piestné krúžky
Moderátor: Moderátoři
No jako takhle ... nemám v tom úplně jasno, takže se rád nechám poučit. Neudává se komprese jako bezrozměrné číslo vyjadřující násobek oproti atmosférickému tlaku ? Tzn. pokud měřím měřákem, který ukazuje v barech/atm, je třeba údaj přepočítat ? S Cooperem jsme používali origo kompresometr s cejchovanou stupnicí.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Mno ... když to tak čtu, tak si myslím, že je jasno. Pokud Ti to druhý auto ukazuje po 200 kkm 7, zrovna jako tohle "čerstvě udělaný" - bude nějaká chyba v měřáku. L.Dodo 2105 píše:Saša- No skúsil som to jak si písal. Moc sa to nezdvihlo som okolo 7 stále.(možno potrebuje to trošku času a jazdiť stým aby to sadlo) Ale už nedymí pekne spaľuje. Meral som to na druhom aute aj tam je to okolo 7. Keď to pôjde jak tá 05- tak budem veľmi rád, podla mňa to ide veľmi slušne. Na pohodovú jazdu mi to postačí. Ale Cory pozre sa nato a potom budem vedieť zas viac.
Cooper- Keď som kupoval 05 ku malo to najazdené okolo 40 tkm tak tam mi ukazovalo tiež 12 atm. Teraz je tam nad 200 tkm a 7 ale ide to jak hovado no trošku pomalšie sa dostane do rýchlosti ale ide to spotrebu mám okolo 8 l. Tak potom máš podarený motor.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
dvk- ukazuje v MPa- loch
Luděk Musil- Je len prekrúžkovaný , zabrúsené ventily a vymenené súčiastky jak som písal.Teraz jak som to čítal som išiel von a som porovnal budíky čo mám na sódu CO (nový regulátor a budíky)
Postupne som nastavoval 0.1-0.2.......0.9 a pri každom tlaku som prehadzoval budíky a ukazujú rovnako. Myslím si že je to v poriadku (budík). Nevadí pozre to Cory a budeme múdrejší. porozprávame sa. No jasne keby to išlo na výbrus, hneď by boli tlaki na mieste myslím si. Neviem, niečo stým bude. Tože Lád je tu málo a už tie odborníci tak niesu, a pokaziť to nikomu nedám, raz mi už skoro odpálili reťaz a celé to ventilové ústrojenstvo. tak že tak, preto som sa pustil sám do prekrúžkovania. Vela vecí už dokážem spraviť ale niekedy to je ťažšie.
Luděk Musil- Je len prekrúžkovaný , zabrúsené ventily a vymenené súčiastky jak som písal.Teraz jak som to čítal som išiel von a som porovnal budíky čo mám na sódu CO (nový regulátor a budíky)
Postupne som nastavoval 0.1-0.2.......0.9 a pri každom tlaku som prehadzoval budíky a ukazujú rovnako. Myslím si že je to v poriadku (budík). Nevadí pozre to Cory a budeme múdrejší. porozprávame sa. No jasne keby to išlo na výbrus, hneď by boli tlaki na mieste myslím si. Neviem, niečo stým bude. Tože Lád je tu málo a už tie odborníci tak niesu, a pokaziť to nikomu nedám, raz mi už skoro odpálili reťaz a celé to ventilové ústrojenstvo. tak že tak, preto som sa pustil sám do prekrúžkovania. Vela vecí už dokážem spraviť ale niekedy to je ťažšie.
baterka bola nabita nenjekaa stara odstata toci to dobre bez sviecok to musi tocit ako blazon.... pred meranim nabij bateriu a meraj na zahriatom motore opt 80-90st plny plyn.
Vpopise ma 2105..ked je to remenova neprehodil si rozvod...... tych 12-13atm alebo 1,2-1,3Mpa tam musi byt.... este mozes strieknut do valca trocjha oleja caa 2cm kubicke a omerat to takto.
Vpopise ma 2105..ked je to remenova neprehodil si rozvod...... tych 12-13atm alebo 1,2-1,3Mpa tam musi byt.... este mozes strieknut do valca trocjha oleja caa 2cm kubicke a omerat to takto.
Překroužkovaným motorům mnohdy trvá dlouho nežli se navzájem vše takzvaně očumí. Velmi záleží na tom, nakolik je porušená ovalita válce, to jest jaké jsou odchylky v kruhovitosti válce. Mnohdy není válec průměrově natolik opotřebován, že by nové kroužky netesnily, ale pokud se změří přesným úchylkoměrem, zjistí se, že není ve všech místech přesně kruhový. A nový kroužek má potom v tomto místě mírnou mezeru.
