[ Komentář přidal: zelvotron: čt květen 06, 2010 09:57 ]
edit názvu

Moderátor: Moderátoři
"Moderní" tavná autopojistka je stoprocentně šmejd. Původní konstrukce tavných pojistek byl stříbrný drátek, zasypaný pískem v keramickém pouzdru. Průběhem času zmizelo stříbro, písek i keramika a zejméma u autopojistek byly tyto prvky nahrazeny pocínovanou mědí (cín má 7,5x větší specifický odpor než stříbro, takže i slabá vrstva nutná proti korozi nepříznivě ovlivní teplo vyzářené tavným drátkem) termosetem, posléze termoplastem a něco, co by tavnému drátku odebíralo teplo, zmizelo úplně.zelvotron píše:Pojistka by se moc roztejkat neměla, to bude nějakej šmejd, nebo není tam silnější než má bejt? Zkusil bych dát jinou, třeba tam bude na ní blbej kontakt a tudíž velkej přechodovej odpor.
Pozor na formulaci. Tohle jsem jednou použil při výkladu (pekelný proud) a student se mě zeptal od kolika ampérů ten pekelný proud začíná.tavri píše:Mně se tavil konektor zespod pojistkovky a opálená místa dobře ukazovalo na relé K6 (takové macaté). U pojistky jsem se s tím nesetkal... teda zatím
Asi tam budou pekelný proudy a přechoďáček si hledá svoje místo.
Kde si to měl?jjenik píše:nakonec sem to musel dát do servisu