Baterka

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět

Kde koupit baterku

V internetovém E-shopu kvůli lepší ceně
4
11%
V kamenném obchodě, i za vyšší cenu
23
62%
Je to jedno
7
19%
Nevím...
3
8%
 
Celkem hlasů: 37

Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2845
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Na topení radši ne, abys pak ještě nějakej měl :D
Normálně ho polož někde doma na stůl, na hodinku.

Jestli ti dobitá baterka udrží 16V po půl hodině stání, tak máš blbej měřák, aspoň podle mě, ale já nejsem patřičně "vzdělán v oboru", Koko Loko je odborník ;)

Normální je pokud vím max. 2,1V na článek, takže 12,6V celá baterka. Alternátor dává normálně 13,5-14,5V, moje dobíječka myslim 14,0 (obyč. ALPIN). Po dobití (měřák na dobíječce ukazuje 5 minut 0A) odpojím a baterka má hned potom těch 14, ale rychle to padá, až se to ustálí lehce přes 13.
Když se to zatíží, po chvíli to spadne na těch 12,6 a pak se to drží dlouho nad cca 12,1V. Na nějakých 10,5V se to skoro zastaví, protože už baterka není schopná dávat do obvodu energii, klesně odběr. Blíží se smrt ...

Koko Loko, popisuju to dobře?

P.S.: Všechny pokusy jsem prováděl při 20°C :)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ivo »

A sundal jsi z displeje toho měřáku tu nálepku? Jestli to tam náhodou není natištěné :lol: , těch 16V.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Na baterce nemuže být 16V ! to je opravdu chyba měření . Při nabíjení se tam dostat může , ale svědčí to také o závadě (při normálním nabíjecím proudu) .
Už jsem to někde psal Pozor na levné(100-200kč) měřáky , hlavně žluté , některým dokonce vadí i světlo . Pokud mají slabou baterku měří také bludy .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11037
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Davide, popisuješ to v zásadě dobře, jen napětí na baterce při nabíjení mimo vůz by mělo ve finální fázi dosahovat cca. 15,5V a akumulátor by měl intenzivně plynovat. Většina marketových nabíječek končí na 15V, ale to je v podstatě jedno. Onehdá mne tento "přidávací" jev lehce zaskočil. Švica nemohla natočit auto, tak jsem si vzal na první ohledání sebou žlutý mulťák, čím víc se ochlazoval tím víc voltíků měřil i když baterka "netočila" ... no pak se stejně ukázalo, že se kopl motor, takže výsledky měření byly nedůležité :mrgreen: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

takže, nechal jsem měřák rozpustit a měři pořád stejně, nicmeně už jsem v olomouci tak zkusim druhej... takže furt cca 16V... zajtra změřim jiným a uvidim.. ted koukám jak zasadní je barva měřáku na použiti.. :P no měřil sem to doposud žlutým měřákem, ten druhej co mam doma je černej v červeném gumovém obalu, tak snad tato barva měří dobře.. :P

kokoloko, ted koukam co pišeš o dobijení a ja naměřil něco přez 17 V při dobijení doma, nemohla ta nabiješčka nějakým zpusobem oddělat tu baterku??.
rezna
Příspěvky: 203
Registrován: úte pro 19, 2006 19:03
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od rezna »

LRRH - jj v hodolanech jsem byl - chtel jsem udrzbovku - to uz je pry ale problem sehnat a ten starsi pan doporuceny acibukem rikal ze uz dnesni udrzbovky jsou v klidu, ze to neni jak 2-3 roky zpatky kdy mizela voda.

v zigulu mam jinak Perion, kterej je kupovanej za nejakych 1100 v malych obchudku na novosadske - (tedy aspon 3 roky zpatky tam byl) - smerem na tovacov po prave strane nekde ke konci
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

LRRH - něž zahodíš ty měřáky, zkus změřit hustotu elektrolytu . I ta má velký vliv na napětí/článek . Správná hodnota se má pohybovat podle stupně nabití mezi 28 - 32 Bé ev. 1,16 - 1,28 g/ccm při teplotě 25 st.C.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11037
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Little Red Riding Hood píše: napětí na baterce při nabíjení mimo vůz by mělo ve finální fázi dosahovat cca. 15,5V

Dívaje se pro jistotu do literatůry, tak vidím, že jsem nepřesný, rozsah napětí měřeného na baterii při průchodu nabíjecího proudu a při plném nabití se obecně udává 2,5-2,75V na článek, tedy 15-16,5V v součtu.
Little Red Riding Hood píše:kokoloko, ted koukam co pišeš o dobijení a ja naměřil něco přez 17 V při dobijení doma, nemohla ta nabiješčka nějakým zpusobem oddělat tu baterku??.
Z mnou výše uvedeného přiznání omylnosti a celkové neinformovanosti vidno, že můžeš být v klidu. Vezmešli v úvahu i případnou nepřesnost měřícího přístroje.

Měření hustoměrem je též šikovná věc, jen je potřeba mít seriozní hustoměr, ne nějaký markeťák za 25 kaček (mám takové 3 a každý měří jinak :) ) a měřit to též při správné teplotě. A hlavně musí ti to měření umožnit konstrukce baterie.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

takže zdá se že černej měřák měří lepe.. :) nebo alespoň ukázal to co jsem chtěl a to dobijení a klidová faze na baterce je v pohodě.. uff... :) ted ještě zjisti jak moc je baterka už KO, jak moc spěchat s nakupem nové... přeje jenom tahle má už 5 let a z toho hodně času ležela ve skřiní, takže si asi vytrpěla.. ale nadruhou stranu točí statečně jen občas se prostě něco kousne (nevim jak odhalit smrt starteru) a všechno zhasne, všude ticho a starter taky nic, vypnu kliček, zapnu znova a nastartuju... :?:

koukal jsme na AKUMU comfort 60Ah/600A ta by vyšla cca 1600,- včetně dopravy.. mimoji ne ted mam taky AKUMU, ale nějakou menčí, bo má startovací proud maximálně do 450A myslím a je to asi ještě nějakej starej model, není to ta comfortka..
Marosqo
Příspěvky: 655
Registrován: stř srp 23, 2006 14:13
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marosqo »

V kamenom obchode cez znameho ,nauctovat firme ,,do firemneho´´ auta :P :lol:
tj. sebe a zadarmo
ex.VAZ 2102 1974 ex hniloba VS. laminat :P
ex.VAZ 2101 1973 ... od 27.2.2008 minulost : /
ex.VAZ 2105 1984 ... tuned up 2107 gr. A

BMW E46 318i Touring
BMW E30 318IS 1990 Kinder M3 =)
BMW E30 325i Funwagen/Rallycar under construction :D
Lada Niva Urban 2017
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Little Red Riding Hood píše:... jen občas se prostě něco kousne (nevim jak odhalit smrt starteru) a všechno zhasne, všude ticho a starter taky nic, vypnu kliček, zapnu znova a nastartuju... :?:
To nevypadá na smrt starteru, ale na to ,že je v komatu "oříšek" (kontaktová sada) ve spínací skříňce. Byly dva typy - jeden s izolací z termosetu-u něho stačí očistit a napružit kontakty a druhý s izolací z termoplastu-u něho se teplem na přechodu kontaktů nataví termoplast a kontakty "zalezou" do izolace. Nahřátím (pistolovou páječkou) je lze vrátit zpět a je třeba je zajistit zalitím epoxy pryskyřicí. Takto jsem jich opravoval několik a myslím,že by tato rada byla užitečná i v FAQ.(Kdo by to hledal v tematu baterka? ).
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Petr HC, hmmm.. díky, to je hodnotná rada, kouknu se na to... jestli to vyřeši tento problém, bude to poslední darek k vanocům.. :)
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11037
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

A je též vhodno odlehčit spínačce použitím relátka.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Koko Loko, mam komplet eletriku z 07, myslím že relatko už není kam přidat..
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11037
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Je, máš tam takový konektor, na straně podběhu spolujezdce, není asi zapojen úplně, stačí tam něco doplnit nebo se na ten konektor vyprdnout a udělat si to otrocky, prostě vřadit do drátu ovládací cívky startéru spínací kontakt relé.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“