Změřil jsem si zatím jen pro zajímavost charakteristiku čidla tlaku oleje, s tím že v budoucnu se možná pokusím udělat číslicovej ukazatel tlaku oleje...
Dávám sem výsledky měření, třeba se to někomu hodí.
Naměřené hodnoty a gráfek s lineární regresí:
Charakteristika olejového čidla MM393A
Moderátor: Moderátoři
Charakteristika olejového čidla MM393A
Naposledy upravil(a) cackler dne pát bře 18, 2011 17:05, celkem upraveno 1 x.
meral si jedno alebo viac cidiel? Tu odchylku by som podla mojho nazoru povazoval za nepresnost cidla... Pre presny vysledok by to chcelo zmerat aspon 3 cidla a urobit priemer...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Měřil jsem jen jedno čidlo a to to svoje, pro ostatní čídla může být křivka trochu posunutá, samozřejmě by při použití jinýho čidla bylo vhodný udělat další měření.
Hodnoty jsou průměry ze dvou měření, nejdřív sestupně z 8atm a pak vzestupně 0 až 8 atm.
Podle knížky je rozmezí těch čidel docela velký:
0 - 290…320
4 - 103…133
6 - 55…80
8 - 0…15
Je vidět, že moje čidlo se pohybuje spíš na horní hranici.
Hodnoty jsou průměry ze dvou měření, nejdřív sestupně z 8atm a pak vzestupně 0 až 8 atm.
Podle knížky je rozmezí těch čidel docela velký:
0 - 290…320
4 - 103…133
6 - 55…80
8 - 0…15
Je vidět, že moje čidlo se pohybuje spíš na horní hranici.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Měřený čídlo už má dost za sebou, takže nevim jak moc se dá porovnávat, možná by stálo za to změřit jedno nový.
Jak je v grafu vidět propad kolem 4atm, tak tam byla hystereze největší kolem 10 ohm, ale taky byl problém s nastavovánim přesnýho tlaku, štelovalo se jen obyč redukčnim ventilem.
Napadla mě taková teorie jestli kolem 4atm neni membránka čidla trochu vytahá a proto proměřuje, protože právě kolem 4atm je tlak většinu času chodu motoru.
Jak je v grafu vidět propad kolem 4atm, tak tam byla hystereze největší kolem 10 ohm, ale taky byl problém s nastavovánim přesnýho tlaku, štelovalo se jen obyč redukčnim ventilem.
Napadla mě taková teorie jestli kolem 4atm neni membránka čidla trochu vytahá a proto proměřuje, protože právě kolem 4atm je tlak většinu času chodu motoru.
Zajímavé měření , ale pro účely číslicového ukazatele je tohle archajické čidlo opravdu zastaralé . Nejen dobou , ale hlavně "hardvarem" .cackler píše:Změřil jsem si zatím jen pro zajímavost charakteristiku čidla tlaku oleje, s tím že v budoucnu se možná pokusím udělat číslicovej ukazatel tlaku oleje...
Dnes je tlakových čidel (snímačů) mraky přímo k tomu účelu vyráběných . Vím cena 500 - cca 5000 kč je značná , ale naco jsou tady kovošroty Tam jsou v hojném počtu k mání a to většinou zcela zdarma .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!