Wartburg 353
Moderátor: Moderátoři
Re: Wartburg 353
Měl jsem W353 Tourist. Když jsem ho pod "votičákem" na E55 rozjel, pak favorit zpravidla neměl naději. 3 a 4 se dala řadit bez spojky (s volnoběžkou). Zřejmě poslední osobní vůz s rámem. Bezúdržbové auto, které i méně zručný a vybavený motorista dokázal provozovat zcela bez návštěvy servisu. Větší pozornost vyžadovalo pouze zapalování, které se doporučovalo seřídit každé 4000km. Když nebylo seřízené, dokázal wartburg střílet do výfuku jako z kanónu.MartasBrno píše:Tak dneska mi na dvoře přibyl W353 z roku 1969, tedy chromka. Vzhledem k tomu že je zazimovaný, nebude jezdit, ale zajímá mne váš názor na tento neuvěřitelný výrobek.
P.S.: Ne, nekoupil jsem tu zahradu plnou warťasů, ani jsem z nich půlku nenavezl domů, mám vlastní zdroje.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Mě vždycky fascinovala ta volnoběžka U Warťase byla myslím na všech kvaltech a vypínatelná ne? Jak jsme trabanta prodali po nehodě cigánovi, za dva týdny přišel že při brzdění motorem to vydává divné zvuky
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
Ano Warťas měl vypínatelnou volnoběžku a na všech kvaltech . Trabant pouze na 4q a nevypínatelnou .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Jany_RS
- Příspěvky: 196
- Registrován: pon čer 14, 2010 19:48
- Bydliště: Raslavice(Presov)
- Kontaktovat uživatele:
to je plus u dvojtaktov že tahaju od spodu rovnomerne,kdežto štvortakt v nizkych nič a až v strednych otačkach ťa zatlači do sedačkySouhlasím - choval se podobně jako řadový šestiválec malé litráže - plochá křivka točivého momentu a poměrně vysoké hodnoty
-My sme mali dvoch wartasov,jeden som spustil v 4 rokoch z garaže,zastavili ma len dvere ,na druhom som sa učil jazdit,mne sa velmi pačil svojimi vlastnostami i ked v zime to bolo...predok lahky a to zapalovanie sa furt džubalo,i ked na každom valci 1 cievka,a čo ma mrzelo najviac že nezrobili 4 valec a ten zvuk
a tie 4piestikove brzdy-ved to zobrali skodovaci od wartase,ci ne?
až budem velky tak si postavim vlastny dvojtaktny 8 valec a ktomu rafinerku
a ktomu wankelovi,objem pol litra a vykon ako 1.6,ale kedže ho vyraba len mazda tak asi tiež ma svoje nevyhody(spotreba,učinnost)
edit:furt som rozmyšlal nad tym zapalovanim,jedna cievka na 1 valec,malo by to dajaky prinos keby sa niečo take zrobilo na lade,4valce-4cievky
lada 2103 1974,agregat 21011 s ozonom a podtlakovym rozdelovacom- lada 2103 RS
jawa 250/353 rok 1957
lada vfts is the best & tatra ecorra
jawa 250/353 rok 1957
lada vfts is the best & tatra ecorra
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
To by mělo smysl ten, že bys měl 4x tolik času pro "nabití" cívky a mohl bys teda získat silnou jiskru. A to do hodně vysokých otáček. Zapalování je konstruované s omezením právě maximálních otáček, pak slábne energie jiskry. Zbavil by ses taky ztráty jiskry na rozdělovači a vlastně celého rozdělovače. Jenže musel bys mít 4 násobný budič těch cívek. Je to zbytečnost. Hlavně bez speciálních cívek a bez elektronické regulace je to plýtvání.Jany_RS píše:jedna cievka na 1 valec,malo by to dajaky prinos keby sa niečo take zrobilo na lade,4valce-4cievky
