Peetův bělij car a karkulka
Moderátor: Moderátoři
Tak včera proběhla u mě v garáži malá akce a já zase vymýšlel pi*oviny .
První je že udělám kricí plech pod motor, to není až tak nemožné ani neúčelné, ale kvůli absenci motoru v karoserii se naskýtá jedna otázka. Je nejnižší bod olejové vany pod úrovní nápravnice?? = musí být mezi plechem a nápravnicí podložky aby nedřel o vanu??
Druhá ptákovina je ta že na místě baterky udělám airbox s kuželovím filtrem a v další fázi dám na hadici bimetal a napojím tam přívod od svodů (to budu muset ještě nějak vyšpekulovat )
No a aby bylo vidět že taky něco málo dělám tak jedna z garáže...
První je že udělám kricí plech pod motor, to není až tak nemožné ani neúčelné, ale kvůli absenci motoru v karoserii se naskýtá jedna otázka. Je nejnižší bod olejové vany pod úrovní nápravnice?? = musí být mezi plechem a nápravnicí podložky aby nedřel o vanu??
Druhá ptákovina je ta že na místě baterky udělám airbox s kuželovím filtrem a v další fázi dám na hadici bimetal a napojím tam přívod od svodů (to budu muset ještě nějak vyšpekulovat )
No a aby bylo vidět že taky něco málo dělám tak jedna z garáže...
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
No ty bláho! Ten chladič vypadá moooc pěkně! Čím jsi ho takhle vyleštil? Kdysi jsem se o něco podobného též pokusil, ale výsledek nesplnil má očekávání. Ke stavu toho Tvého chladiče se vůbec nepřibližoval.peet2101 píše:No a aby bylo vidět že taky něco málo dělám tak jedna z garáže...
Nabarvičkované díly jsou fajn, jenom nechápu nabarvení vrtule. Patlat plast je podle mě blbost. Navíc vrtule za běhu pruží, takže Ti časem barva popraská a možná se začne i loupat.
Hurikán, Chladič ještě zdaleka není dokončen, obvzlášť místa kolem kolen a hrdla. Jinak barva šla dolů celkem brutálním zásahem flexi s drátěným kotoučem a pak broušení vodním šmirglem (na závěr asi SIDOL ). Z dálky to je celkem slušné, ale při bližším skoumání je tam ještě spousta škrábanců. S tou vrtulí to bylo takové momentální pominutí mysli, ale stejně tam pujde el. sahara.
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Ano vana je kousek pod ůrovní nápravnice .peet2101 píše:Je nejnižší bod olejové vany pod úrovní nápravnice??
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Saša, Nevíš zhruba jaký ten kousek je??
Odpoledne sem rozdělával sání z corsy A 1,3i vybavené nějakým ventilem Spojovala se v něm roura sání s hadicí od svodů a byl napojený hadičkou do prostoru za filtrem. Objasnil by mi někdo jeho funkci?? Vím že by měl nějak "míchat" vzduch nějaké "slušné" teploty, ale není mi jasný princip jeho spouštění. Gumová membrána uvnitř napojená na klapky, byla poškozená .
Odpoledne sem rozdělával sání z corsy A 1,3i vybavené nějakým ventilem Spojovala se v něm roura sání s hadicí od svodů a byl napojený hadičkou do prostoru za filtrem. Objasnil by mi někdo jeho funkci?? Vím že by měl nějak "míchat" vzduch nějaké "slušné" teploty, ale není mi jasný princip jeho spouštění. Gumová membrána uvnitř napojená na klapky, byla poškozená .
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
JmJ, Na civilní ježdění to tak asi dopadne, ale chtěl bych si časem vyrobit nějakou experimentální sadu (karbec + sání) a občas si zajet na závody.
Jinak sem dám ještě info o motoru, je to Maysnerova 1,7 z Blackjacka, má o 2mm sníženou uni hlavu, bezkontakt, odlehčenej setrvák,... a spojku sachs . Tet už je natřenej na stříbrno a dekl ventilů bude červenej, zbytek motorového prostoru pujde načerno .
