Sašova Lada 2106
Moderátor: Moderátoři
Tak tak LPG opravdu za nic nemůže . Na 043 W.L. jsem na LPG bez kapky benzínu odjezdil 340 000 km bez nutnosti jakkoli opravovat motor . Po rozebrání ventily ani sedla nebyla nijak zvlášť opotřebená .
Tahle závada (podpálený ventil) se mi již jednou stala na mé 02 kdy rovněž za jízdy během pár km odešel ventil na třetím válci , v té době už měl motor ale najeto přes 300 ťkm .
Kdyby na to nělo vliv LPG tak by to bylo znát na ostatních ventilech . Byl ale poškozen pouze jeden .
Podpálený ventil není nikterak vzácná závada .
Po rozebrání dám foto .
Jo atrakce "ohnivý Velorex" - v tomhle případě TRABO-REX byla neplánovaně největší šou . Každý dvoutakt jí má v "základní" výbavě . Stačí nasunout plechovku , vytáhnout sytič a škrtnout .
Tahle závada (podpálený ventil) se mi již jednou stala na mé 02 kdy rovněž za jízdy během pár km odešel ventil na třetím válci , v té době už měl motor ale najeto přes 300 ťkm .
Kdyby na to nělo vliv LPG tak by to bylo znát na ostatních ventilech . Byl ale poškozen pouze jeden .
Podpálený ventil není nikterak vzácná závada .
Po rozebrání dám foto .
Jo atrakce "ohnivý Velorex" - v tomhle případě TRABO-REX byla neplánovaně největší šou . Každý dvoutakt jí má v "základní" výbavě . Stačí nasunout plechovku , vytáhnout sytič a škrtnout .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Takže zprávy z opravy : Napřed jsem se koukl pouze pod víko zda li to není problém s vůlí - nebyl , všude nějaké byly . První čeho jsem si ale všiml je barva všeho co se "koupe" v oleji , Vše je témněř dokonale čisté ALE má zlatou barvu ! Teť nevím co to zavinilo , jestli polosyntetický olej smíchaný s tím neznámým na který jezdil před tímhle , nebo reakce oleje s LPG ? Poněvač před výměnou bylo vče černé . Nyní není po černotě a úsadách ani stopy zato to vypadá jako pozlacené .
No nic , Přemejšlím jak co v nejkratším čase jezdit a napadá mne ta červená 06 kterou jsem nedávno přivezl . Páč nevím o stavu motoru nic sundávám víko a hle . Oškrábaný karbon z víka nová rozvodová kola , řetěz ... atd . Chvilku přemýšlím a je rozhodnuto - motor je hlavu "kratší" . Vevnitř čisto . Evidentně motor prošel opravou a od té doby toho moc nenajel .
Pouštím se tedy do sundání hlavy z modré . Utržením števtu (1) z příruby výfuku to začíná . Povoluji šrouby hlavy (utažené snad půl otáčky před utržením) páč je sotva nemožné je povolit . Ale ouha jeden opravdu nejde ! Ani za použití "vší" síly a téčka z velké goly . Dívám se na ostatní šrouby a říkám si "takový šroub bych přeci neměl jen tak ukroutit" Nasazuji cca dalších 50 cm trubky a zabírám , téčko pruží a najednou rána až mi křupne v ruce V první moment si myslím že praskl ořech nebo šroub , ale vše je OK šroub to vzdal a povoluje se .
Další překvapení čeká uvnitř spalovacího prostoru . Díra ve ventilu - to jsem čekal , ovšem tolik karbonu jsem ještě neviděl . Na pístech je napečena téměř 2 mm vrstva a na ventilech skoro krápníková výzdoba . Některá místa v hlavě jsou ovšem čistá a spečený karbon jinde je narušen a odlupuje se skoro sám . LPG evidentně narušilo "napečeniny" a pravděpodobně došlo k uvolnění nějaké tvrdé části která se "skřípla" pod ventil a než se odfoukla tak se ventil podfouknul .
Vše mám již složeno bohužel nemám momentový klíč , takže dokončení zítra .
Foto ventilu "ukousnutého" nejspíš "ventilovým červem" . Pozor na ně pokud ho nasajete je s ventily ámen . Dodám fotky i totálně zakarbonovaného spal. prostoru .
No nic , Přemejšlím jak co v nejkratším čase jezdit a napadá mne ta červená 06 kterou jsem nedávno přivezl . Páč nevím o stavu motoru nic sundávám víko a hle . Oškrábaný karbon z víka nová rozvodová kola , řetěz ... atd . Chvilku přemýšlím a je rozhodnuto - motor je hlavu "kratší" . Vevnitř čisto . Evidentně motor prošel opravou a od té doby toho moc nenajel .
Pouštím se tedy do sundání hlavy z modré . Utržením števtu (1) z příruby výfuku to začíná . Povoluji šrouby hlavy (utažené snad půl otáčky před utržením) páč je sotva nemožné je povolit . Ale ouha jeden opravdu nejde ! Ani za použití "vší" síly a téčka z velké goly . Dívám se na ostatní šrouby a říkám si "takový šroub bych přeci neměl jen tak ukroutit" Nasazuji cca dalších 50 cm trubky a zabírám , téčko pruží a najednou rána až mi křupne v ruce V první moment si myslím že praskl ořech nebo šroub , ale vše je OK šroub to vzdal a povoluje se .
Další překvapení čeká uvnitř spalovacího prostoru . Díra ve ventilu - to jsem čekal , ovšem tolik karbonu jsem ještě neviděl . Na pístech je napečena téměř 2 mm vrstva a na ventilech skoro krápníková výzdoba . Některá místa v hlavě jsou ovšem čistá a spečený karbon jinde je narušen a odlupuje se skoro sám . LPG evidentně narušilo "napečeniny" a pravděpodobně došlo k uvolnění nějaké tvrdé části která se "skřípla" pod ventil a než se odfoukla tak se ventil podfouknul .
Vše mám již složeno bohužel nemám momentový klíč , takže dokončení zítra .
Foto ventilu "ukousnutého" nejspíš "ventilovým červem" . Pozor na ně pokud ho nasajete je s ventily ámen . Dodám fotky i totálně zakarbonovaného spal. prostoru .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Do pytle.... já furt co to tam kouká zespodu za háček, a ona to svíčka
Ta zlatavá (nebo spíš medová) barva mi připadá normální. To už jsem viděl.
Ta zlatavá (nebo spíš medová) barva mi připadá normální. To už jsem viděl.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Saša, asi máme hodně podobný motory já měl jeden taky "pozlacenej" byl to původní v blizzardu. taky to dávam "za vinu" provozu na LPG a konečně řádným výměnným intervalům oleje, který ten motor předtim asi moc neměl. rozpustilo se co šlo.(měl jsem 15W-50) a jeden stejně napálenej ventil měl i motor, co jsem koupil od Romana. Zaboha ta napečenina nešla dolů. teď si po očistě, zabroušení a seštelování krásně chrochtaj
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....
BLIZZARD = iron fist in a velvet glove
osa Klatovy - Plzeň - ....
Motor zas přede jako kočka . Transplantace proběhla vcelku bez problému . Teď nakoupím nové gufírka ventilú , výfukové ventily + veškerá těsnění a udělám GO hlavy .
Jestli to bylo moc chudé - možná , ale podle svíček se to poznat nedalo páč každá vypadala úplně jinak . Na ostatních skoro nešlo přes karbon vidět elektrody . Jedna z věcí které k tomu asi dle mne přispěly byl patrně velký předstih protože motor ve vyšších otáčkách šel poměrně tvrdě . Teď jede naprosto jinak . Prohlížel sem fotky a je naprosto patrné že se motor čistil a karbon tam byl již dřív než došlo na zástavbu plynu . Někde hodně v předu jsem psal o tom že nejde druhá komora (ani silou ručně otevřít) Patrně pán jezdil "kadle kadle" a trochu motor zapek .