Někdy zpočátku žere takový motor olej (i jen některý válec), což mu nevadí. Je třeba zpočátku (do 500km) jezdit opravdu opatrně, nevytáčet motor, netrápit do kopce (nedotahovat), prostě lehká noha.
Lze sledovat po ujetí každých 500 km mírný nárůst tlaků ve válcích, hlavně aby nebyly ve válcích velké rozdíly. Většinou klesá i spotřeba oleje a to je známka, že vše funguje jak má. Samozřejmě velkou roli hraje i opotřebení pístů, a stav povrchu válců, ale to se řeší vždy prohlídkou před montáží.
Nebál bych se překroužkování, mnoho jsem jich takhle v minulosti "opravil" , i za pomocí kroužků ne vždy rozměrově zcela odpovídajících. Většinou najede motor bez problémů do 50 tisíc km. Ale zdůrazňuji, motor zpočátku nemá tlaky, výkon, někdy i chvíli kouří, ale určitě jej netrápit a trpělivěji čekat nežli u komplet výbrusu.
Někdy zpočátku žere takový motor olej (i jen některý válec), což mu nevadí. Je třeba zpočátku (do 500km) jezdit opravdu opatrně, nevytáčet motor, netrápit do kopce (nedotahovat), prostě lehká noha.
Lze sledovat po ujetí každých 500 km mírný nárůst tlaků ve válcích, hlavně aby nebyly ve válcích velké rozdíly. Většinou klesá i spotřeba oleje a to je známka, že vše funguje jak má. Samozřejmě velkou roli hraje i opotřebení pístů, a stav povrchu válců, ale to se řeší vždy prohlídkou před montáží.
Nebál bych se překroužkování, mnoho jsem jich takhle v minulosti "opravil" , i za pomocí kroužků ne vždy rozměrově zcela odpovídajících. Většinou najede motor bez problémů do 50 tisíc km. Ale zdůrazňuji, motor zpočátku nemá tlaky, výkon, někdy i chvíli kouří, ale určitě jej netrápit a trpělivěji čekat nežli u komplet výbrusu.
"Minimální naměřený tlak nesmí klesnout pod 1,18 MPa (12 kp/cm2) Rozdíly mezi válci nesmí být větší než 1 kp/cm2"
Nic o otevřené škrtící klapce jsem se nedočetl.
Zdroj: Dílenská příručka pro opravy vozidel VAZ.
Nic o otevřené škrtící klapce jsem se nedočetl.
Zdroj: Dílenská příručka pro opravy vozidel VAZ.
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
Tak on ten tlak je daný (u "zdravého"motoru) hlavně základním kompresním poměrem, dále tím, jakým přetlakem se otevírá zpětný ventilek před manometrem, vlastní chybou manometru (obvykle +/- 5 %) a pokud jde o škrtící klapku ,pak jde o chybu přibližně - 0,3 kp/cm2, což je běžně podtlak v sacím potrubí při zavřené ŠK.Cooper píše:"Minimální naměřený tlak nesmí klesnout pod 1,18 MPa (12 kp/cm2) Rozdíly mezi válci nesmí být větší než 1 kp/cm2"
Nic o otevřené škrtící klapce jsem se nedočetl.
Zdroj: Dílenská příručka pro opravy vozidel VAZ.
Řekl bych, že důležitější než absolutní tlak je (s jistou tolerancí- tedy podle Tůmy cca 8 %) shodnost tlaků ve všech válcích.
Já měl 12,12,11,12, najeto 106 tisíc. Motor ale rozhodně neměl 90-100°C jak udává příručka.Petr HC píše:Řekl bych, že důležitější než absolutní tlak je (s jistou tolerancí- tedy podle Tůmy cca 8 %) shodnost tlaků ve všech válcích.
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"
http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif
http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/
Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!
Tři Sestry Lada Gang
Spravil som to jak hovoril Dušan a je vtom už jasno. Strekol som tam olej natočil tlakomer a štartoval no 12 jak jedna radosť. Tak že piesty netesnia jak majú.
