piestné krúžky
Moderátor: Moderátoři
piestné krúžky
Ahojte! Prosím vás mám takú otázku že keď vložím piestne krúžky do válca bez piestu(1500 cm3 motor) jaká by mala byť medzera tam kde sú rozrezané krúžky. od- do respektíve doporučovaná. ďakujem.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Diki obidvom vám, budem sa snažiť podla toho jak ste poradili. Mál 2 autá Lada 21053 a 2106 r.v.1980. na tom prvom je više 200 tkm ten ide jak hodinky motor bez opráv, respektíve 2x výmena simeringov na ventiloch, a 2x nastavenie ventilov. okrem toho nič čestné slovo. Natom druhom najazdených 37 tkm, a natom idem robiť tie krúžky a zábrus ventilov, lebo je bez tlaku ten motor,(5-6 bar) nemám šajnu prečo. Dnes mi došli krúžky z Košíc takže idem skúšať uvidím čo bude. Prípade kúpim väčšie.... uvidím jak to dopadne. Budem sa snažiť čo najlepšie spraviť, preto aj čítam príspevky a pítam sa. Diki.
až budeš nandávat kroužky na píst, pozor dej na orientaci kroužků, aby byly správnou stranou nahoru, někdy stačí malá nepozornost nebo málo světla a pak je kroužek obráceně jednadvě. Nezapomeň zámky (mezery) kroužků rozdělit po obvodu, nesmí být v jedné svislé ose. Před vložením do bloku olejem namazat. Možná jsou mé připomínky zbytečné, ale i mistr tesař se někdy utne.
Na kroužku bývá označení TOP . To je horní strana .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
aha, dobre, pozrem si to. A keby niečo nebolo jasne tak radšej sa poto ozvem. čím viac rád tým väčší úspech. Ďakujem. Keď som si objednával krúžky tak sa pýtali či na originál výbrus alebo na už brúsený. Tie písmená čo boli vyrazené na bloku (B7, B7, C7 B7) im nijako nič nehovorilo. tak uvidím čo mi poslali.
písmenem a číslem na bloku, na pístu se označují třídy rozměrové tolerance, tj. jaký je přesný rozměr obrobeného válce, či pístu. Podle toho se navzájem dávají k sobě odpovídající rozměry. Je to z důvodů určité výrobní tolerance dílů a nutnosti dodržení vzájemné rozměrové tolerance dílů, které spolu běhají. Bez tohoto značení ve výrobě by se muselo pracně přeměřovat a vybírat až při montáži dílů. Při výbrusech bloků se někdy na toto zapomíná a písty se montují takzvaně ty, které jsou po ruce a do bloku vlezou. U aut s vloženými válci se prodávají (až na zmetky) již vložky s rozměrově odpovídajícími písty.
Někdy se stane, že rozměr pístu v určité třídě je na spodní hranici a vložky válce (bloku) jsou naopak v horní hranici, tj vůle mezi pístem a válcem je na té největší možné míře. Také může nastat přesně opačný rozměrový vztah a píst je naopak ve válci nejtěsnější. A z toho pak vyplývá, proč někomu i při nejlepší péči o motor dříve tento jeví známky opotřebení nežli motor souseda. Nejvíce patrné na výkonu to bylo kupodivu u JAWY Pionýr.
Někdy se stane, že rozměr pístu v určité třídě je na spodní hranici a vložky válce (bloku) jsou naopak v horní hranici, tj vůle mezi pístem a válcem je na té největší možné míře. Také může nastat přesně opačný rozměrový vztah a píst je naopak ve válci nejtěsnější. A z toho pak vyplývá, proč někomu i při nejlepší péči o motor dříve tento jeví známky opotřebení nežli motor souseda. Nejvíce patrné na výkonu to bylo kupodivu u JAWY Pionýr.
u vyběhaného motoru jsou válce již odlišného rozměru (většího) od původního značeného a to většinou různě, podle toho, jak v provozu vlivem mnoha okolností došlo k jejich nestejnoměrnému opotřebení (přehřívání nejvzdálenějšího válce od vodní pumpy, dlohodobý provoz se špatně seřízenými ventily nekterého válce, se špatně fungujícím zapalování směsi na některém válci atd.). V praxi se to řeší tak, že se jednoduše každý válec bloku přeměří v různých výškách a v různých místech z důvodů zjištění ovality válců. Pokud je míra ještě v toleranci pro daný průměr (dáno výrobcem v tabulkách) a není potřeba přebrousit na opravný rozměr, lze namontovat nové kroužky, případně i písty a jezdit. Je třeba zpočátku opatrně zajíždět.
Nejsou-li mírně průměry již v toleranci a je potřeba jezdit do lesa pro dříví i tady stačí dát nové kroužky. Ale je-li třeba s autem normálně jezdit, tak je třeba opravdu dobře změřit opotřebení válců a zvážit případné přebroušení na nový rozměr. Proto bych se nezabýval tím co máš na bloku vyznačeno, ale každý válec a píst prohlédnul a přeměřil, jsou-li ještě v tolerancích a bez jiného poškození (přidřený píst, poškrábané válce od prasklých kroužků, nadměrná vůle kroužků v drážce pístu. Nezaměnit písty při jejich zpětné montáži.
