Mix otázek a odpovědí III

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4307
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

MartasBrno píše:Asi bych to vykoupal znovu a vyplavil z toho ten cukr. Jenom nevykoupej mikrofon, vibra motorek, sluchátko a podobné věci.

Ale prakticky jsem to nedělal.
Na tom konci co šel do čaje, je na desce vibrační motorek, snímač foťáku, a mimo desku sluchátko a reprák zvonění...
:? Do vody to už máčet nebudu, to tak jedině ten izpropylalkohol, ale ten by se měl údajně vyhnout snímači foťáku...
Samozřejmě v tom hrnku to bylo pár vteřin, takže nedošlo k masivnímu zatopení, ale i tak sem uvnitř nějaký kapky čaje našel. :(
Snad lepší cukr, než kdyby to byla polívka (korozivní sůl).

Jsem to v životě nezažil, sušit telefon.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Teepee píše:
MartasBrno píše:Asi bych to vykoupal znovu a vyplavil z toho ten cukr. Jenom nevykoupej mikrofon, vibra motorek, sluchátko a podobné věci.

Ale prakticky jsem to nedělal.
Na tom konci co šel do čaje, je na desce vibrační motorek, snímač foťáku, a mimo desku sluchátko a reprák zvonění...
:? Do vody to už máčet nebudu, to tak jedině ten izpropylalkohol, ale ten by se měl údajně vyhnout snímači foťáku...
Samozřejmě v tom hrnku to bylo pár vteřin, takže nedošlo k masivnímu zatopení, ale i tak sem uvnitř nějaký kapky čaje našel. :(
Snad lepší cukr, než kdyby to byla polívka (korozivní sůl).

Jsem to v životě nezažil, sušit telefon.
To je pravda, sůl by nadělala paseku, no tak nevím. Ono totiž ten problém má dvě roviny - okamžitou reakci telefonu, kdy buď odejde nebo neodejde hned a potom právě dlouhodobej horizont, kdy může korodovat. A to je smrt, protože obvody jsou v pouzdrech BGA a spoje vlasové, toto nejde rentabilně opravovat.

Toho foťáku bych se možná tak nebál, na objektivy se někdy používají tmely nebo lepidla které je mají fixovat, takže by to mohlo být hermetické.
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4307
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

MartasBrno píše: To je pravda, sůl by nadělala paseku, no tak nevím. Ono totiž ten problém má dvě roviny - okamžitou reakci telefonu, kdy buď odejde nebo neodejde hned a potom právě dlouhodobej horizont, kdy může korodovat. A to je smrt, protože obvody jsou v pouzdrech BGA a spoje vlasové, toto nejde rentabilně opravovat.

Toho foťáku bych se možná tak nebál, na objektivy se někdy používají tmely nebo lepidla které je mají fixovat, takže by to mohlo být hermetické.
Zkusím cestou domů koupit ten "čistič", možná taky půjde segment foťáku ještě z desky sejmout, opláchnu na desce plošné spoje, které mohly být zasažené, propláchnu konektor 3,5 mm, izopropylalkohol by měl rychle vysychat, zase to vyfoukám, chvíli počkám a zkusím to složit a pustit. Pokud to nepojede, zítra do servisu.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Vykoupat v destilce, osušit, vykoupat v lihu osušit a nechat vyschnout. Důležité je rozhodit všechny konektory co jdou a oddělat všechny deklíky co jdou. Pokud se již zjevila oxidace tak klidně vydrbat kartáčkem na zuby.

Před 4 roky jsem takhle zachraňoval véčko co prošlo pracím cyklem. Fachčí dodnes a to mi jej svěřili týden po praní po té co majitelku vyhnali ze dvou servisů :mrgreen: . Možná je to výjimka potvrzující ... :P .

Edit: Jo, a Teepee, doufám, že ho zpravíš, protože jestli ne tak nemáš právo používat mobil neb si jej neumíš opravit sám :P :mrgreen: . To je příměr co? :lol:
Naposledy upravil(a) Křečík Barbuška dne čtv lis 11, 2010 15:59, celkem upraveno 1 x.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1818
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

Zaujímavá úprava, len ako vyriešil koncové svetlo ?

http://www.semerka.info/content/kontakt ... _problemoi
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Marek89 píše:Zaujímavá úprava, len ako vyriešil koncové svetlo ?