Z těchto důvodů se dnes u zážehových motorů používají buď samostatné cívky (ve spojení s fajfkou přímo na svíčce) nebo zdvojené DSF cívky (pro dva válce současně). Kladívko je skutečně ta nejhorší alternativa zapalování, která existuje - proto jsem u Lady přešel velmi rychle k bezkontaktu a všem to vřele doporučuju.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
A také LADA ! Hlavně pro letecké využití , pro auta jen v omezených minisérijích .Jany_RS píše:a ktomu wankelovi,objem pol litra a vykon ako 1.6,ale kedže ho vyraba len mazda
Vše tady již bylo , (na 02 cca rok 88) kdy jsem ale doplatil na tehdejší součástkovou základnu a "troufalost" sestrojit zapalování s proměnnou délkou hoření jiskry . Fungovalo to více než skvěle , ale poruchovost byla značná (cca 1 závada za 1000km) . V dnešní době dvojitých cívek , nebo co svíčka to zapalovací blok tyto domácí pokusy strácejí smysl .Jany_RS píše:furt som rozmyšlal nad tym zapalovanim,jedna cievka na 1 valec,malo by to dajaky prinos keby sa niečo take zrobilo
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Když jsme u toho zápalka - Právě u té varianty s regulovanou délkou hoření jiskry - vím, že to jde udělat pomocí regulace / stabilizace proudu cívky a že existuje X metod jak toho docílit. Můžu se spolehnout na to, že výrobce zapalovací lišty třeba na feldu použil tu nejlepší z metod a že na tom není co vylepšovat?
Kde vzít dokumentaci k dílu, který je brán jako ND a není ( ) rozebíratelný?
Kde vzít dokumentaci k dílu, který je brán jako ND a není ( ) rozebíratelný?
Vzhledem k tomu, že Felicia 1,3 MPi má systém vstřikování Simos, je úplně jedno, jaké zapalování v součinnosti s tím použiješ. Simos je totiž něco tak blbýho, že to nemá obdoby a zapalováním už nedoženeš nic.
Nicméně Felicia 1,3 MPi má systém dvojice zdvojených cívek (jedna pro 1. a 4. válec, druhá pro 2. a 3. válec) a myslím, že to je jedna z těch lepších alternativ.
Nicméně Felicia 1,3 MPi má systém dvojice zdvojených cívek (jedna pro 1. a 4. válec, druhá pro 2. a 3. válec) a myslím, že to je jedna z těch lepších alternativ.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Jany_RS
- Příspěvky: 196
- Registrován: pon čer 14, 2010 19:48
- Bydliště: Raslavice(Presov)
- Kontaktovat uživatele:
a čo tak bezkontakt a 2 cievky abo 4 ale neznam jak by vedeli kedy maju dat iskru,keby išli furt hm to by zhorela aj cievka aj švička
lada 2103 1974,agregat 21011 s ozonom a podtlakovym rozdelovacom- lada 2103 RS
jawa 250/353 rok 1957
lada vfts is the best & tatra ecorra
jawa 250/353 rok 1957
lada vfts is the best & tatra ecorra
Bezkontakt (jako metoda) lze samozřejmně použít i na řízení dvou "dvojitých" cívek , je to banalita . Pokud bys ale znal výrobu VN (vysokého napětí) pomocí indukční cívky nebo zapakovacího transformátoru NEmůžeš napsat takový blud že by jiskta hořela pořád . Ano dá se to , ale v autě bez úprav se špatně hledá vhodné střídavé napětí .Jany_RS píše:a čo tak bezkontakt a 2 cievky abo 4 ale neznam jak by vedeli kedy maju dat iskru,keby išli furt hm to by zhorela aj cievka aj švička
Osobně pokud bych si chtěl dnes mermomoci postavit "svoje" zapalování - použil bych zapalovací blok z 1.7 , snímač otáček z 1.7 a jednoduchou elektroniku řízení předstihu v závislosti na otáčkách nebo upravený rozdělovač (bez palce a víka) .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!