Fábie.

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět

Líbí se vám nová Fabka?

Anketa končí za pon pro 29, 2014 17:48

Ano
6
55%
Ne
5
45%
 
Celkem hlasů: 11

Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11039
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Jen tak mimochodem, pracovní Turbokrálík Fabia combi II, 1.2 TSI 77kW má zatím najeto necelých 4 tis. km. Nicméně již teď z toho motoru (z auta nikoliv) uchcávám, germánům se zadařilo. Škoda, že to nemá šestikvaltku a na dálnicích není neomezený rychlostní limit :) . To auto lítá velice pěkně, dlouhodobá spotřeba 6,7l. Okreska se s tím dá jet za 5,6l, dálnice 6,5l, po měste a hlavně na pojezdech to baští dost, 8-9 l, ale rozhodně méně jako krátká haťapka. Udržet 130 na dálnici je s tím velice obtížné, člověk to jen lechtá a na tachu je 170 hned :) . Zkoušet s tím maximálku mám strach, to by bylo i o rodný list. Velice by mne zajímalo jak by to lítalo s tou 1.4 TSI :D .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Štěpán

Příspěvek od Štěpán »

zelvotron píše:
Ještě k tomu porovnání hmotnosti, pozor na to, že u desítky je v českých materiálech v pohotovostní hmotnosti započítanej řidič, kdežto u fabky ne.
Nohu do ledový vody za to nedám, ale mám pocit, že se škodovkou a řidičem to bude obdobne. Furt zapisuju v práci do karty vozů váhu auta a nad tou tabůlkou je napsáno " Hmotnost včetně řidiče ( + 75kg) " :roll:
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Jo teď sem na to koukal, máš pravdu, ono to není hned pod tabulkou jako u Lady, ale v textu, kterej sem nečet. Ono to bude patrně podle nějaký normy, protože mám dojem, že rusácí na svých stránkách většinou uvádí bez řidiče, což mě aspoň přijde logičtější - započítávat řidiče do užitečný hmotnosti, jelikož v praxi každej řidič váží jinak, že :)
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
veliz
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od veliz »

zelvotron píše:
Ale já sem porovnával fabku 1 s vrstevníkama, třeba na 206 stojí sklo 3000 jako na každý jiný normální auto s lepeným sklem.

Ale nemá to smysl to řešit, příkladů je spousty, přesvědčovat tě nebudu, když nechceš a máš svojí pravdu.
Koukám na tvém odkazu 206 sklo 3000, fabia 2200 - to není propastný rozdíl. Dokážu si představit, že nějaký jednotlivý díl může být dokonce i levnější než u škodovky, ale komplexní statistika asi přecejen vyzní pro škodovku...

Teď si uvědomuju - 206 a fabia vlastně nejsou srovnatelná auta, 206 ztrácí hodně nejistými jízdními vlastnostmi, kvalitou řazení, kvalitou dílenského zpracování a malými předními sedačkami :-) I tak ale ve své době byla nejprodávanějším vozem v Evropě díky slušivému kabátku.
Přílohy
ceník.JPG
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Uživatelský avatar
Tommel
Příspěvky: 3265
Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
Bydliště: Brno - HK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tommel »

veliz píše:malými předními sedačkami
fabie je ma snad velke ? :shock:
Chatka 12 forever :mrgreen: . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.

Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6276
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

veliz píše:Dokážu si představit, že nějaký jednotlivý díl může být dokonce i levnější než u škodovky
Nerouhej se :P :mrgreen:

(jinak čelní sklo favorit felicia je neporovnatelný, protože není lepený)
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

Uz z dob 120L se tradovalo ze auta na vyvoz jsou lepsi udelany a vybaveny nez pro domaci trh. Prime dukazy nemam. Jen ruzne naznaky.(( trebas kdyz kolega si dotahnul par let starou oktafku z Francie a ta mela vybavu ze se z toho vsichni mistni skodofkari malem posraly))
Pokud by jen toto byla pravda, priznam se ze tomu verim, tak me to bytostne vadí a to auto nechci ani zadara.
Je to jako by MB rikala, ty ceskej "póvle" tobe to staci, ale venku by to nikdo nekoupil!!!!
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6574
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

vik2 píše:Uz z dob 120L se tradovalo ze auta na vyvoz jsou lepsi udelany a vybaveny nez pro domaci trh. Prime dukazy nemam. Jen ruzne naznaky.(( trebas kdyz kolega si dotahnul par let starou oktafku z Francie a ta mela vybavu ze se z toho vsichni mistni skodofkari malem posraly))
Pokud by jen toto byla pravda, priznam se ze tomu verim, tak me to bytostne vadí a to auto nechci ani zadara.
Je to jako by MB rikala, ty ceskej "póvle" tobe to staci, ale venku by to nikdo nekoupil!!!!
tuzemska a vyvozni kvalita a celkove ruzne tridy kvality to to byla za socialismu bezna praxe a u skodovky to jiste platilo jeste pri felicich. kamarad mel MPi, kdyz u nas MPi rozhodne nebyla bezna, auto celkove bylo jako by lepe odhlucnene, motoricky i karoserii hodne vydrzelo. bylo stazene z vyvozni serie.

u vazu to byla myslim celkem klasika. kdyz porovnam kvalitu meho VAZu s ruznymi jinymi z te doby, tak je jasne, ze na tom mem si nekdo musel proste dat vice zalezet a nemyslim si, ze to je jen tim, ze to je "dobry kus".
VAZ 2104 1.3 1989
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Taky si myslím, že to tak bylo. Z DDR se sem tahaly favority Ecotronic a stavěly se na české papíry, protože byly o milion procent lepší než ty naše, přestože stejného roku výroby.

Kamarád měl z Německa dovezeného favorita z podzimu 1993 (vstřikování BOSCH 40kW) a jezdil s ním do roku 2006. Najel 380.000 km bez jediné opravy na motoru nebo převodech (jednou měněná spojka po 240.000 km) a když to prodával, dostal za to prachy, za které by obratem koupil jetou Felicii s novým ksichtem. To auto bylo i po 14 sezonách absolutně bez koroze - což se u favorita fakt často nevídá.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10564
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Marek píše:To auto bylo i po 14 sezonách absolutně bez koroze - což se u favorita fakt často nevídá.
No vono když to řeknem jináč .... po 14 sezonách už kolikrát ani neuvidíš toho favorita :idea: :P . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

veliz píše:, kvalitou řazení
:?: kde? je to vykvedlany stejne jak felicie pri stejnym poctu km. u fabie s 140tkm na tachu jsem kvalty lovil, dvojku nemohl skoro pres ridicovu sedacku zaradit........
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Uživatelský avatar
vik2
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vik2 »

proc je Fabia RS drazsi jak Polo GTI??? a ma navic pomalejsi zrychleni???
je dokonce o desetinku pomalejsi 0-100 nez Ibiza Cupra, ktera stoji stejne.

Proc ma Passat 3.6FSi 220KW a SuperB ma jen 191KW???????

českej "póvle" tobe to stačí
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Veverka

Příspěvek od Veverka »

Do dojčlandu se vozí normální věci a k nám do asie vodpad
Uživatelský avatar
veliz
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od veliz »

vik2 píše:proc je Fabia RS drazsi jak Polo GTI??? a ma navic pomalejsi zrychleni???í
Fabia RS je dražší zřejmě proto, že je na českém trhu žádanější než Polo GTi. Žijeme v tržní ekonomice a o cenách rozhoduje zájem zákazníků. Pokud jde o zrychlení, příčinou by mohla být horší aerodynamika fabie. Polo má také novější podvozkovou platformu (o 7-9mm delší rozvor). VW se nikdy netajil tím, že škodovka sice bude mít přístup k nejnovějším technologiím, nemusí je však mít jako první.
Maysner píše:
veliz píše:, kvalitou řazení
:?: kde? je to vykvedlany stejne jak felicie pri stejnym poctu km. u fabie s 140tkm na tachu jsem kvalty lovil, dvojku nemohl skoro pres ridicovu sedacku zaradit........
Měl jsem na mysli srovnání u nových vozů. U ojetých vozů záleží na aktuální kondici, takže papírově lepší vůz může být v konkrétním případě horší.
Tommel píše:
veliz píše:malými předními sedačkami
fabie je ma snad velke ? :shock:
Velké ne, větší ano.
Marek píše:Najel 380.000 km bez jediné opravy na motoru nebo převodech
Ve své době v tisku tolik podceňovaný prastarý OHV čtyřválec z tisícovky (splašený šicí stroj) se nakonec ukázal jako nezničitelný a teprve po létech byl některými doceněn. Že by se HTP v budoucnu podařilo totéž? Sám jsem na to zvědavý.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4306
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Zeptejte se na pověst žigulíků v Rusku. A zamyslete se proč se tu ve velkém skupují (nebo skupovali) a tahají zpátky?
Protože tady jsme jezdili v těch lepších kusech...
Kamarád chodil nějaký čas na ČVUT a povídal mi něco o výrobních tolerancích a výsledných 3 třídách kvality, něco ve smyslu: Exportní, Tuzemská, Výprodejová.

V rámci otevřeného trhu EU se tohle trochu stírá, dnes není problém koupit auto za hranicemi ČR, kde se dokonce dají nové Škodovky sehnat levněji než u nás. (psali kdysi ve Světě motorů)
Bílý LADA a okřídlená spol.
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“