http://www.semerka.info/content/kontakt ... _problemoi
Tak si to spočítej - jsou potřeba:
Koncové světlo
mlhové světlo
brzdové světlo
blinkr
zpátečka
Což je dohromady pět světelných zdrojů
A já na obrázku vidím 4 patice, z toho jedna je dvojitá (tam se obvykle dává koncovka/mlhovka). Takže mi to vcelku vychází :idea: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Koko Loko píše:Vykoupat v destilce, osušit, vykoupat v lihu osušit a nechat vyschnout
Lihu se vyhýbejte u takových věcí obloukem ! Je to dosti agresivní kapalina narušující barvy a některé umělé hmoty . Vylejte si trochu lihu na sklo a nechte uschnout , a zjistíte kolik sajrajtu obsahuje .
Málokdo asi tady z klubu opravil tolik utopené elektroniky jako já po povodni v r. 2002 .
Samotná voda elektronice neublíží . Průšvih nastává v momentě kdy je tam baterie ! (v dnešních mobilech jsou dvě) . Vlivem rozkladu vody pomocí elektrického proudu (na vodík a kislík) dochází k přeměně vody na kyselinu a ta dokoná dílo zkázy - sežere velmi rychle měděné cestičky (spoje) .
Další problém je pomalé vysichání kde hrozí oxidace (koroze) .
Co v takovém případě (pád mobilu do sladkého čaje) dělat : Ihned vyndat bateriji a pokud možno co nejrychleji (kvůli vnitřní bateriji) rozebrat na prvočinitele a okoupat v horké vodě . Poté rychle ! vysušit (důkadně) klidně na celou noc na horké ! topení .
Televize , kamery , videa jsem sušil hodinu na 80°C v horkovzdušné troubě . A zachránily se i věci co byly týden pod vodou . Lidi koukali když jsem pro něco přijel a hodil to do gbelíku s vodou :shock: ale je to způsob jak předejít oxidaci .
Voda má totiž schopnost vzlínat a ráda se cpe pod pouzdra součástek (mezi desku) a odtamtud jí není lehké dostat .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12128
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Čajíčkový telefon

Příspěvek od Laďuša »

Teepee píše:...že kombinace sedět na gauči s hrnkem čaje v klíně a druhou rukou držet mobil, může skočit vyklouznutím mobilu z ruky a pádem do čaje.....
Ani si nechci představit, jaká to bude sranda, až mě vyklouzne hrneček... Dost často sedim s notářem na klíně a bumbam čajík :lol:
Jinak taky znam historii, kdy mobil přežil vyprání v pračce v kapse kalhot. Ale pravda, to tehdy byla eště ,,poctivá kovářská" práce :mrgreen:
K-L: Ty jsi dneska krutej :lol:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4307
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Právě jsem to dokončil.
Koupil jsem ten izopropylalkohol, myslím si že už zcela suchý telefon jsem s tím prostříkal, osušil proudem vzduchu z fénu a začal to dávat dohromady. Titěrná práce napoprvé neslavila úspěch, displej zůstal po zapnutí černý, ale napodruhé jsem objevil princip jak správně připojit ten minikonektůrečíček a telefon se teď tváří že jó.
Baterka byla skoro na nule, nabíjím, uvidím.

KL: myslím že tento telefon není ničím vyjímečný, prozatím byl ve zcela běžném provozu, má už na zadním krytu nějaké odřeniny, když byl nový flákl mi tu sebou ze stolu na zem, navíc teď byl v čaji. Ale být to nějaká vitrínková záležitost, téměř netknutá provozem, která by hopsnula do čaje ve chvíli kdy její historická hodnota začíná stoupat, tak to bych, jako obvykle, řádil. :wink: :lol: :lol: :lol:
Přílohy
img_20101111_214648.jpg
No tady byl... Zas tak krutý to není.
No tady byl... Zas tak krutý to není.
img_20101111_193534.jpg
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11040
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Teepee, no vidíš, rozjel jsi ho. Zasloužíš si tedy odměnu ... můžeš jej dále používat :mrgreen: . Dokonce můžeš argumentovat i morálním nárokem :D .

Sašo, on také není líh jako líh, že? Kdysi jsem měl přístup k opravdu čistému lihu a ten ani plexi neublížil, navíc obal se nečistí lihem, ale mýdlem a vodou. Nehledě k tomu, že líh váže vodu a tak ti ji podstatnou část vytáhne i ze štěrbinek a sám se pak odpařuje rozhodně lépe. Mno, a on ani ten denaturák nebýval kdysi tak špatný. Kdysi dělala Hlubna Brno technický líh Spirit a ten velice příjemně voněl, i pít by se dal neb neměl žádnou pachuť, měl bleděmodrá víčka. Bohužel už i oni začali před dvěma léty dělat hnus co špiní, smrdí a chutná velice hořce, víčka jsou nyní tmavěmodrá.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Koko Loko píše:Teepee, no vidíš, rozjel jsi ho. Zasloužíš si tedy odměnu ... můžeš jej dále používat :mrgreen: . Dokonce můžeš argumentovat i morálním nárokem :D .

Sašo, on také není líh jako líh, že? Kdysi jsem měl přístup k opravdu čistému lihu a ten ani plexi neublížil, navíc obal se nečistí lihem, ale mýdlem a vodou. Nehledě k tomu, že líh váže vodu a tak ti ji podstatnou část vytáhne i ze štěrbinek a sám se pak odpařuje rozhodně lépe. Mno, a on ani ten denaturák nebýval kdysi tak špatný. Kdysi dělala Hlubna Brno technický líh Spirit a ten velice příjemně voněl, i pít by se dal neb neměl žádnou pachuť, měl bleděmodrá víčka. Bohužel už i oni začali před dvěma léty dělat hnus co špiní, smrdí a chutná velice hořce, víčka jsou nyní tmavěmodrá.
Přípodotek - vy staří bardi určitě pamatujete dost variant, ale já mladej znám už jen dvě: Jedno balení lihu tu mám jako "staré", je v oranžové lahvi, jmenuje se Syntetický líh, Druhé "nové" co tu mám je ve žluté lahvi, jmenuje se Technický líh. Oboje je Severochema Liberec. Žádná velká čistota to asi nebude, hlavně ten druhý opravdu smrdí. Nepil jsem to, ani jeden.
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4307
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Líh mám doma jen jeden, ve dvoulitrové PETce, slitý z lihů nalezených kdysi v domě, vím že minimálně jeden pochází ze zelené skleněné 0,7 lahve s takovým plastovým víčkem. Že je to líh jsem určil já... :wink: To bych do telefonu nelil ani náhodou, to je dobrý tak na umytí někde centrofixu, nebo likvidaci úsad z petrolejky.
Příště už budu chytřejší, žádný sušení kapesníčkem, ale rovnou izopropylalkohol.
Koko Loko píše:Teepee, no vidíš, rozjel jsi ho. Zasloužíš si tedy odměnu ... můžeš jej dále používat :mrgreen: . Dokonce můžeš argumentovat i morálním nárokem :D .
On není můj, dokonce tu jeho kupel nemám na svědomí, ale osůbce jsem problém s právem na používání historické versus konzumní věci vysvětlil a konstatovala to samé co já.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Puhi
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvek od Puhi »

Luděk Musil píše:
Puhi píše:ten vodivý lak, myslíš nejaký v spreji? alebo klasika, nejaká "dóza" so štetinou?
Já měl tenkrát na opravu koupenej lak v malé skleničce se štětečkem. To bylo nějakých pět let zpátky ... kam za tu dobu postoupila technika - netuším. L.
PS: což mi připomíná - taky mi "netopí" jeden proužek ... že by nejvyšší čas na opravu v očekávání tuhých mrazů letošní zimy?
diky diky za info, cez týždeň sa do toho pustím :D juhu
Uživatelský avatar
Atex
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Atex »

Omlouvam se ze prerusuji debatu, ale tady nekteri experti me luxusne rozesmali.
Marek89 píše:Zabudol som ešte dodať, že je to 1990 ročník. Chcem kúpiť nejaké auto a toto vyzerá celkom priateľne. Aké sú jeho nedostatky ?
Tommel píše:Tak toto vypada dobře, jako E36 316 je hrozne auto, slabej motor na těžke auto
To je jako na normalni jezdeni malo? Nedavaly se tam nahodou motory o vykonech 102, nebo 113 koni? Se zrychlenim na stovku za 10.8sec, to je na normalni jezdeni o nicem jo? To auto vazi 1065kg, coz je uplne to same jako zigul, pritom ma temer dvojnasobny vykon, to mi nepripada o nicem, na normalni jezdeni je to uzasna kombinace!
Marek89 píše:Lebo ani ta cena nie je zlá. Tieto modely boli s 5q ?
vik2 píše:tak ten dotaz na 5q beru jako ftip
Vidim ze se hezky bavis, tak byl tam nebo nebyl? Taky by me to zajimalo, asi jsem prehlidl odpoved na jednoduchou otazku...
Marek89 píše:Ja chcem auto na bežné jazdenie a to 316i vyzerá podľa mňa ideálne na bežné jazdenie.
vik2 píše:cokoliv v benzinu pod 2.5 a v nafte pod 3.0 nema vubec vyznam kupovat.
4valce vubec ne, az na par vyjimek. (e30 M3)
Tak tady jsem se extra zasmal az jsem padal ze zidle. Prosimte viku2, to myslis vazne? To jako ze vase "Ladobeemwacka" particka ma vsechno 2.5 az 2.8, tak vsechno pod tim jsou vraky? No ridit se tebou, tak uz nam davno dosla ropa....

Na zaver me zkusenosti. Kamarad mel BMW 316i Compact hodne dlouhou dobu a se zlomenym srdcem se s nim loucil, uzasne auto tvrdil.