Nejjednodušší je vložit nový kroužek do válce kousek od vrchní hrany a to v rovině a změřit mezeru mezi konci kroužku, kroužek posunout, změřit.
Ale vzhledem k tomu, kolik má auto najeto, jak píšeš 37 tkm, je docela možné, že má už o sto (dvě) víc a pak už nemá tlaky na válcích, nebo může mít pouze 37 tkm a špatné ventily. Myslím ale, že má najeto více.
Pokud jsi ještě motor nerozebral, tak vyzkoušej proč má tak nízké tlaky, jestli jsou opotřebené válce (kroužky) anebo ventily metodou nalití trochu oleje otvory pro svíčky a opětovného změření tlaků, je to tu někde pěkně popsáno.
Nejsou-li mírně průměry již v toleranci a je potřeba jezdit do lesa pro dříví i tady stačí dát nové kroužky. Ale je-li třeba s autem normálně jezdit, tak je třeba opravdu dobře změřit opotřebení válců a zvážit případné přebroušení na nový rozměr. Proto bych se nezabýval tím co máš na bloku vyznačeno, ale každý válec a píst prohlédnul a přeměřil, jsou-li ještě v tolerancích a bez jiného poškození (přidřený píst, poškrábané válce od prasklých kroužků, nadměrná vůle kroužků v drážce pístu. Nezaměnit písty při jejich zpětné montáži.
Nejjednodušší je vložit nový kroužek do válce kousek od vrchní hrany a to v rovině a změřit mezeru mezi konci kroužku, kroužek posunout, změřit.
Ale vzhledem k tomu, kolik má auto najeto, jak píšeš 37 tkm, je docela možné, že má už o sto (dvě) víc a pak už nemá tlaky na válcích, nebo může mít pouze 37 tkm a špatné ventily. Myslím ale, že má najeto více.
Pokud jsi ještě motor nerozebral, tak vyzkoušej proč má tak nízké tlaky, jestli jsou opotřebené válce (kroužky) anebo ventily metodou nalití trochu oleje otvory pro svíčky a opětovného změření tlaků, je to tu někde pěkně popsáno.
Kruzky su rovnake nedelia sa na abcde.... jedi su delene podla opravneho rozmeru 76,0; 76,2; 76,4; 76,6; 1600 tp iste len 79,0; atd
A dalsia vec je ze ked sa motor brusil... tie pismena uz neplatia... na brusenom som mal na piestochh vyrazeny rozmer...
Kruzky sa montuju ala stromcek tj skosenou hranov nahor.... vecinou ale je tam nejaka znacka vid TOP, kruzky otocene o 120st kozmeticke rady: stym ze vyrchny kruzok medzerov orientovanou skor smerom k strane sviecok.... ak je to mozne vyvaruj sa toho aby medzera bola na strane vyfuku .... dovod je jednoduchy posobia tam vecie tlaky na stenu valca..
Neviem co su to kruzky z kosic ale v elite vedia objednat znackove getze kruzky...dufam ze nemas polske ako Marek..lebo by si mohol zle skoncit... este pikoska origo ruske su raz tak drahe ako znackive getze...
A dalsia vec je ze ked sa motor brusil... tie pismena uz neplatia... na brusenom som mal na piestochh vyrazeny rozmer...
Kruzky sa montuju ala stromcek tj skosenou hranov nahor.... vecinou ale je tam nejaka znacka vid TOP, kruzky otocene o 120st kozmeticke rady: stym ze vyrchny kruzok medzerov orientovanou skor smerom k strane sviecok.... ak je to mozne vyvaruj sa toho aby medzera bola na strane vyfuku .... dovod je jednoduchy posobia tam vecie tlaky na stenu valca..
Neviem co su to kruzky z kosic ale v elite vedia objednat znackove getze kruzky...dufam ze nemas polske ako Marek..lebo by si mohol zle skoncit... este pikoska origo ruske su raz tak drahe ako znackive getze...
Ďakujem obom vám za rady! Aj za rozmeri, aj za orientáciu zámkov. Auto má najazdených skutočne 37tkm lebo je jak nové s pôvodným lakom. Velmi málo jazdilo, od roku 1980 väčšinou stálo na špalíkoch v garáži u jedného starého deda. Nik stým nejazdil.(viem to na 100%) Preto mi neide do hlavy tie tlaky ja na 200 tkm mám vätšie.( ale jak ste to písali tak možno že bolo sním neodborne zaobchádzané)(ventili tiež prpúšťajú benzin keď do nich nalejem ale velmi pomali tiež ich prebrúsim abi tesnili.) Zmerám tie tolerancie a potom budem vedieť na čom som. Ale máte dobré nápady a sú vzácne.
Krúžky neviem akej výroby budú ale hovorili že ruské, dnes ich pozrem a uvidím, A potom poviem. Poľské tam dávať nebudem. diki. pekný deň!
Krúžky neviem akej výroby budú ale hovorili že ruské, dnes ich pozrem a uvidím, A potom poviem. Poľské tam dávať nebudem. diki. pekný deň!