2105-netáhne

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Nicméně, je to zajímavá informace, tím vyřazením z činnosti někdo asi řešil nějakej problém. Do budoucna by bylo zajímavý to zprovoznit, může to něco ušetřit na benzínu.
krtek86 píše:Nedal by se karburátor jen profouknout, abych ho nemusel celý rozebírat?
Minimálně víko musí dolů, jinak se nic moc nezjistí. ještě Marek tady doporučoval meotdu, jak tlakovým rázem pročistit karbec - spočívá to ve vytočení motoru, zavřená karbu dlaní až vznikne podtlak a následním prudkém sundání dlaně. Za pokus to může stát, je to zadarmo, ale ruku do ohně nedám.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
krtek86
Příspěvky: 96
Registrován: ned bře 21, 2010 20:25
Bydliště: Kardašova Řečice

Příspěvek od krtek86 »

Dobrá. Zkusím vše. U toho čidla je jedno, která hadička jde kam? Přikrytím rukou myslíš sání obou komor a nebo jen té 1. (bez sytiče)?
Tato otázka taky nesouvisí s touto problematikou, ale u sání je přepínání na teplý vzduch od výfuku nebo jen čistě studeného ze předu. Přepínáte to někdo? Podle mne je to zbytečné, protože se směs stejně v motoru zahřeje rychle...
krtek
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Ne, není to jedno jak hadičky zapojíš. Co se týče zapojení ekonomizéru tak pohledej na fóru, je toho více než dost. Osobně bych se ekonomizérem zaobíral, až ve stádiu kdy to pojede a zatím jej nechal vyřazený, což znamená, že hadička jdoucí z pneuraketky karburátoru jde přímo na nátrubek kolena sání. Druhá hadička z karburátoru pak přivádí podtlak z pod klapek k membráně rozdělovače. Jinak to "čištění" karbu se dělá tak, že vyženeš motor do otáček a celou dlaní zakryješ vršek karbu, tedy obě komory. Tento úkon klidně zopakuj vícekrát. Když už to budeš trápit, tak zkontroluj jestli ti jde benzín do obou komor (po vytočení a rychlém uzavření budou klapky chvíli mokré) a zdali ti otvírá i klapka druhé komory co jest ovládána podtlakem v sání. Jen tak mne napadá, všechny části rozdělovače jsou pohyblivé? Nezadrhává ti odstředivá regulace? Jsou ty rozvody a základní předstih opravdu správně? Přepínání násosu léto zima má přínos, zejména v teplotách blížících se k nule a vyšší vlhkosti vzduchu, též je tu o tom mnoho napsáno.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

napadlo ma, ci nie su zamenene hadicky ekonomizeru a podtlaku do karbu.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
Příspěvky: 1511
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Ondrůch »

krtek86 píše:Z karburátoru jdou na pravé straně 2 hadičky a obě by asi měly jít na takové čidlo (váleček) na pravém blatníku. K tomu čidlu vedou 2 el.dráty. To čidlo bylo odpojený už před opravou, takže to nemá na nic vliv, ale jen jsem se chtěl zeptat, k čemu to je. Karburátor je totiž propojen jen mezi sebou a čidlo taky jen mezi sebou.
Ha tu je chyba. Z karbu vede jedna hadička do elmag. ventilu (to je ten váleček) a druhá do podtlakové regulace rozdělovače. Druhá hadička z elmag. ventilu jde do sacího potrubí.

Edit: Cory byl rychlejší.
VAZ 1117
krtek86
Příspěvky: 96
Registrován: ned bře 21, 2010 20:25
Bydliště: Kardašova Řečice

Příspěvek od krtek86 »

Tak tady problém taky neni. Hadička do el.ventilu vede od výfukového potrubí do karburátoru. Od této hadičky v karburátru vpravo nahoře je vyvedena hadička do rozdělovače. Takže tím to opět není...
krtek
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

krtek86 píše:Hadička do el.ventilu vede od výfukového potrubí do karburátoru.
:shock: to snad ne . To potrubí je snad sací ne ?
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

To je mucha, sací nebo výfukové. Hlavně, že vede ze správného směru :) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
krtek86
Příspěvky: 96
Registrován: ned bře 21, 2010 20:25
Bydliště: Kardašova Řečice

Příspěvek od krtek86 »

Pro představu přikládám fotky, jak to mám zapojený. Jinak membrána ruplá není, protože po odpojení hadice lítá benzín snad 10 cm vysoko šíleným proudem-takže přívod benzínu je dobrý. Sítko bylo zadělaný normálně-nic strašnýho.
Neni možný, že by to dělala bohatost směsi? Svíčky a vzduchový filtr vylučuji, protože jsem to všechno měnil před 4 000 km.
Přílohy
PC261997.JPG
PC261998.JPG
krtek
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

To máš vyřazené dobře, koneckonců jinak by ti to ani volnoběh nedrželo.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
krtek86
Příspěvky: 96
Registrován: ned bře 21, 2010 20:25
Bydliště: Kardašova Řečice

2105-netáhne-pokračování

Příspěvek od krtek86 »

Dneska jsem se dostal na vůle ventilů. Ventily byly různě rozházené-některé měly vůli větší, jiné zas měnší... Zítra to projedu a uvidim. Koukal jsem ještě jednou na rozvodový řemen a vypadal, že je dobře nasazený. Pro jistotu přikládám fotky. Co mě ale zarazilo jsou svíčky. Jsou krásně čisté, ale zdají se mi poměrně bílé. Znamená to, že je chudá směs?
Přílohy
klika.JPG
vacka.JPG
svicka.JPG
krtek
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Podla farby sviecok to podla mna vyzera na vysoky predstih, alebo chudobnu zmes
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Tyjo, to už je třetí vlákno na stejný problém. Ale ty fotky jsou fuper. Poku dmáš dobré zapalování, tedy předstih a regulaci předstihu dobrou, sázím stále na palivovou soustavu, myslím, že tomu chybí benzín. Co to udělá když za jízdy s ohřátým motorem vytáhneš sytič?
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
krtek86
Příspěvky: 96
Registrován: ned bře 21, 2010 20:25
Bydliště: Kardašova Řečice

Příspěvek od krtek86 »

Slibuju, že už nebudu zakládat další vlákno na stejný problém :roll:

Koukal jsem na čerpadlo-dole na motoru. Po odendání hadice (mezi čerpadlem a karburátorem) a máčknutí benzín vylítne, takže je to OK.
KLAPKY: SYTIČ - mám seštelovaný tak, aby při zatažení byl max. otevřený (90°) a při max vytažení byl
uzavřený.
MECHANICKÁ OD PLYNU - ovládá se plynem a při zmáčknutí plynu se do komory vstříkne
benzín.
KLAPKA OVLÁDANÁ PODTLAKEM - jak mám zjistit její funkci?

Zkoušel jsem při přidání plynu zakrýt komory rukou až skoro zdechl motor a ruku jsem měl pokaždé motrou od benzínu. Obě klapky se zdáli být mokré.

Při vytahování sytiče u zahřátého motoru (na volnoběh) se plynule zvedají otáčky motoru. Motor z volnoběhu při prudkém přidání plynu reaguje rychle.
krtek
cackler
Příspěvky: 312
Registrován: stř čer 11, 2008 10:08
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cackler »

Spíš jsi měl zkusit jízdu s vytaženým sytičem, jesti to nepojede líp - ukazovalo by to na chudou směs
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“