Napečeniny na ventilech brání v chlazení a tím se za pomoci LPG (vyšší teplota hoření) stalo co se stalo .
Patrně to je reakce LPG s polosyntetikou (15 W40 - 50) . V 043 jsem jezdil na plnou (5W40 Texaco) a vše bylo jen lesklé jako umyté , po zlaté barvě ani náznak . Zajímal by mne rozbor téhle zlaté "verze" co se týče mazacích schopností , ale k příští výměně už použiji mnou osvětčenou 5W40 .
Jestli to bylo moc chudé - možná , ale podle svíček se to poznat nedalo páč každá vypadala úplně jinak . Na ostatních skoro nešlo přes karbon vidět elektrody . Jedna z věcí které k tomu asi dle mne přispěly byl patrně velký předstih protože motor ve vyšších otáčkách šel poměrně tvrdě . Teď jede naprosto jinak . Prohlížel sem fotky a je naprosto patrné že se motor čistil a karbon tam byl již dřív než došlo na zástavbu plynu . Někde hodně v předu jsem psal o tom že nejde druhá komora (ani silou ručně otevřít) Patrně pán jezdil "kadle kadle" a trochu motor zapek .
Napečeniny na ventilech brání v chlazení a tím se za pomoci LPG (vyšší teplota hoření) stalo co se stalo .
EMI píše: já měl jeden taky "pozlacenej" byl to původní v blizzardu. taky to dávam "za vinu" provozu na LPG a konečně řádným výměnným intervalům oleje, který ten motor předtim asi moc neměl. rozpustilo se co šlo.(měl jsem 15W-50)
Patrně to je reakce LPG s polosyntetikou (15 W40 - 50) . V 043 jsem jezdil na plnou (5W40 Texaco) a vše bylo jen lesklé jako umyté , po zlaté barvě ani náznak . Zajímal by mne rozbor téhle zlaté "verze" co se týče mazacích schopností , ale k příští výměně už použiji mnou osvětčenou 5W40 .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
For EMI : Na 043 Jsem po koupi (75 000km) udělal kompletním vyčištění motoru vč. pístních kroužků zubním kartáčkem , propláchnutí kliky a vačice páč motor byl neuvěřitelně zasraný . Po opětovném složení (pouze vyměněny gufera) byl do motoru nalit 5W40 . Na tenhle olej jezdil motor bez jediné závady až do odstavení auta (430 000km). Tlakoměr oleje tam nejprve nebyl (palubka 05) . Dal jse ho tam po cca třech letech s 07 palubkou .
Motor za provozní teploty i po ujetí 430 000km vykazoval tlak za jízdy těsně kolem 4bar . Na volnoběh nikdy neproblikla kontrolka . Vždy pouze 5W40 a nikdy ani kapka benzínu . Motor po snížení hlavy a zabroušení ventilů jezdí dál v Traboladě .
O oleji v tomhle motoru už byla jednou "hádka" vše je tady , jsou tam i fotky . http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... c&start=90
Tady nekomentovat (třeba SZ)
Motor za provozní teploty i po ujetí 430 000km vykazoval tlak za jízdy těsně kolem 4bar . Na volnoběh nikdy neproblikla kontrolka . Vždy pouze 5W40 a nikdy ani kapka benzínu . Motor po snížení hlavy a zabroušení ventilů jezdí dál v Traboladě .
O oleji v tomhle motoru už byla jednou "hádka" vše je tady , jsou tam i fotky . http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... c&start=90
Tady nekomentovat (třeba SZ)
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Zatím vše v nejlepším pořádku , jen na ohřátém motoru je trošku slyšet jeden ventil , dokonce tuším který , páč jsem při seřizování nad tím mávl rukou s poznámkou to je dobrý .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Trochu se oteplilo a tak 06 ka dostala řádnou odsolovací koupel . Jinak zatím od opravy bez jediné závady .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!