Jinak sem dám ještě info o motoru, je to Maysnerova 1,7 z Blackjacka, má o 2mm sníženou uni hlavu, bezkontakt, odlehčenej setrvák,... a spojku sachs . Tet už je natřenej na stříbrno a dekl ventilů bude červenej, zbytek motorového prostoru pujde načerno .
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Tak dnes ráno proběhlo vynulování tachometru . Po rozborce, vynulování a sborce sem zjistil že čísla nejsou v rovině (prostě třeba z první číslice byla v okénku vidět jenom půlka). Po druhé rozborce sem oběvil otvor procházející číselníkem který mi celkem usnadnil práci, ale už sem to radši nezkoušel protáčet abych to ještě jednou nerozdělával . Po kompletaci přístroje sem natočil vrtačkou první zkušební kilometr.
Mám doměnku že ona "vůle" při prvním pokusu byla způsobena nedostatečným stažením kotoučků na osce. Může mi to někdo problému znalý potvrdit nebo vyvrátit:-).
Mám doměnku že ona "vůle" při prvním pokusu byla způsobena nedostatečným stažením kotoučků na osce. Může mi to někdo problému znalý potvrdit nebo vyvrátit:-).
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
To farbenie mi pripomína naše začiatky. Keď sme chceli aspoň niečo na aute skrášliť a nemali sme peniaze, aspoň sme natreli olúpaný chladič a kryt pod motor. Teraz sa na to kašleme. Pokiaľ nieje karoséria v super stave a s pekným lakom, je zbytočné sa hrať s takýmito detailami. Aj tak, keď to namontuješ a začneš jazdiť, všetko sa ti to bude špiniť od oleja a vody z cesty a za chvíľu to bude také isté. Ten chladič zas krásne ozelenie, takže veľa práce a úžitok z toho nebude. Pokiaľ to nebudeš viac leštiť, ako jazdiť.
Kardan
Tak pomalu sem zvedl z prachu podlahy kardan a spolu s převodovkou ho začal čistit. Otázkou je jak poznám jeho případné poškození?? Hardy spojka se zdá OK nikde není popraskaná nebo tak něco, kříže se hýbou s odporem, ale vůli v nich necítím. Je to v přádku nebo mám ještě něco kontrolovat??
Další věc kterou začínám plánovat je audio, mám v garáži nachystané dva repráky rms 50w dopředu, dva 500w ovály dozadu (rms neznám ), zesilovač 2x 100w a rádio.
Problém mám trošku s kabeláží, stačí vést do zesilovače "normální" kabely (po pravém prahu=přítomnost pouze kabelů ke světýlku a cntrálu) a až z něj do repráků silný vodič??
Další věc je v tom ,že zesilovač měl v autě kamarád a najednou mu ho začalo při nastartovaném motoru něco rušit, pak se dostal ke mě do garáže kde občas hraje na baterce. Je v něm něco KO?? Dá se opravit??
No a do třetice řeším zadní ozvučnici, chtěl bych aby byl zvuk co možná nejlepší (v rámci možností), ale kvůli hloubce repráků ji musím nechat dole otevřenou. Mám ji něčím vyplnit?? Nebo nějaké další rady na její výrobu??
Další věc kterou začínám plánovat je audio, mám v garáži nachystané dva repráky rms 50w dopředu, dva 500w ovály dozadu (rms neznám ), zesilovač 2x 100w a rádio.
Problém mám trošku s kabeláží, stačí vést do zesilovače "normální" kabely (po pravém prahu=přítomnost pouze kabelů ke světýlku a cntrálu) a až z něj do repráků silný vodič??
Další věc je v tom ,že zesilovač měl v autě kamarád a najednou mu ho začalo při nastartovaném motoru něco rušit, pak se dostal ke mě do garáže kde občas hraje na baterce. Je v něm něco KO?? Dá se opravit??