Jeden znamy (trochu blazen) si lehce tunil 318i, jen tam snizil hlavu, filtr, vyfuk a takove ty kravinky. Rikal ze na cestach je kral, daval si kde koho, hodne zive auto, povedeny motor tvrdil.

Bratr od me pritelkyne ma uz patym rokem 316i, jezdi jako prase a je velice spokojeny jak s jizdnima vlastnostma, tak i se spotrebou.

Takze nevim co to tady melete za pohadky. Auto je prekrasne, do toho se clovek zamiluje, kdybych shanel dobre auto za levny peniz, bral bych ho.
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

Atex píše:Omlouvam se ze prerusuji debatu, ale tady nekteri experti me luxusne rozesmali.
Marek89 píše:Zabudol som ešte dodať, že je to 1990 ročník. Chcem kúpiť nejaké auto a toto vyzerá celkom priateľne. Aké sú jeho nedostatky ?
Tommel píše:Tak toto vypada dobře, jako E36 316 je hrozne auto, slabej motor na těžke auto
To je jako na normalni jezdeni malo? Nedavaly se tam nahodou motory o vykonech 102, nebo 113 koni? Se zrychlenim na stovku za 10.8sec, to je na normalni jezdeni o nicem jo? To auto vazi 1065kg, coz je uplne to same jako zigul, pritom ma temer dvojnasobny vykon, to mi nepripada o nicem, na normalni jezdeni je to uzasna kombinace!
uzasnejsi a uspornejsi je 318i. bohuzel motor M40, kterej je v inzerovanym aute, a ve vsech E30 od roku 1988 do konce jejich vyroby (316i a 318i), je docela poruchovej a byvaji s nim problemy
Atex píše:
Marek89 píše:Lebo ani ta cena nie je zlá. Tieto modely boli s 5q ?
vik2 píše:tak ten dotaz na 5q beru jako ftip
Vidim ze se hezky bavis, tak byl tam nebo nebyl? Taky by me to zajimalo, asi jsem prehlidl odpoved na jednoduchou otazku...
ano toto auto ma 5q. od 1988 je meli snad vsechny. jak "chromaci" (predfacelift) netusim
Atex píše:
Marek89 píše:Ja chcem auto na bežné jazdenie a to 316i vyzerá podľa mňa ideálne na bežné jazdenie.
vik2 píše:cokoliv v benzinu pod 2.5 a v nafte pod 3.0 nema vubec vyznam kupovat.
4valce vubec ne, az na par vyjimek. (e30 M3)
Tak tady jsem se extra zasmal az jsem padal ze zidle. Prosimte viku2, to myslis vazne? To jako ze vase "Ladobeemwacka" particka ma vsechno 2.5 az 2.8, tak vsechno pod tim jsou vraky? No ridit se tebou, tak uz nam davno dosla ropa....
sestivalce od BMW jsou spolehlivejsi, mnohem vic vydrzi a na dalkovych cestach v mnoha pripadech i uspornejsi jak ctyrvalce

Atex píše: Na zaver me zkusenosti. Kamarad mel BMW 316i Compact hodne dlouhou dobu a se zlomenym srdcem se s nim loucil, uzasne auto tvrdil.
skoda ze compact se zacal delat az v roce 1995, kdy uz se osazovali modernejsi motory M43, ktery jsou opravdu dobry. bratr ho ma ve svym aute

Atex píše:Jeden znamy (trochu blazen) si lehce tunil 318i, jen tam snizil hlavu, filtr, vyfuk a takove ty kravinky. Rikal ze na cestach je kral, daval si kde koho, hodne zive auto, povedeny motor tvrdil.
a o jakej motor se jedna? M10, M40, M43. mezi nema jsou hodne velky rozdily.
nebo si poladil dokonce M42 nebo M44, tedy motor iS, v compactech oznacovanej Ti. motor zivejsi jak sestivalcovej dvoulitr, ze serie uz s ladenyma svodama, 16V, poladeny vacky apod. takovy maly Mko........

Atex píše:Bratr od me pritelkyne ma uz patym rokem 316i, jezdi jako prase a je velice spokojeny jak s jizdnima vlastnostma, tak i se spotrebou.
znovu zalezi na typu motoru. jako prase muzes jezdit i hatapkou. jizdni vlastnosti maji baworaky celkove hodne dobry

Atex píše: Takze nevim co to tady melete za pohadky. Auto je prekrasne, do toho se clovek zamiluje, kdybych shanel dobre auto za levny peniz, bral bych ho.
auto je opravdu pekny. bohuzel jak uz jsem psal nekde vyse, cena v inzeratu je nesmysl. pod 30tis se takovy auto neprodava, natoz na slovensku, kde jsou ceny vyssi
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“