíli - musel se chodem ohřát. Takže takových deset minut kecal (měřil méně) a potom to bylo fakt přesné.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Jako skoro vše, má i toto svoji logiku. Jde o přístroje s tepelným systémem (kvůli ceně, jednoduchosti a otřesuvzdornosti) . Topný článek ohřívá bimetal, jehož průhyb je přenášen na ručku. Poněvadž se jedná o prohřátí určité hmoty a ustálení její teploty, měří přístroj při velké změně hodnoty(při zapnutí z 0 na 12 V) se značným zpožděním. Proto má také tento voltmetr značnou vlastní spotřebu, takže se nehodí k jinému účelu.Marek píše:Já jsem míval v 2103 dodělaný voltmetr z 2105 (na místě hodin). Moje poznatky byly takové, že z fabriky měřil velmi přesně (plus minus dvě desetiny voltu), ale až po chvíli - musel se chodem ohřát. Takže takových deset minut kecal (měřil méně) a potom to bylo fakt přesné.