Stěrače jdou ztuha, roztýká se pojistka
Moderátor: Moderátoři
Stěrače jdou ztuha, roztýká se pojistka
roztýká se mi pojistka ke stěraču dám jí tam zapnu stěrače ty se hejbou jak kdyby nemohly a najednou cítím smrad z pojistkové skřínky tak se tam podívám a vidím jak se mi roztejká plast na pojistce proč to ???
[ Komentář přidal: zelvotron: čt květen 06, 2010 09:57 ]
edit názvu
[ Komentář přidal: zelvotron: čt květen 06, 2010 09:57 ]
edit názvu
Naposledy upravil(a) jjenik dne čtv kvě 06, 2010 08:56, celkem upraveno 1 x.
"Moderní" tavná autopojistka je stoprocentně šmejd. Původní konstrukce tavných pojistek byl stříbrný drátek, zasypaný pískem v keramickém pouzdru. Průběhem času zmizelo stříbro, písek i keramika a zejméma u autopojistek byly tyto prvky nahrazeny pocínovanou mědí (cín má 7,5x větší specifický odpor než stříbro, takže i slabá vrstva nutná proti korozi nepříznivě ovlivní teplo vyzářené tavným drátkem) termosetem, posléze termoplastem a něco, co by tavnému drátku odebíralo teplo, zmizelo úplně.zelvotron píše:Pojistka by se moc roztejkat neměla, to bude nějakej šmejd, nebo není tam silnější než má bejt? Zkusil bych dát jinou, třeba tam bude na ní blbej kontakt a tudíž velkej přechodovej odpor.
Navíc hlavním úkolem tavné pojistky je jistit zkrat, nikoli proudové přetížení. Od toho jsou mnohem dražší nadproudové jističe.
Ale konkrétně - pokud tam je přechodový odpor, bude vidět, kde začíná tavení termoplastu a podle toho lze "přechoďák" identifikovat. A taví-li se poblíž "okénka", platí plně prvý odstavec.
Pozor na formulaci. Tohle jsem jednou použil při výkladu (pekelný proud) a student se mě zeptal od kolika ampérů ten pekelný proud začíná.tavri píše:Mně se tavil konektor zespod pojistkovky a opálená místa dobře ukazovalo na relé K6 (takové macaté). U pojistky jsem se s tím nesetkal... teda zatím
Asi tam budou pekelný proudy a přechoďáček si hledá svoje místo.
Jinak relé K6 je hlavní relé, spínající pomocí klíčku zapalování přívod od baterie na svorku 30 skoro do celé elektroinstalace vozu (mimo spotřebiče, které musí být trvale pod proudem). Viz příloha
Taky se mě to stalo. Jen už nevím u kterýho auta, asi u lady. Začala se roztejkat pojistka, nakonec jsem byl rád, když jsem vůbec ty "nožičky" vytáhl kombinačkama ven. Dal jsem novou pojistku a byl klid.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
nakonec sem to musel dát do servisu měl sem rozteklí i kabely ke stěračům, vyměnily mi je ale hned druhý den stejná závada začalo se znich kouřit ted už si myslím že vím čím to je mám rozbitej zadní motor od stěraču a jelikož nešel páčka zůstala sepnutá tak asi proto.Musel sem to tedy dát znovu do servisu hned sem jim taky vpálil že chybu nezjistily a že to tedaa du reklamovat chlapci nevěli co na to říct. po čtvrt hodině mi řekli že to reklamujou a podívaj se co stím je.
Jinak nevíte jestli se dá sehnat nějaký svazky drátů co pasujou do ladovky ??
Jinak nevíte jestli se dá sehnat nějaký svazky drátů co pasujou do ladovky ??
Kde si to měl?jjenik píše:nakonec sem to musel dát do servisu
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch