piestné krúžky

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvek od dvk »

No jako takhle ... nemám v tom úplně jasno, takže se rád nechám poučit. Neudává se komprese jako bezrozměrné číslo vyjadřující násobek oproti atmosférickému tlaku ? Tzn. pokud měřím měřákem, který ukazuje v barech/atm, je třeba údaj přepočítat ? S Cooperem jsme používali origo kompresometr s cejchovanou stupnicí.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Dodo 2105 píše:Saša- No skúsil som to jak si písal. Moc sa to nezdvihlo som okolo 7 stále.(možno potrebuje to trošku času a jazdiť stým aby to sadlo) Ale už nedymí pekne spaľuje. Meral som to na druhom aute aj tam je to okolo 7. Keď to pôjde jak tá 05- tak budem veľmi rád, podla mňa to ide veľmi slušne. Na pohodovú jazdu mi to postačí. Ale Cory pozre sa nato a potom budem vedieť zas viac.
Cooper- Keď som kupoval 05 ku malo to najazdené okolo 40 tkm tak tam mi ukazovalo tiež 12 atm. Teraz je tam nad 200 tkm a 7 ale ide to jak hovado :-) no trošku pomalšie sa dostane do rýchlosti ale ide to spotrebu mám okolo 8 l. Tak potom máš podarený motor.
Mno ... když to tak čtu, tak si myslím, že je jasno. Pokud Ti to druhý auto ukazuje po 200 kkm 7, zrovna jako tohle "čerstvě udělaný" - bude nějaká chyba v měřáku. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Dodo 2105
Příspěvky: 82
Registrován: sob led 30, 2010 19:03
Bydliště: Zlaté Klasy

Příspěvek od Dodo 2105 »

dvk- ukazuje v MPa- loch

Luděk Musil- Je len prekrúžkovaný , zabrúsené ventily a vymenené súčiastky jak som písal.Teraz jak som to čítal som išiel von a som porovnal budíky čo mám na sódu CO (nový regulátor a budíky)
Postupne som nastavoval 0.1-0.2.......0.9 a pri každom tlaku som prehadzoval budíky a ukazujú rovnako. Myslím si že je to v poriadku (budík). Nevadí pozre to Cory a budeme múdrejší. porozprávame sa. No jasne keby to išlo na výbrus, hneď by boli tlaki na mieste myslím si. Neviem, niečo stým bude. Tože Lád je tu málo a už tie odborníci tak niesu, a pokaziť to nikomu nedám, raz mi už skoro odpálili reťaz a celé to ventilové ústrojenstvo. tak že tak, preto som sa pustil sám do prekrúžkovania. :? Vela vecí už dokážem spraviť ale niekedy to je ťažšie.
cackler
Příspěvky: 312
Registrován: stř čer 11, 2008 10:08
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od cackler »

Kompresní poměr nemá s tlakama kupodivu nic společného je to poměr objemu válce před a po kompresi.

Potom je ještě tlakový poměr a to je poměr před a po spálení paliva. což se blbě měří...
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

baterka bola nabita nenjekaa stara odstata toci to dobre bez sviecok to musi tocit ako blazon.... pred meranim nabij bateriu a meraj na zahriatom motore opt 80-90st plny plyn.
Vpopise ma 2105..ked je to remenova neprehodil si rozvod...... tych 12-13atm alebo 1,2-1,3Mpa tam musi byt.... este mozes strieknut do valca trocjha oleja caa 2cm kubicke a omerat to takto.
Dodo 2105
Příspěvky: 82
Registrován: sob led 30, 2010 19:03
Bydliště: Zlaté Klasy

Příspěvek od Dodo 2105 »

Obidva motory sú rovnaké aj v 21061 aj v 21053. Reťaze. Vidíš olej ma nenapadol. a hneď to bude jasné. Baterka je nabitá lebo to vyberám z 05 ky a tá ide denno denne furt , stojí len v noci :)

Ale už mám taký pocit že tam tie tolerancie budú omnoho väčšie a preto tam nie sú tlaky také jaké majú byť.
vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

Překroužkovaným motorům mnohdy trvá dlouho nežli se navzájem vše takzvaně očumí. Velmi záleží na tom, nakolik je porušená ovalita válce, to jest jaké jsou odchylky v kruhovitosti válce. Mnohdy není válec průměrově natolik opotřebován, že by nové kroužky netesnily, ale pokud se změří přesným úchylkoměrem, zjistí se, že není ve všech místech přesně kruhový. A nový kroužek má potom v tomto místě mírnou mezeru.
Někdy zpočátku žere takový motor olej (i jen některý válec), což mu nevadí. Je třeba zpočátku (do 500km) jezdit opravdu opatrně, nevytáčet motor, netrápit do kopce (nedotahovat), prostě lehká noha.

Lze sledovat po ujetí každých 500 km mírný nárůst tlaků ve válcích, hlavně aby nebyly ve válcích velké rozdíly. Většinou klesá i spotřeba oleje a to je známka, že vše funguje jak má. Samozřejmě velkou roli hraje i opotřebení pístů, a stav povrchu válců, ale to se řeší vždy prohlídkou před montáží.

