Vystrazna svetla
Moderátor: Moderátoři
Jakou tam máš elektriku je úplně jedno . Vývody z relé s dvěma spínacíma kontaktama na jedné straně je spojíš a připojíš na klíčkové + . Na druhou stranu kontaktú dáš dva dráty a ty přímo připojíš k levé a pravé straně blinkrů (za páčky) .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1520
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Takže mám na stole oba spínače varovek od Marťase, tedy variantu 8-pinovou i variantu 7-pinovou. Poasi půlhodině trápení se nad nějakým kontaktem a počmárání 3/4 A4ky jsem došel k jednoduchému rezultátu.
Tedy: Oba přepínače lze korektně zapojit podle schematu co dal na první straně tohoto tématu Malda, pouze s jediným rozdílem, který je vcelku banální.
Totiž, ten pin č.5 se u jednoho typu zapojuje na kostru - pak bliká kontrolka ve fázi s blinkrama, kdežto u druhého typu se nezapojí nikam a kontrolka bliká v protifázi s blinkrama. Proud teče ne do kostry, ale do žárovek. Odtud může pramenit dojem, že je první bliknutí zpožděné. Přitom je to funkčně opravdu banalita. Pouze slabší pavahy (sorry, jsem (s)prostořeký
) nemusí unést to, že jim kontrolka permanentně lže 
Jo, jen jednu věc jsem neřešil, a to funkci původní kontrolky blinkrů. Ta je ve funkci varovek mimo provoz, pokud se tedy nepletu.
EDIT:
S 8-pinovým spínačem je možné zapojit varovky tak, aby šly i při vypnutém zapalování. Stačí prohodit pár drátů: Přívod z pojistky (9) přivést na vývody (2,6) místo na (4), Vývod na původní přerušovač ze svorky (4) místo z (8) a konečně natáhnout přívod stálého napětí z pojistky (1) Vypadne přídavný přerušovač a zároveň bude fungovat kontrolka bliken. Akorát je asi dobrý osadit přerušovač který tu zátěž přežije, třeba ten škodováckej 2x21W + 2x21W.
7-pinový toto sice umí taky, ale se zásadní chybkou - kontrolka by svítila trvale, i při vypnutém zapalování, což je blbě.
Tedy: Oba přepínače lze korektně zapojit podle schematu co dal na první straně tohoto tématu Malda, pouze s jediným rozdílem, který je vcelku banální.
Totiž, ten pin č.5 se u jednoho typu zapojuje na kostru - pak bliká kontrolka ve fázi s blinkrama, kdežto u druhého typu se nezapojí nikam a kontrolka bliká v protifázi s blinkrama. Proud teče ne do kostry, ale do žárovek. Odtud může pramenit dojem, že je první bliknutí zpožděné. Přitom je to funkčně opravdu banalita. Pouze slabší pavahy (sorry, jsem (s)prostořeký


Jo, jen jednu věc jsem neřešil, a to funkci původní kontrolky blinkrů. Ta je ve funkci varovek mimo provoz, pokud se tedy nepletu.
EDIT:
S 8-pinovým spínačem je možné zapojit varovky tak, aby šly i při vypnutém zapalování. Stačí prohodit pár drátů: Přívod z pojistky (9) přivést na vývody (2,6) místo na (4), Vývod na původní přerušovač ze svorky (4) místo z (8) a konečně natáhnout přívod stálého napětí z pojistky (1) Vypadne přídavný přerušovač a zároveň bude fungovat kontrolka bliken. Akorát je asi dobrý osadit přerušovač který tu zátěž přežije, třeba ten škodováckej 2x21W + 2x21W.
7-pinový toto sice umí taky, ale se zásadní chybkou - kontrolka by svítila trvale, i při vypnutém zapalování, což je blbě.