čím zvárať karoseriu?
Moderátor: Moderátoři
čím zvárať karoseriu?
ma dotaz k oprave karoserie neviem čim to zvárať? .. CO2 zvaračku doma nemam tak sa chcem spytať či to stačí aj elektrodamy? a čo to spravi časom? ma niekdo skusenosti?
V dobách, kdy se vařilo autogenem takhle opravený auta během pár let byly na šrot znova, žárem z plechu vypálíš uhlík a rezne to hned po vyvaření. Principem životnosti je co nejmenší tepelné ovlivnění, proto se ve fabrikách používá bodový sváření, kdy jsou plechy jen nataveny a tlakem zmáčknuty k sobě. Dodaný teplo je minimální a díky vysoký rychlosti je to šetrný, navíc takto lze svařovat plechy spojený vodivým tmelem, takže to tak nerezne ve spoji. A pak tu máme nejnovější technologii svařování laserem, to je lahůdka, akorát ty opravy jsou šílený. Když jsem dělal v servisu, měnil jsem celej bok na pětkovým Golfu kombi. Na odpárání stráví člověk 2 dny, protože laserovej svár je milimetr tenká protavená housenka, tvrdá jak ďas a je po celým obvodu dveřních otvorů. To znamená odsekat z obou stran a svár pak odbrousit, fakt šílenost. No každopádně na vyvařování v domácích podmínkách určitě COčko, ničím jiným bych na auto nesáhl.
Moc hezká práce !
Elektrika je na tohle fakt o nervy. Takhle bodovat se s ní sice dá při troše umu taky, ale je to piplačka - spravoval jsem takhle podlahy na Oktávce a byl to fakt porod, nouzovka.
Yellow, když tu latu naboduješ, čím pak ty spáry tmelíš (v dutinách a na podlaze - prostě kde se nekituje) ?
Elektrika je na tohle fakt o nervy. Takhle bodovat se s ní sice dá při troše umu taky, ale je to piplačka - spravoval jsem takhle podlahy na Oktávce a byl to fakt porod, nouzovka.
Yellow, když tu latu naboduješ, čím pak ty spáry tmelíš (v dutinách a na podlaze - prostě kde se nekituje) ?
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
V dutinách moc netmelím, protože se do nich většinou nejde dostat a tmelit dutiny před svařováním nejde, protože pak nejde svařovat - prská to, sváry jsou pórovitý a nedrží. Plechy v dutinách před navařením akorát natřu barvou a hrany který se bodujou stříknu zinkem. Dutiny pak vystříkám voskem. Tmelím spoje, který jsou zespodu na podlahách nebo v podbězích, na to se prodávají karosářský tmely. A přes to nastříkám nějakej gumoasfalt, bitumen...
Jo, blbě jsem se vyjádřil, dutiny jsou jasné. Myslel jsem plechy zespod podlahy, v podběhách a tak, co se nekituje a nelakuje.
Známý karosář co mi dělal auto před dvouma rokama mi laty taky bodoval a spáry pak tmelil PU 50 polyuretanovým tmelem, na to vrhcní nátěr (případně pak body nebo něco). Zatím plná spokojenost.
Známý karosář co mi dělal auto před dvouma rokama mi laty taky bodoval a spáry pak tmelil PU 50 polyuretanovým tmelem, na to vrhcní nátěr (případně pak body nebo něco). Zatím plná spokojenost.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
Je to legální?Yellow01 píše:Tak sežeň lepší kastli a převař jen číslo.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
Tím bych se moc nezabýval. Za pár let nebude legální ani to, že pojedeš žigulem . A když se to udělá pořádně, tak se nic nepozná. Aspoň běžným okem.plavec píše:Je to legální?Yellow01 píše:Tak sežeň lepší kastli a převař jen číslo.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008