No tak že: počkám Cory- ho porozprávame sa pozrie ventily prečo búchajú a uvidíme, Pôjdem sa stým previesť okolo dediny (nakoľko padla emisná aj STK) a keď to bude mizerné tak na Jar (teraz už je zima a pod autom na betóne nevydržím) zas to dám von a niekoho z vás poprosím aby mi pomohol stým a spraví sa výbrus. tuto len tak nikomu nezverím do rúk lebo ma ošálí a nasype tam nijaké staré haraburdy, a max ma ošklbe o peniaze. Alebo to zaveziem do Čiech k vám.(neviem jak je tu na Slovensku môžno že aj tu nijaký špecialista z vás poradí) Nikoho nechcem podceňovať a nedaj bože uraziť ja som rád že mi poradíte. Ale čo tu počujem o opravároch ak som hotový a zúfalí. Neviem už som hotový, je mi strašne ľúto za to auto vypadá jak nové. No uvidím o týždeň. Potom odporučíte niečo zas keď vás môžem poprosiť. A ďiki za všetko.
No tak že: počkám Cory- ho porozprávame sa pozrie ventily prečo búchajú a uvidíme, Pôjdem sa stým previesť okolo dediny (nakoľko padla emisná aj STK) a keď to bude mizerné tak na Jar (teraz už je zima a pod autom na betóne nevydržím) zas to dám von a niekoho z vás poprosím aby mi pomohol stým a spraví sa výbrus. tuto len tak nikomu nezverím do rúk lebo ma ošálí a nasype tam nijaké staré haraburdy, a max ma ošklbe o peniaze. Alebo to zaveziem do Čiech k vám.(neviem jak je tu na Slovensku môžno že aj tu nijaký špecialista z vás poradí) Nikoho nechcem podceňovať a nedaj bože uraziť ja som rád že mi poradíte. Ale čo tu počujem o opravároch ak som hotový a zúfalí. Neviem už som hotový, je mi strašne ľúto za to auto vypadá jak nové. No uvidím o týždeň. Potom odporučíte niečo zas keď vás môžem poprosiť. A ďiki za všetko.
petr HC má pravdu, veličin ovlivňujících výsledek měření je asi mnoho, podstatná je také těsnost jednotlivých ventilů a ta bývá u jetého motoru skutečně různá. Dříve jsem se také snažil u aut zkoumat různými tlakoměry stav motorů, ale výsledky se lišily u jednoho a téhož až o třetinu. Největší vliv mělo vždy skutečné zahřátí motoru při jednotlivých měřeních. Ale co bylo vždy stejné, byly rozdíly mezi válci. Z toho usuzuji, že měření rozdílů mezi válci je objektivnější nežli absolutní tlak ve válcích.
Jednou před třiceti lety mě jako kluka napálil pražák bydlící kdesi u střešovické nomocnice, kupoval jsem motor. Pražák vyndal tlakoměr, napojil baterii na startér a točil. Tlaky super. Až po namontování a vyndání svíček jsem zjistil, že válce jsou plné oleje, za nedlouho musel motor ven.
časem jsem tuto metodu měření tlaků omezil jen na sporné případy. Nejlepší zkoužkou motoru je jízda naloženého auta do pořádného kopce, tak se projeví skutečný stav. Velkou vypovídací schopnost mají svíčky, jejichž stav a zabarvení v provozu přesně odrážejí stav každého válce.
Proto první před koupí neznámého zaručeně skvělého auta se zeptám jak často jsou měněny a kdy naposled. Po vyndání bývá vše jasné, zkušební jízda alespoň ve čtyřech do kopce a pokud vím, jak má auto jet, je stav motoru jasný.
Jednou před třiceti lety mě jako kluka napálil pražák bydlící kdesi u střešovické nomocnice, kupoval jsem motor. Pražák vyndal tlakoměr, napojil baterii na startér a točil. Tlaky super. Až po namontování a vyndání svíček jsem zjistil, že válce jsou plné oleje, za nedlouho musel motor ven.
časem jsem tuto metodu měření tlaků omezil jen na sporné případy. Nejlepší zkoužkou motoru je jízda naloženého auta do pořádného kopce, tak se projeví skutečný stav. Velkou vypovídací schopnost mají svíčky, jejichž stav a zabarvení v provozu přesně odrážejí stav každého válce.
Proto první před koupí neznámého zaručeně skvělého auta se zeptám jak často jsou měněny a kdy naposled. Po vyndání bývá vše jasné, zkušební jízda alespoň ve čtyřech do kopce a pokud vím, jak má auto jet, je stav motoru jasný.
- Roman
- Příspěvky: 1285
- Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
- Bydliště: Kralův Dvůr
- Kontaktovat uživatele:
Dodo 2105 : ak by si si daval robit vybrus, na Slovensku mozem doporucit: http://www.lievaj.sk/ robil nam dva vybrusy motorov 1300 remen, v obidvoch pripadoch sa jednalo o nestandartne vybrusy + nejake upravy naviac a spokojnost na viac ako 100 percent.
Roman