2105-netáhne

Moderátor: Moderátoři

krtek86
Příspěvky: 96
Registrován: ned bře 21, 2010 20:25
Bydliště: Kardašova Řečice

2105-netáhne

Příspěvek od krtek86 »

Kontrolovali jsem předstih a ten je podle stroboskopické lampy OK. (jedná se o Ladu 2105 - 1300). Takže příčína proč auto nejede je někde jinde. Viděl bych to na měněnou převodovku, o které jsem se dozvěděl, že je z (21044i) 1,7 a ne z 1,5-jak mi původně majitel tvrdil.
Takže znova:
Je možné, aby převodovka z Lady 21044 (1,7) měla jiné poměry převodů než 2105 (1,3)?
Jak moc je těžká výměna diferenciálu za jiný a kolik stojí difík (pokud bych chtěl změnit poměr převodu na zadní kola tak, aby auto jezdilo normálně)?
Naposledy upravil(a) krtek86 dne stř led 05, 2011 18:20, celkem upraveno 1 x.
krtek
Uživatelský avatar
Míra151
Příspěvky: 928
Registrován: pát črc 22, 2005 13:41
Bydliště: Skoro JEDOVNICE

Příspěvek od Míra151 »

Obrázek
Obrázek
krtek86
Příspěvky: 96
Registrován: ned bře 21, 2010 20:25
Bydliště: Kardašova Řečice

Příspěvek od krtek86 »

toho odkazu jsem si všiml. Podle něj by rozdíl být neměl. Ale co když v tom opravdu rozdíl je? Opravdu už hledám blbosti, ale nechápu to. Jaktože když auto předtím jezdilo na 4q jako drak, tak teď jede jak šnek? Rozvodový řemen je dobře, předtih je dobře, ventily jsou dobře, poměr převodů na převodovce je stejný, tak co s tím je???
krtek
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

opravdu rozdil neni
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Uživatelský avatar
Míra151
Příspěvky: 928
Registrován: pát črc 22, 2005 13:41
Bydliště: Skoro JEDOVNICE

Příspěvek od Míra151 »

jde oto jaká tam byla ta převodovka před vyndáním
moh tam být 4q ale už někdy dávanej třeba z 2101
Já když měl LADU 2105 tak to nebylo nějaké velké letadlo, hrozně jsem musel kvalty roztahovat a to mě štvalo. U 2101 to nakupluješ po rozjezdu do čtverky a jedeš pořád kopec nekopec.
Dej pomalejší dif a neřeš to
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

krtek86 píše:auto předtím jezdilo na 4q jako drak
vsetky prevodovky maju 4. kvalt rovnaky (prevod na priamo).
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
krtek86
Příspěvky: 96
Registrován: ned bře 21, 2010 20:25
Bydliště: Kardašova Řečice

Příspěvek od krtek86 »

4q převodovka byla original. Nebyla nikdy měněná-auto mám po příbuzném, takže to vím na 100%. Leda, že by hned ve výrobě dali jinou převodovku (z 2102), ale to se mi zdá tak málo pravděpodobné, že je to blbost... Jediná věc, kterou jsem ještě nekontroloval je vůle ventilů. Tu jsme taky dělali při opravě, ale to je skoro další blbost. Opravdu už nevím, čím by to mohlo být...
Jak se diferáky značí? Pokud dneska s mechanikem na nic nepřijdeme, tak spočítám jaký tam je poměr a uvidíme...
krtek
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Nehledej problém v převodech. I kdyby tam byla jakákoli převodovka, nikdy by to neudělalo takový rozdíl, aby auto kvůli tomu nemělo výkon. Jak už tu bylo řečeno, převodovka 21044 je identická s převodovkou 2105, má jen pětku navíc.

Pokud auto nejede, je problém v nastavení motoru nebo v jiných částech pohonné jednotky (třeba váznoucí brzdy, měkká kola a podobně).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
krtek86
Příspěvky: 96
Registrován: ned bře 21, 2010 20:25
Bydliště: Kardašova Řečice

Zátěžák-2105

Příspěvek od krtek86 »

Ahoj. Chystám se na jaře dělat komplet brzdy. Pořídil jsem si tedy nový zátěžák. Nevíte jak je silná ta pružina uvnitř, nebo dá se to nějak štelovat (myslím odpor pístku). V ruce ho totiž ani náhodou nezmáčknu... Když jsem koukal na tu kulatinku, tak mám pocit, že se dříve ohne, než by zmáčkla pístek... Dík
krtek
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

V klidu bude zamáčknutý, tedy otevřený ne? Uzavírá se až tlakem kapaliny. spíš se pokus ten pístek povytáhnout, jestli máš za co. Ale měl by mít jen krátký chod.

Pružina i tyčka na nápravě ho otevírá, tedy zatlačuje dovnitř.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
krtek86
Příspěvky: 96
Registrován: ned bře 21, 2010 20:25
Bydliště: Kardašova Řečice

Příspěvek od krtek86 »

A ještě jeden dotaz. Měnil jsem spojku a tudíž vyndal převodovku. teď mi ale převodovka nejde nasadit do motoru. Ve spojce ji mám, ale zbývají mi tak cca 2 cm. Co s tím? Zkoušel jsem ji dotahivat postupně pomocí šroubů (ty dva silný dole, ale vpravo je stržený závit a když dotahuju jen v levo, tak se převodovka začne křížit). Mám špatně vystředěnou lamelu spojky? (vystřeďoval jsem jí pomocí prstu...) . Jinak ten střed co je na lamele je na jedné straně delší a na druhé kratší. Ta delší strana patří k převodovce, že? Díky
krtek
krtek86
Příspěvky: 96
Registrován: ned bře 21, 2010 20:25
Bydliště: Kardašova Řečice

Příspěvek od krtek86 »

A pokud je to vystředěním, tak jak lamelu pořádně vystředit, když nemám mrkev?
krtek
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9394
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Určitě to je špatným vystředěním spojkové lamely. Pokud nemáš mrkev, doporučil bych násadu od koštěte. Sundej lamelu a násadu uprav tak, aby přesně sedla do ložiska v klikovce. Potom nasaď lamelu, lehounce ji přitáhni a násadou vystřeď. Převodovka tam musí padnout lehce, maximálně s řádným zakvedláním. Stahování pomocí šroubů většinou nikam nevede.

Ano, delší stranou patří lamela k převodovce.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Tak tak , násada od koštěte . Já upravoval rozměr pomocí omotání lepící páskou .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
amiricas
Příspěvky: 56
Registrován: sob srp 21, 2010 17:26
Bydliště: Borkovice

Příspěvek od amiricas »

A není možné, že prokluzuje spojka? Já mám teď obdobný problém. Auto už tak dobře neakceleruje, vím že bude potřeba GO motoru, ale taky na jaře budu muset udělat spojku ,protože se mi zdá že prokluzuje hlavně na 4. Sešlápnu plyn při 90 (zařazený 4 stupeň) a jediné co je slyšet tak jsou zvedající se otáčky motoru, ale výkon nikde, ale když přišlápnu pedál plynu jen pozvolna a začnu pomalu zrychlovat, tak je vše relativně v pořádku. takže bych řekl že je to možná způsobené prokluzem kdy prostě pořádně nedosedne.
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“