Stěrače jdou ztuha, roztýká se pojistka

Moderátor: Moderátoři

jjenik
Příspěvky: 71
Registrován: pon lis 30, 2009 20:14
Bydliště: Počátky

Stěrače jdou ztuha, roztýká se pojistka

Příspěvek od jjenik »

roztýká se mi pojistka ke stěraču dám jí tam zapnu stěrače ty se hejbou jak kdyby nemohly a najednou cítím smrad z pojistkové skřínky tak se tam podívám a vidím jak se mi roztejká plast na pojistce proč to ???

[ Komentář přidal: zelvotron: čt květen 06, 2010 09:57 ]
edit názvu :wink:
Naposledy upravil(a) jjenik dne čtv kvě 06, 2010 08:56, celkem upraveno 1 x.
Cory
Příspěvky: 11608
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Nemas niecim zablokovany mechanizmus stieracov?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Dusan
Příspěvky: 3937
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

&eby hrdzou zablokovany :D
Cory
Příspěvky: 11608
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

No to by si sa cudoval aky bordel sa tam niekedy zvykne namotat
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6280
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od zelvotron »

Pojistka by se moc roztejkat neměla, to bude nějakej šmejd, nebo není tam silnější než má bejt? Zkusil bych dát jinou, třeba tam bude na ní blbej kontakt a tudíž velkej přechodovej odpor.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

zelvotron píše:Pojistka by se moc roztejkat neměla, to bude nějakej šmejd, nebo není tam silnější než má bejt? Zkusil bych dát jinou, třeba tam bude na ní blbej kontakt a tudíž velkej přechodovej odpor.
"Moderní" tavná autopojistka je stoprocentně šmejd. Původní konstrukce tavných pojistek byl stříbrný drátek, zasypaný pískem v keramickém pouzdru. Průběhem času zmizelo stříbro, písek i keramika a zejméma u autopojistek byly tyto prvky nahrazeny pocínovanou mědí (cín má 7,5x větší specifický odpor než stříbro, takže i slabá vrstva nutná proti korozi nepříznivě ovlivní teplo vyzářené tavným drátkem) termosetem, posléze termoplastem a něco, co by tavnému drátku odebíralo teplo, zmizelo úplně.
Navíc hlavním úkolem tavné pojistky je jistit zkrat, nikoli proudové přetížení. Od toho jsou mnohem dražší nadproudové jističe.

Ale konkrétně - pokud tam je přechodový odpor, bude vidět, kde začíná tavení termoplastu a podle toho lze "přechoďák" identifikovat. A taví-li se poblíž "okénka", platí plně prvý odstavec.
Uživatelský avatar
tavri
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od tavri »

Mně se tavil konektor zespod pojistkovky a opálená místa dobře ukazovalo na relé K6 (takové macaté). U pojistky jsem se s tím nesetkal... teda zatím :-)
Asi tam budou pekelný proudy a přechoďáček si hledá svoje místo.
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

tavri píše:Mně se tavil konektor zespod pojistkovky a opálená místa dobře ukazovalo na relé K6 (takové macaté). U pojistky jsem se s tím nesetkal... teda zatím :-)
Asi tam budou pekelný proudy a přechoďáček si hledá svoje místo.
Pozor na formulaci. Tohle jsem jednou použil při výkladu (pekelný proud) a student se mě zeptal od kolika ampérů ten pekelný proud začíná.
Jinak relé K6 je hlavní relé, spínající pomocí klíčku zapalování přívod od baterie na svorku 30 skoro do celé elektroinstalace vozu (mimo spotřebiče, které musí být trvale pod proudem). Viz příloha
Přílohy
K6a.jpg
Uživatelský avatar
tavri
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od tavri »

Chtěl jsem jen upozornit, že pojistková skříňka může být vypálená na vícero místech, zespod, skrytě pod relé a jak píše jjenik i v pojistce.
Doporučuji ji vyjmout vem, prohlédnout zespodu, třeba i rozdělat a opravit spoje.
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

Taky se mě to stalo. Jen už nevím u kterýho auta, asi u lady. Začala se roztejkat pojistka, nakonec jsem byl rád, když jsem vůbec ty "nožičky" vytáhl kombinačkama ven. Dal jsem novou pojistku a byl klid. :)
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
jjenik
Příspěvky: 71
Registrován: pon lis 30, 2009 20:14
Bydliště: Počátky

Příspěvek od jjenik »

nakonec sem to musel dát do servisu měl sem rozteklí i kabely ke stěračům, vyměnily mi je ale hned druhý den stejná závada začalo se znich kouřit ted už si myslím že vím čím to je mám rozbitej zadní motor od stěraču a jelikož nešel páčka zůstala sepnutá tak asi proto.Musel sem to tedy dát znovu do servisu hned sem jim taky vpálil že chybu nezjistily a že to tedaa du reklamovat chlapci nevěli co na to říct. po čtvrt hodině mi řekli že to reklamujou a podívaj se co stím je.
Jinak nevíte jestli se dá sehnat nějaký svazky drátů co pasujou do ladovky ??
Cory
Příspěvky: 11608
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

da sa zohnat aj origo kabelaz, ovšem cela (mimo riadenia motoru)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

jjenik píše:nakonec sem to musel dát do servisu
Kde si to měl?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
jjenik
Příspěvky: 71
Registrován: pon lis 30, 2009 20:14
Bydliště: Počátky

Příspěvek od jjenik »

V pejru v servisu Fiat u bazénu tam to dávám, kdyš je nějakej velkej problém
jjenik
Příspěvky: 71
Registrován: pon lis 30, 2009 20:14
Bydliště: Počátky

Příspěvek od jjenik »

Cory píše:da sa zohnat aj origo kabelaz, ovšem cela (mimo riadenia motoru)
motor je jak novej ten je ok , kde bych to sehnal a hlavně za kolik začíná mi to líst do peněz (poslední oprava pes 5 tisíc čepy eletrika geometrie a nějaký ty dráty za hodinupráce si účtujou 350)
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“