Wartburg 353

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Není to spíš 3,5 otáčky mezi krajníma polohama? Protože 7 otáček je celkem šílená hodnota.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Zigul ma medzi krajnymi polohami 3,25 alebo 3,75 ot, uz si nepamatam...
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
veliz
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Re: Wartburg 353

Příspěvek od veliz »

MartasBrno píše:Tak dneska mi na dvoře přibyl W353 z roku 1969, tedy chromka. Vzhledem k tomu že je zazimovaný, nebude jezdit, ale zajímá mne váš názor na tento neuvěřitelný výrobek.

P.S.: Ne, nekoupil jsem tu zahradu plnou warťasů, ani jsem z nich půlku nenavezl domů, mám vlastní zdroje. :wink:
Měl jsem W353 Tourist. Když jsem ho pod "votičákem" na E55 rozjel, pak favorit zpravidla neměl naději. 3 a 4 se dala řadit bez spojky (s volnoběžkou). Zřejmě poslední osobní vůz s rámem. Bezúdržbové auto, které i méně zručný a vybavený motorista dokázal provozovat zcela bez návštěvy servisu. Větší pozornost vyžadovalo pouze zapalování, které se doporučovalo seřídit každé 4000km. Když nebylo seřízené, dokázal wartburg střílet do výfuku jako z kanónu.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Je fakt, že bezkontakt byl obrovským přínosem (škoda, že už pozdě).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Cooper
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Cooper »

Mě vždycky fascinovala ta volnoběžka :-) U Warťase byla myslím na všech kvaltech a vypínatelná ne? Jak jsme trabanta prodali po nehodě cigánovi, za dva týdny přišel že při brzdění motorem to vydává divné zvuky :-D
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Ano Warťas měl vypínatelnou volnoběžku a na všech kvaltech . Trabant pouze na 4q a nevypínatelnou .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Jany_RS
Příspěvky: 196
Registrován: pon čer 14, 2010 19:48
Bydliště: Raslavice(Presov)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jany_RS »

Souhlasím - choval se podobně jako řadový šestiválec malé litráže - plochá křivka točivého momentu a poměrně vysoké hodnoty
to je plus u dvojtaktov že tahaju od spodu rovnomerne,kdežto štvortakt v nizkych nič a až v strednych otačkach ťa zatlači do sedačky

-My sme mali dvoch wartasov,jeden som spustil v 4 rokoch z garaže,zastavili ma len dvere :lol: ,na druhom som sa učil jazdit,mne sa velmi pačil svojimi vlastnostami i ked v zime to bolo...predok lahky a to zapalovanie sa furt džubalo,i ked na každom valci 1 cievka,a čo ma mrzelo najviac že nezrobili 4 valec a ten zvuk :wink:
a tie 4piestikove brzdy-ved to zobrali skodovaci od wartase,ci ne?

až budem velky :D tak si postavim vlastny dvojtaktny 8 valec :mrgreen: :thumbright: a ktomu rafinerku :P


a ktomu wankelovi,objem pol litra a vykon ako 1.6,ale kedže ho vyraba len mazda tak asi tiež ma svoje nevyhody(spotreba,učinnost) :?: :?: :?:

edit:furt som rozmyšlal nad tym zapalovanim,jedna cievka na 1 valec,malo by to dajaky prinos keby sa niečo take zrobilo na lade,4valce-4cievky :?: :?: :?: :idea:
lada 2103 1974,agregat 21011 s ozonom a podtlakovym rozdelovacom- lada 2103 RS :thumbright:
jawa 250/353 rok 1957 :heart:

lada vfts is the best & tatra ecorra :finga:
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Jany_RS píše:jedna cievka na 1 valec,malo by to dajaky prinos keby sa niečo take zrobilo na lade,4valce-4cievky :?:
To by mělo smysl ten, že bys měl 4x tolik času pro "nabití" cívky a mohl bys teda získat silnou jiskru. A to do hodně vysokých otáček. Zapalování je konstruované s omezením právě maximálních otáček, pak slábne energie jiskry. Zbavil by ses taky ztráty jiskry na rozdělovači a vlastně celého rozdělovače. Jenže musel bys mít 4 násobný budič těch cívek. Je to zbytečnost. Hlavně bez speciálních cívek a bez elektronické regulace je to plýtvání.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Z těchto důvodů se dnes u zážehových motorů používají buď samostatné cívky (ve spojení s fajfkou přímo na svíčce) nebo zdvojené DSF cívky (pro dva válce současně). Kladívko je skutečně ta nejhorší alternativa zapalování, která existuje - proto jsem u Lady přešel velmi rychle k bezkontaktu a všem to vřele doporučuju.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Jany_RS píše:a ktomu wankelovi,objem pol litra a vykon ako 1.6,ale kedže ho vyraba len mazda
A také LADA ! Hlavně pro letecké využití , pro auta jen v omezených minisérijích .
Jany_RS píše:furt som rozmyšlal nad tym zapalovanim,jedna cievka na 1 valec,malo by to dajaky prinos keby sa niečo take zrobilo
Vše tady již bylo , (na 02 cca rok 88) kdy jsem ale doplatil na tehdejší součástkovou základnu a "troufalost" sestrojit zapalování s proměnnou délkou hoření jiskry . Fungovalo to více než skvěle , ale poruchovost byla značná (cca 1 závada za 1000km) . V dnešní době dvojitých cívek , nebo co svíčka to zapalovací blok tyto domácí pokusy strácejí smysl .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Přesně tak... :wink:.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Když jsme u toho zápalka - Právě u té varianty s regulovanou délkou hoření jiskry - vím, že to jde udělat pomocí regulace / stabilizace proudu cívky a že existuje X metod jak toho docílit. Můžu se spolehnout na to, že výrobce zapalovací lišty třeba na feldu použil tu nejlepší z metod a že na tom není co vylepšovat?
Kde vzít dokumentaci k dílu, který je brán jako ND a není ( :mrgreen: ) rozebíratelný?
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Vzhledem k tomu, že Felicia 1,3 MPi má systém vstřikování Simos, je úplně jedno, jaké zapalování v součinnosti s tím použiješ. Simos je totiž něco tak blbýho, že to nemá obdoby a zapalováním už nedoženeš nic.

Nicméně Felicia 1,3 MPi má systém dvojice zdvojených cívek (jedna pro 1. a 4. válec, druhá pro 2. a 3. válec) a myslím, že to je jedna z těch lepších alternativ.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Jany_RS
Příspěvky: 196
Registrován: pon čer 14, 2010 19:48
Bydliště: Raslavice(Presov)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Jany_RS »

a čo tak bezkontakt a 2 cievky abo 4 ale neznam jak by vedeli kedy maju dat iskru,keby išli furt :roll: hm to by zhorela aj cievka aj švička
lada 2103 1974,agregat 21011 s ozonom a podtlakovym rozdelovacom- lada 2103 RS :thumbright:
jawa 250/353 rok 1957 :heart:

lada vfts is the best & tatra ecorra :finga:
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Jany_RS píše:a čo tak bezkontakt a 2 cievky abo 4 ale neznam jak by vedeli kedy maju dat iskru,keby išli furt hm to by zhorela aj cievka aj švička
Bezkontakt (jako metoda) lze samozřejmně použít i na řízení dvou "dvojitých" cívek , je to banalita . Pokud bys ale znal výrobu VN (vysokého napětí) pomocí indukční cívky nebo zapakovacího transformátoru NEmůžeš napsat takový blud že by jiskta hořela pořád . Ano dá se to , ale v autě bez úprav se špatně hledá vhodné střídavé napětí .
Osobně pokud bych si chtěl dnes mermomoci postavit "svoje" zapalování - použil bych zapalovací blok z 1.7 , snímač otáček z 1.7 a jednoduchou elektroniku řízení předstihu v závislosti na otáčkách nebo upravený rozdělovač (bez palce a víka) .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“