Nebál bych se překroužkování, mnoho jsem jich takhle v minulosti "opravil" , i za pomocí kroužků ne vždy rozměrově zcela odpovídajících. Většinou najede motor bez problémů do 50 tisíc km. Ale zdůrazňuji, motor zpočátku nemá tlaky, výkon, někdy i chvíli kouří, ale určitě jej netrápit a trpělivěji čekat nežli u komplet výbrusu.
Cooper
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Cooper »

"Minimální naměřený tlak nesmí klesnout pod 1,18 MPa (12 kp/cm2) Rozdíly mezi válci nesmí být větší než 1 kp/cm2"

Nic o otevřené škrtící klapce jsem se nedočetl.

Zdroj: Dílenská příručka pro opravy vozidel VAZ.
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Cooper píše:"Minimální naměřený tlak nesmí klesnout pod 1,18 MPa (12 kp/cm2) Rozdíly mezi válci nesmí být větší než 1 kp/cm2"

Nic o otevřené škrtící klapce jsem se nedočetl.

Zdroj: Dílenská příručka pro opravy vozidel VAZ.
Tak on ten tlak je daný (u "zdravého"motoru) hlavně základním kompresním poměrem, dále tím, jakým přetlakem se otevírá zpětný ventilek před manometrem, vlastní chybou manometru (obvykle +/- 5 %) a pokud jde o škrtící klapku ,pak jde o chybu přibližně - 0,3 kp/cm2, což je běžně podtlak v sacím potrubí při zavřené ŠK.
Řekl bych, že důležitější než absolutní tlak je (s jistou tolerancí- tedy podle Tůmy cca 8 %) shodnost tlaků ve všech válcích.
Cooper
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Cooper »

Petr HC píše:Řekl bych, že důležitější než absolutní tlak je (s jistou tolerancí- tedy podle Tůmy cca 8 %) shodnost tlaků ve všech válcích.
Já měl 12,12,11,12, najeto 106 tisíc. Motor ale rozhodně neměl 90-100°C jak udává příručka.
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Cooper píše: ..Já měl 12,12,11,12, najeto 106 tisíc. Motor ale rozhodně neměl 90-100°C jak udává příručka.
To bych tipoval na "dobře zajety, netýraný motor s dost sníženou hlavou (blokem)".
Dodo 2105
Příspěvky: 82
Registrován: sob led 30, 2010 19:03
Bydliště: Zlaté Klasy

Příspěvek od Dodo 2105 »

Spravil som to jak hovoril Dušan a je vtom už jasno. Strekol som tam olej natočil tlakomer a štartoval no 12 jak jedna radosť. Tak že piesty netesnia jak majú. :-(

No tak že: počkám Cory- ho porozprávame sa pozrie ventily prečo búchajú a uvidíme, Pôjdem sa stým previesť okolo dediny (nakoľko padla emisná aj STK) a keď to bude mizerné tak na Jar (teraz už je zima a pod autom na betóne nevydržím) zas to dám von a niekoho z vás poprosím aby mi pomohol stým a spraví sa výbrus. tuto len tak nikomu nezverím do rúk lebo ma ošálí a nasype tam nijaké staré haraburdy, a max ma ošklbe o peniaze. Alebo to zaveziem do Čiech k vám.(neviem jak je tu na Slovensku môžno že aj tu nijaký špecialista z vás poradí) Nikoho nechcem podceňovať a nedaj bože uraziť ja som rád že mi poradíte. Ale čo tu počujem o opravároch ak som hotový a zúfalí. Neviem už som hotový, je mi strašne ľúto za to auto vypadá jak nové. No uvidím o týždeň. Potom odporučíte niečo zas keď vás môžem poprosiť. A ďiki za všetko.
vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

petr HC má pravdu, veličin ovlivňujících výsledek měření je asi mnoho, podstatná je také těsnost jednotlivých ventilů a ta bývá u jetého motoru skutečně různá. Dříve jsem se také snažil u aut zkoumat různými tlakoměry stav motorů, ale výsledky se lišily u jednoho a téhož až o třetinu. Největší vliv mělo vždy skutečné zahřátí motoru při jednotlivých měřeních. Ale co bylo vždy stejné, byly rozdíly mezi válci. Z toho usuzuji, že měření rozdílů mezi válci je objektivnější nežli absolutní tlak ve válcích.

Jednou před třiceti lety mě jako kluka napálil pražák bydlící kdesi u střešovické nomocnice, kupoval jsem motor. Pražák vyndal tlakoměr, napojil baterii na startér a točil. Tlaky super. Až po namontování a vyndání svíček jsem zjistil, že válce jsou plné oleje, za nedlouho musel motor ven.

časem jsem tuto metodu měření tlaků omezil jen na sporné případy. Nejlepší zkoužkou motoru je jízda naloženého auta do pořádného kopce, tak se projeví skutečný stav. Velkou vypovídací schopnost mají svíčky, jejichž stav a zabarvení v provozu přesně odrážejí stav každého válce.

Proto první před koupí neznámého zaručeně skvělého auta se zeptám jak často jsou měněny a kdy naposled. Po vyndání bývá vše jasné, zkušební jízda alespoň ve čtyřech do kopce a pokud vím, jak má auto jet, je stav motoru jasný.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Dodo 2105 : ak by si si daval robit vybrus, na Slovensku mozem doporucit: http://www.lievaj.sk/ robil nam dva vybrusy motorov 1300 remen, v obidvoch pripadoch sa jednalo o nestandartne vybrusy + nejake upravy naviac a spokojnost na viac ako 100 percent.
Roman
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

urcite tie manometre su dobre ? neunika ti niekde luft mas to na zavit alebo gumu.... Kory snad ma merak...tak som zvedavy co namerate...ostavju len ventyli a rozvody....
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“