No a do třetice řeším zadní ozvučnici, chtěl bych aby byl zvuk co možná nejlepší (v rámci možností), ale kvůli hloubce repráků ji musím nechat dole otevřenou. Mám ji něčím vyplnit?? Nebo nějaké další rady na její výrobu??
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Neřaď se do bandy těch úchylů co montují do kufru zesilovač jak trezor, normálně zapoj repra do rádia tak jak je a basta, hrát ti to budem a pokud nechceš vytloukat okna tím nejmíň praktickým způsobem, myslím že to nevyužiješ... Jsou to vyhozené peníze. Osobně, kdybych toto zapojovaj, snažil bych se dát do napájení ty nejsilnější vodiče jaké bych měl k dispozici a snažil se je udělat co nejkratší. Určitě bych to nevěšel na drátek k lampičce co je v kufru, to by to bylo nejspíš pro smích. Ale mýlit se samozřejmě můžu.
Co se týká výkonu - už léta jsem neviděl tuningové repro, protože to prostě nesleduju, ale ten kravský výkon 500W a podobně je nejspíš jakýsi virtuální špičkový výkon, na který snad nemá smysl se dívat. Zajímá tě RMS. A ten by měl být stejný nebo vyšší než umí zesilovač, aby sis ho v krajním případě neodpráskl. To se ale předpokládám nestane.
No a kdyby sis chtěl komplikovat situaci, tak se můžeš začít zajímat o základy tzv. dělené reprodukce, což je od jisté úrovně docela věda, a ne ledajaká věda, a můžeš začít řešit kmitočtové vyhybky k repro, pokud už nejsou nějaké provizorní v repro zabudované.
Co se týká výkonu - už léta jsem neviděl tuningové repro, protože to prostě nesleduju, ale ten kravský výkon 500W a podobně je nejspíš jakýsi virtuální špičkový výkon, na který snad nemá smysl se dívat. Zajímá tě RMS. A ten by měl být stejný nebo vyšší než umí zesilovač, aby sis ho v krajním případě neodpráskl. To se ale předpokládám nestane.
No a kdyby sis chtěl komplikovat situaci, tak se můžeš začít zajímat o základy tzv. dělené reprodukce, což je od jisté úrovně docela věda, a ne ledajaká věda, a můžeš začít řešit kmitočtové vyhybky k repro, pokud už nejsou nějaké provizorní v repro zabudované.
MartasBrno,
Zesilovač tam nechci cpát za každou cenu, dřív tam tá hudba byla bez něj a taky to hrálo. Nutkno podotknout že s ním to hraje líp . Navíc to není žádnej kravskej tuning zesík ale celkem malá záležitost cca 15x20cm která se bezproblému vejde na desku za opěradlo.
S tím že postavit kvalitní audio je opravdu věda souhlasím, ale mě stačí když to bude pěkně hrát a občas to ozvučí nějakou párty .
Do kufru bych chtěl nějakej vyjímatelnej box s wooferem a vlastním zesíkem aby trochu zhutnil basy. Problém je v tom že tyhle záležitosti se většinou napojují na chinch výstup v rádiu který mé rádio postrádá .
Zesilovač tam nechci cpát za každou cenu, dřív tam tá hudba byla bez něj a taky to hrálo. Nutkno podotknout že s ním to hraje líp . Navíc to není žádnej kravskej tuning zesík ale celkem malá záležitost cca 15x20cm která se bezproblému vejde na desku za opěradlo.
S tím že postavit kvalitní audio je opravdu věda souhlasím, ale mě stačí když to bude pěkně hrát a občas to ozvučí nějakou párty .
Do kufru bych chtěl nějakej vyjímatelnej box s wooferem a vlastním zesíkem aby trochu zhutnil basy. Problém je v tom že tyhle záležitosti se většinou napojují na chinch výstup v rádiu který mé rádio postrádá .
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno