elektronické zapalování ETZ 05 a ETZ 06
Moderátor: Moderátoři
Jasně že dalo, pohledej na forum. Jestli postavís klasiku tranz. zapalování měl by jsi použít lepší cívku třeba z favorita. Je tu jedno úskalí. Spousty lidí tvrdí, že to není pravda já mám tedy opačný názor. Vycházím z práce, která byla o ele. zapalování publikována na škoda stránkach. Tranz. zap. odlehčíš proudově kontaktům. Ty tím pádem ztratí samočistící schopnost a po nějaké době vznikne přechodový odpor, který vlastnosti zhorší.
Ale podle mě, to za to stojí. Taky do toho jednou půjdu. Přeci jen hlavně v nižších otáčkách se zlepší kvalita zapalování. Motor má pak kultivovanější běh.
Ale podle mě, to za to stojí. Taky do toho jednou půjdu. Přeci jen hlavně v nižších otáčkách se zlepší kvalita zapalování. Motor má pak kultivovanější běh.
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
a z čeho že to teda prosimtě je??... máš i nějaký pocit o nárustu koní??..dává to silnější jiskru?::hornak.active.sound píše:Vyzkousel sem nekolik elektronickych zapalovani ve spojeni s kladifkem,no s timhle ma [podle mne] motor hlavne klidnejsi,prijemnejsi a rek bych ze i uspornejsi chod.nestalo se mi ze bych na prvni pokus nenastartoval.V zime byl ranni start krasna vjec. Dalsi vyhoda je,ze pri zapnuti klicku,bez bjehu motoru se zapalovani za par sekund samo vypne a nevybiji se baterka.Kazda soucastka v nem je lehce nahraditelna,az na cifku ktera jak sem psal ma uplne jine vinuti a myslim ze nema dve ale dokonce tri,jedno sem uz cele rozpitval a civka je fakt uplne jina.
tendle typ zapalování i s tim vývodem na otáčkomer sme měli v 2107. Šlapalo to výborně ale časem to odešlo, na těch tranzistorech byla přecijenom velká výkonová ztráta. Asi hlavní funkce je odlehčit kladívku v rozdělovači. Nějaký rapidní nárůst výkonu to ale nemá (teda to naše aspoň nemělo )
K rozdílnosti cívky bude asi nejspíš parametrem úbytek napětí na přechdech tranzistorů. Byly tam i různý pokusy připojit na to škodovkovou cívku s předřadným odporem ale teda natvrdo bez předřadníku a pak odcházel otáčkoměr, zajímavý asi zesilovač nesnes cívku s jiným vnitřním odporem
mam tu i jedno z velice primitivních schémat......
K rozdílnosti cívky bude asi nejspíš parametrem úbytek napětí na přechdech tranzistorů. Byly tam i různý pokusy připojit na to škodovkovou cívku s předřadným odporem ale teda natvrdo bez předřadníku a pak odcházel otáčkoměr, zajímavý asi zesilovač nesnes cívku s jiným vnitřním odporem
mam tu i jedno z velice primitivních schémat......
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....
K tomu schématu:
Jestli na pozici T2 byl tranzistor BC337 ! tak se pouze divím že to vyrobilo byť jednu "jiskru" (BC 337 , Uce 50 V ,Ic 0,8A a strátový výkon 0,7W). Proud cívky ani následný napěťový impuls při rozpojení (cca 300 V) ten tranzistor NEMŮŽE přežít.
Došlo asi k tiskové chybě.
Jestli na pozici T2 byl tranzistor BC337 ! tak se pouze divím že to vyrobilo byť jednu "jiskru" (BC 337 , Uce 50 V ,Ic 0,8A a strátový výkon 0,7W). Proud cívky ani následný napěťový impuls při rozpojení (cca 300 V) ten tranzistor NEMŮŽE přežít.
Došlo asi k tiskové chybě.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Saša, jo to je pravda, já sem totiž osazení dosud neřešil a schéma sem namáz narychlo v ProfiCADu a on má standartně asi nastaveny tyto popisky tranzistorů a já je zapoměl smazat, omlouvám se
mě šlo spíše o princip
mě šlo spíše o princip
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Poslechněte, nechci kazit radost, al eelektronické zápalko které pouze odlehčuje kontakt bych už nestavěl - pro srandu jsem jich pár udělal a je to zbytečnost.
To zápalko zmíněné na začátku tématu má smysl proto, protože právě obsahuje onu proudovou regulační smyčku, která umí prodloužit jiskru. Kdo neví, co to je regulační smyčka, ať si to někde nastuduje. Je to řádově dokonalejší technologie, než pouhé odlehčení kontaktů. Přečtěte si i skeny z prvního příspěvku na škodováckým webu.
To zápalko zmíněné na začátku tématu má smysl proto, protože právě obsahuje onu proudovou regulační smyčku, která umí prodloužit jiskru. Kdo neví, co to je regulační smyčka, ať si to někde nastuduje. Je to řádově dokonalejší technologie, než pouhé odlehčení kontaktů. Přečtěte si i skeny z prvního příspěvku na škodováckým webu.
Připojuji se k názoru, že dávat elektronické zapalko ke stávajícímu rozdělovači je nesmysl. Zůstávají problémy s nepřesnosti zážehu vlivem mechanických vůlí a ani odlehčení kontaktů se nekoná. Kontakt ztratí samočisticí schopnost, jak už tady bylo řečeno. Na mém vlastním VAZu byl od dřívejška nějaký bastl se třemi trandy a vyrobil mi na kladívku takovou pecku, že se auto zastavilo ze jízdy, jako by někdo vyškubl vn kabel z cívky. Bastl letěl z auta.
VAZ 2107 *1986 (2008 - ...)
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Zas až takový nesmysl to není, osobně jsem jedno sofistikovanější zapojení dlouhodobě užíval bez jediné závady. Žádná pecka na kontaktech se nekonala neb proud kontaktem byl zajištěn rozumnou zátěží.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107