Baterka
Moderátor: Moderátoři
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Na topení radši ne, abys pak ještě nějakej měl
Normálně ho polož někde doma na stůl, na hodinku.
Jestli ti dobitá baterka udrží 16V po půl hodině stání, tak máš blbej měřák, aspoň podle mě, ale já nejsem patřičně "vzdělán v oboru", Koko Loko je odborník
Normální je pokud vím max. 2,1V na článek, takže 12,6V celá baterka. Alternátor dává normálně 13,5-14,5V, moje dobíječka myslim 14,0 (obyč. ALPIN). Po dobití (měřák na dobíječce ukazuje 5 minut 0A) odpojím a baterka má hned potom těch 14, ale rychle to padá, až se to ustálí lehce přes 13.
Když se to zatíží, po chvíli to spadne na těch 12,6 a pak se to drží dlouho nad cca 12,1V. Na nějakých 10,5V se to skoro zastaví, protože už baterka není schopná dávat do obvodu energii, klesně odběr. Blíží se smrt ...
Koko Loko, popisuju to dobře?
P.S.: Všechny pokusy jsem prováděl při 20°C
Normálně ho polož někde doma na stůl, na hodinku.
Jestli ti dobitá baterka udrží 16V po půl hodině stání, tak máš blbej měřák, aspoň podle mě, ale já nejsem patřičně "vzdělán v oboru", Koko Loko je odborník
Normální je pokud vím max. 2,1V na článek, takže 12,6V celá baterka. Alternátor dává normálně 13,5-14,5V, moje dobíječka myslim 14,0 (obyč. ALPIN). Po dobití (měřák na dobíječce ukazuje 5 minut 0A) odpojím a baterka má hned potom těch 14, ale rychle to padá, až se to ustálí lehce přes 13.
Když se to zatíží, po chvíli to spadne na těch 12,6 a pak se to drží dlouho nad cca 12,1V. Na nějakých 10,5V se to skoro zastaví, protože už baterka není schopná dávat do obvodu energii, klesně odběr. Blíží se smrt ...
Koko Loko, popisuju to dobře?
P.S.: Všechny pokusy jsem prováděl při 20°C
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
A sundal jsi z displeje toho měřáku tu nálepku? Jestli to tam náhodou není natištěné , těch 16V.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Expedice Estonia 2010
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.
Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008
Na baterce nemuže být 16V ! to je opravdu chyba měření . Při nabíjení se tam dostat může , ale svědčí to také o závadě (při normálním nabíjecím proudu) .
Už jsem to někde psal Pozor na levné(100-200kč) měřáky , hlavně žluté , některým dokonce vadí i světlo . Pokud mají slabou baterku měří také bludy .
Už jsem to někde psal Pozor na levné(100-200kč) měřáky , hlavně žluté , některým dokonce vadí i světlo . Pokud mají slabou baterku měří také bludy .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Davide, popisuješ to v zásadě dobře, jen napětí na baterce při nabíjení mimo vůz by mělo ve finální fázi dosahovat cca. 15,5V a akumulátor by měl intenzivně plynovat. Většina marketových nabíječek končí na 15V, ale to je v podstatě jedno. Onehdá mne tento "přidávací" jev lehce zaskočil. Švica nemohla natočit auto, tak jsem si vzal na první ohledání sebou žlutý mulťák, čím víc se ochlazoval tím víc voltíků měřil i když baterka "netočila" ... no pak se stejně ukázalo, že se kopl motor, takže výsledky měření byly nedůležité .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
takže, nechal jsem měřák rozpustit a měři pořád stejně, nicmeně už jsem v olomouci tak zkusim druhej... takže furt cca 16V... zajtra změřim jiným a uvidim.. ted koukám jak zasadní je barva měřáku na použiti.. no měřil sem to doposud žlutým měřákem, ten druhej co mam doma je černej v červeném gumovém obalu, tak snad tato barva měří dobře..
kokoloko, ted koukam co pišeš o dobijení a ja naměřil něco přez 17 V při dobijení doma, nemohla ta nabiješčka nějakým zpusobem oddělat tu baterku??.
kokoloko, ted koukam co pišeš o dobijení a ja naměřil něco přez 17 V při dobijení doma, nemohla ta nabiješčka nějakým zpusobem oddělat tu baterku??.
LRRH - jj v hodolanech jsem byl - chtel jsem udrzbovku - to uz je pry ale problem sehnat a ten starsi pan doporuceny acibukem rikal ze uz dnesni udrzbovky jsou v klidu, ze to neni jak 2-3 roky zpatky kdy mizela voda.
v zigulu mam jinak Perion, kterej je kupovanej za nejakych 1100 v malych obchudku na novosadske - (tedy aspon 3 roky zpatky tam byl) - smerem na tovacov po prave strane nekde ke konci
v zigulu mam jinak Perion, kterej je kupovanej za nejakych 1100 v malych obchudku na novosadske - (tedy aspon 3 roky zpatky tam byl) - smerem na tovacov po prave strane nekde ke konci
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Little Red Riding Hood píše: napětí na baterce při nabíjení mimo vůz by mělo ve finální fázi dosahovat cca. 15,5V
Dívaje se pro jistotu do literatůry, tak vidím, že jsem nepřesný, rozsah napětí měřeného na baterii při průchodu nabíjecího proudu a při plném nabití se obecně udává 2,5-2,75V na článek, tedy 15-16,5V v součtu.
Z mnou výše uvedeného přiznání omylnosti a celkové neinformovanosti vidno, že můžeš být v klidu. Vezmešli v úvahu i případnou nepřesnost měřícího přístroje.Little Red Riding Hood píše:kokoloko, ted koukam co pišeš o dobijení a ja naměřil něco přez 17 V při dobijení doma, nemohla ta nabiješčka nějakým zpusobem oddělat tu baterku??.
Měření hustoměrem je též šikovná věc, jen je potřeba mít seriozní hustoměr, ne nějaký markeťák za 25 kaček (mám takové 3 a každý měří jinak ) a měřit to též při správné teplotě. A hlavně musí ti to měření umožnit konstrukce baterie.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
takže zdá se že černej měřák měří lepe.. nebo alespoň ukázal to co jsem chtěl a to dobijení a klidová faze na baterce je v pohodě.. uff... ted ještě zjisti jak moc je baterka už KO, jak moc spěchat s nakupem nové... přeje jenom tahle má už 5 let a z toho hodně času ležela ve skřiní, takže si asi vytrpěla.. ale nadruhou stranu točí statečně jen občas se prostě něco kousne (nevim jak odhalit smrt starteru) a všechno zhasne, všude ticho a starter taky nic, vypnu kliček, zapnu znova a nastartuju...
koukal jsme na AKUMU comfort 60Ah/600A ta by vyšla cca 1600,- včetně dopravy.. mimoji ne ted mam taky AKUMU, ale nějakou menčí, bo má startovací proud maximálně do 450A myslím a je to asi ještě nějakej starej model, není to ta comfortka..
koukal jsme na AKUMU comfort 60Ah/600A ta by vyšla cca 1600,- včetně dopravy.. mimoji ne ted mam taky AKUMU, ale nějakou menčí, bo má startovací proud maximálně do 450A myslím a je to asi ještě nějakej starej model, není to ta comfortka..
V kamenom obchode cez znameho ,nauctovat firme ,,do firemneho´´ auta
tj. sebe a zadarmo
tj. sebe a zadarmo
ex.VAZ 2102 1974 ex hniloba VS. laminat
ex.VAZ 2101 1973 ... od 27.2.2008 minulost : /
ex.VAZ 2105 1984 ... tuned up 2107 gr. A
BMW E46 318i Touring
BMW E30 318IS 1990 Kinder M3 =)
BMW E30 325i Funwagen/Rallycar under construction
Lada Niva Urban 2017
ex.VAZ 2101 1973 ... od 27.2.2008 minulost : /
ex.VAZ 2105 1984 ... tuned up 2107 gr. A
BMW E46 318i Touring
BMW E30 318IS 1990 Kinder M3 =)
BMW E30 325i Funwagen/Rallycar under construction
Lada Niva Urban 2017
To nevypadá na smrt starteru, ale na to ,že je v komatu "oříšek" (kontaktová sada) ve spínací skříňce. Byly dva typy - jeden s izolací z termosetu-u něho stačí očistit a napružit kontakty a druhý s izolací z termoplastu-u něho se teplem na přechodu kontaktů nataví termoplast a kontakty "zalezou" do izolace. Nahřátím (pistolovou páječkou) je lze vrátit zpět a je třeba je zajistit zalitím epoxy pryskyřicí. Takto jsem jich opravoval několik a myslím,že by tato rada byla užitečná i v FAQ.(Kdo by to hledal v tematu baterka? ).Little Red Riding Hood píše:... jen občas se prostě něco kousne (nevim jak odhalit smrt starteru) a všechno zhasne, všude ticho a starter taky nic, vypnu kliček, zapnu znova a nastartuju...
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Je, máš tam takový konektor, na straně podběhu spolujezdce, není asi zapojen úplně, stačí tam něco doplnit nebo se na ten konektor vyprdnout a udělat si to otrocky, prostě vřadit do drátu ovládací cívky startéru spínací kontakt relé.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107