Vystrazna svetla
Moderátor: Moderátoři
Jakou tam máš elektriku je úplně jedno . Vývody z relé s dvěma spínacíma kontaktama na jedné straně je spojíš a připojíš na klíčkové + . Na druhou stranu kontaktú dáš dva dráty a ty přímo připojíš k levé a pravé straně blinkrů (za páčky) .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1516
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Takže mám na stole oba spínače varovek od Marťase, tedy variantu 8-pinovou i variantu 7-pinovou. Poasi půlhodině trápení se nad nějakým kontaktem a počmárání 3/4 A4ky jsem došel k jednoduchému rezultátu.
Tedy: Oba přepínače lze korektně zapojit podle schematu co dal na první straně tohoto tématu Malda, pouze s jediným rozdílem, který je vcelku banální.
Totiž, ten pin č.5 se u jednoho typu zapojuje na kostru - pak bliká kontrolka ve fázi s blinkrama, kdežto u druhého typu se nezapojí nikam a kontrolka bliká v protifázi s blinkrama. Proud teče ne do kostry, ale do žárovek. Odtud může pramenit dojem, že je první bliknutí zpožděné. Přitom je to funkčně opravdu banalita. Pouze slabší pavahy (sorry, jsem (s)prostořeký ) nemusí unést to, že jim kontrolka permanentně lže
Jo, jen jednu věc jsem neřešil, a to funkci původní kontrolky blinkrů. Ta je ve funkci varovek mimo provoz, pokud se tedy nepletu.
EDIT:
S 8-pinovým spínačem je možné zapojit varovky tak, aby šly i při vypnutém zapalování. Stačí prohodit pár drátů: Přívod z pojistky (9) přivést na vývody (2,6) místo na (4), Vývod na původní přerušovač ze svorky (4) místo z (8) a konečně natáhnout přívod stálého napětí z pojistky (1) Vypadne přídavný přerušovač a zároveň bude fungovat kontrolka bliken. Akorát je asi dobrý osadit přerušovač který tu zátěž přežije, třeba ten škodováckej 2x21W + 2x21W.
7-pinový toto sice umí taky, ale se zásadní chybkou - kontrolka by svítila trvale, i při vypnutém zapalování, což je blbě.
Tedy: Oba přepínače lze korektně zapojit podle schematu co dal na první straně tohoto tématu Malda, pouze s jediným rozdílem, který je vcelku banální.
Totiž, ten pin č.5 se u jednoho typu zapojuje na kostru - pak bliká kontrolka ve fázi s blinkrama, kdežto u druhého typu se nezapojí nikam a kontrolka bliká v protifázi s blinkrama. Proud teče ne do kostry, ale do žárovek. Odtud může pramenit dojem, že je první bliknutí zpožděné. Přitom je to funkčně opravdu banalita. Pouze slabší pavahy (sorry, jsem (s)prostořeký ) nemusí unést to, že jim kontrolka permanentně lže
Jo, jen jednu věc jsem neřešil, a to funkci původní kontrolky blinkrů. Ta je ve funkci varovek mimo provoz, pokud se tedy nepletu.
EDIT:
S 8-pinovým spínačem je možné zapojit varovky tak, aby šly i při vypnutém zapalování. Stačí prohodit pár drátů: Přívod z pojistky (9) přivést na vývody (2,6) místo na (4), Vývod na původní přerušovač ze svorky (4) místo z (8) a konečně natáhnout přívod stálého napětí z pojistky (1) Vypadne přídavný přerušovač a zároveň bude fungovat kontrolka bliken. Akorát je asi dobrý osadit přerušovač který tu zátěž přežije, třeba ten škodováckej 2x21W + 2x21W.
7-pinový toto sice umí taky, ale se zásadní chybkou - kontrolka by svítila trvale, i při vypnutém zapalování, což je blbě.