čím zvárať karoseriu?

Moderátor: Moderátoři

Kablik159
Příspěvky: 8
Registrován: pon kvě 03, 2010 21:28
Bydliště: Prievidza

čím zvárať karoseriu?

Příspěvek od Kablik159 »

ma dotaz k oprave karoserie neviem čim to zvárať? .. CO2 zvaračku doma nemam tak sa chcem spytať či to stačí aj elektrodamy? a čo to spravi časom? ma niekdo skusenosti?
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Příspěvek od Yellow01 »

Jestli to chceš vařit elektrodama, tak se na to rovnou vykašli a hoď to do šrotu. Za prvý se ti to ukrutně zkroutí, za druhý budeš brousit jak blbec a za třetí ten plech tak vyhřeješ, že to během chvíle zase schnije.
vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

dříve CO2 nebylo, vařilo se autogenem, bodovalo elektrodami, ale jak říká YelloW, nedělej to. Kdo to umí s elektrodou, něco se někde dá, ale je to pak strašně pracný. Vypůjč si určitě CO2, je to mnohem, mnohem snažší a nesrovnatelně kvalitnější a rychlejší.
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Příspěvek od Yellow01 »

V dobách, kdy se vařilo autogenem takhle opravený auta během pár let byly na šrot znova, žárem z plechu vypálíš uhlík a rezne to hned po vyvaření. Principem životnosti je co nejmenší tepelné ovlivnění, proto se ve fabrikách používá bodový sváření, kdy jsou plechy jen nataveny a tlakem zmáčknuty k sobě. Dodaný teplo je minimální a díky vysoký rychlosti je to šetrný, navíc takto lze svařovat plechy spojený vodivým tmelem, takže to tak nerezne ve spoji. A pak tu máme nejnovější technologii svařování laserem, to je lahůdka, akorát ty opravy jsou šílený. Když jsem dělal v servisu, měnil jsem celej bok na pětkovým Golfu kombi. Na odpárání stráví člověk 2 dny, protože laserovej svár je milimetr tenká protavená housenka, tvrdá jak ďas a je po celým obvodu dveřních otvorů. To znamená odsekat z obou stran a svár pak odbrousit, fakt šílenost. No každopádně na vyvařování v domácích podmínkách určitě COčko, ničím jiným bych na auto nesáhl.
vintera
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvek od vintera »

kabliku, škoda, že jsme od Třeboně tak daleko, šli bychom do učení. Shlédnul jsem YellouWo album, pastva pro oči, jak obrázková učebnice. než začneš, podívej se také.
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Příspěvek od Yellow01 »

Díky, akorát je škoda, že tak jak to dělám to dneska není k uživení, protože to nikdo nezaplatí. Takovýhle renovace dělám jen pro sebe a kamarády.
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvek od dvk »

Moc hezká práce !

Elektrika je na tohle fakt o nervy. Takhle bodovat se s ní sice dá při troše umu taky, ale je to piplačka - spravoval jsem takhle podlahy na Oktávce a byl to fakt porod, nouzovka.

Yellow, když tu latu naboduješ, čím pak ty spáry tmelíš (v dutinách a na podlaze - prostě kde se nekituje) ?
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Příspěvek od Yellow01 »

V dutinách moc netmelím, protože se do nich většinou nejde dostat a tmelit dutiny před svařováním nejde, protože pak nejde svařovat - prská to, sváry jsou pórovitý a nedrží. Plechy v dutinách před navařením akorát natřu barvou a hrany který se bodujou stříknu zinkem. Dutiny pak vystříkám voskem. Tmelím spoje, který jsou zespodu na podlahách nebo v podbězích, na to se prodávají karosářský tmely. A přes to nastříkám nějakej gumoasfalt, bitumen...
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Příspěvek od dvk »

Jo, blbě jsem se vyjádřil, dutiny jsou jasné. Myslel jsem plechy zespod podlahy, v podběhách a tak, co se nekituje a nelakuje.

Známý karosář co mi dělal auto před dvouma rokama mi laty taky bodoval a spáry pak tmelil PU 50 polyuretanovým tmelem, na to vrhcní nátěr (případně pak body nebo něco). Zatím plná spokojenost.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Kablik159
Příspěvky: 8
Registrován: pon kvě 03, 2010 21:28
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od Kablik159 »

no tak to je nadhera ...z tou mojou bude ale asi ovela viac práce. Momentalne ju davam dokopy z tej motorickej stránky ale ked tak pozerám tak sa pozastavujem nad tým či sa to vôbec oplati. Tu karoseriu mam pocit že držia pohromade len te kable xĐ.
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Příspěvek od Yellow01 »

Tak sežeň lepší kastli a převař jen číslo.
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

dvk, jak piše pan svářeč, řiká se tomu karosářský tmel, je to v podstatě akrylatovej tmel.. dělá se s tim dobře, prstem se to dobře rozmazává, vodou se to dobře rozhlazuje.. stojí to co normální tmel, koupíš to snad i v globusu... ale hornbachy atd určitě maj..
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvek od plavec »

Yellow01 píše:Tak sežeň lepší kastli a převař jen číslo.
Je to legální?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

plavec píše:
Yellow01 píše:Tak sežeň lepší kastli a převař jen číslo.
Je to legální?
Tím bych se moc nezabýval. Za pár let nebude legální ani to, že pojedeš žigulem :lol: . A když se to udělá pořádně, tak se nic nepozná. Aspoň běžným okem.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Nemo
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvek od Nemo »

Je to legální?
Ono globálně vzato, :roll: ,vlastně proč ne? Pokud byla karoserie legálně nabyta, tak je to jen flák oceli, a nějaké číslo. Prostě výměna všech dílů karoserie, číslo zůstává. Že? :P
Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“