Sašova Lada 2106

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Tak tak LPG opravdu za nic nemůže . Na 043 W.L. jsem na LPG bez kapky benzínu odjezdil 340 000 km bez nutnosti jakkoli opravovat motor . Po rozebrání ventily ani sedla nebyla nijak zvlášť opotřebená .
Tahle závada (podpálený ventil) se mi již jednou stala na mé 02 kdy rovněž za jízdy během pár km odešel ventil na třetím válci , v té době už měl motor ale najeto přes 300 ťkm .
Kdyby na to nělo vliv LPG tak by to bylo znát na ostatních ventilech . Byl ale poškozen pouze jeden .
Podpálený ventil není nikterak vzácná závada .
Po rozebrání dám foto .

Jo atrakce "ohnivý Velorex" - v tomhle případě TRABO-REX byla neplánovaně největší šou . Každý dvoutakt jí má v "základní" výbavě . Stačí nasunout plechovku , vytáhnout sytič a škrtnout .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Takže zprávy z opravy : Napřed jsem se koukl pouze pod víko zda li to není problém s vůlí - nebyl , všude nějaké byly . První čeho jsem si ale všiml :shock: je barva všeho co se "koupe" v oleji , Vše je témněř dokonale čisté ALE má zlatou barvu ! Teť nevím co to zavinilo , jestli polosyntetický olej smíchaný s tím neznámým na který jezdil před tímhle , nebo reakce oleje s LPG ? Poněvač před výměnou bylo vče černé . Nyní není po černotě a úsadách ani stopy zato to vypadá jako pozlacené .
No nic , Přemejšlím jak co v nejkratším čase jezdit a napadá mne ta červená 06 kterou jsem nedávno přivezl . Páč nevím o stavu motoru nic sundávám víko a hle . Oškrábaný karbon z víka nová rozvodová kola , řetěz ... atd . Chvilku přemýšlím a je rozhodnuto - motor je hlavu "kratší" . Vevnitř čisto . Evidentně motor prošel opravou a od té doby toho moc nenajel .
Pouštím se tedy do sundání hlavy z modré . Utržením števtu (1) z příruby výfuku to začíná . Povoluji šrouby hlavy (utažené snad půl otáčky před utržením) páč je sotva nemožné je povolit . Ale ouha jeden opravdu nejde ! Ani za použití "vší" síly a téčka z velké goly . Dívám se na ostatní šrouby a říkám si "takový šroub bych přeci neměl jen tak ukroutit" :? Nasazuji cca dalších 50 cm trubky a zabírám , téčko pruží a najednou rána až mi křupne v ruce V první moment si myslím že praskl ořech nebo šroub , ale vše je OK šroub to vzdal a povoluje se .
Další překvapení čeká uvnitř spalovacího prostoru . Díra ve ventilu - to jsem čekal , ovšem tolik karbonu jsem ještě neviděl . Na pístech je napečena téměř 2 mm vrstva a na ventilech skoro krápníková výzdoba . Některá místa v hlavě jsou ovšem čistá a spečený karbon jinde je narušen a odlupuje se skoro sám . LPG evidentně narušilo "napečeniny" a pravděpodobně došlo k uvolnění nějaké tvrdé části která se "skřípla" pod ventil a než se odfoukla tak se ventil podfouknul .
Vše mám již složeno bohužel nemám momentový klíč , takže dokončení zítra .
Foto ventilu "ukousnutého" nejspíš "ventilovým červem" . Pozor na ně pokud ho nasajete je s ventily ámen . Dodám fotky i totálně zakarbonovaného spal. prostoru .
Přílohy
Díra ve ventilu.jpg
Karbon.jpg
Zlatý motor.jpg
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

fuj...
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11037
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Nebylo to moc chudé?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Podle barvy svíčky soudě, že ano.
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Příspěvek od Jimmi »

Do pytle.... já furt co to tam kouká zespodu za háček, a ona to svíčka :)

Ta zlatavá (nebo spíš medová) barva mi připadá normální. To už jsem viděl.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
EMI
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od EMI »

Saša, asi máme hodně podobný motory :mrgreen: já měl jeden taky "pozlacenej" byl to původní v blizzardu. taky to dávam "za vinu" provozu na LPG a konečně řádným výměnným intervalům oleje, který ten motor předtim asi moc neměl. rozpustilo se co šlo.(měl jsem 15W-50) a jeden stejně napálenej ventil měl i motor, co jsem koupil od Romana. Zaboha ta napečenina nešla dolů. teď si po očistě, zabroušení a seštelování krásně chrochtaj 8)
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Motor zas přede jako kočka . Transplantace proběhla vcelku bez problému . Teď nakoupím nové gufírka ventilú , výfukové ventily + veškerá těsnění a udělám GO hlavy .
Jestli to bylo moc chudé - možná , ale podle svíček se to poznat nedalo páč každá vypadala úplně jinak . Na ostatních skoro nešlo přes karbon vidět elektrody . Jedna z věcí které k tomu asi dle mne přispěly byl patrně velký předstih protože motor ve vyšších otáčkách šel poměrně tvrdě . Teď jede naprosto jinak . Prohlížel sem fotky a je naprosto patrné že se motor čistil a karbon tam byl již dřív než došlo na zástavbu plynu . Někde hodně v předu jsem psal o tom že nejde druhá komora (ani silou ručně otevřít) Patrně pán jezdil "kadle kadle" a trochu motor zapek .
Napečeniny na ventilech brání v chlazení a tím se za pomoci LPG (vyšší teplota hoření) stalo co se stalo .
EMI píše: já měl jeden taky "pozlacenej" byl to původní v blizzardu. taky to dávam "za vinu" provozu na LPG a konečně řádným výměnným intervalům oleje, který ten motor předtim asi moc neměl. rozpustilo se co šlo.(měl jsem 15W-50)

Patrně to je reakce LPG s polosyntetikou (15 W40 - 50) . V 043 jsem jezdil na plnou (5W40 Texaco) a vše bylo jen lesklé jako umyté , po zlaté barvě ani náznak . Zajímal by mne rozbor téhle zlaté "verze" co se týče mazacích schopností , ale k příští výměně už použiji mnou osvětčenou 5W40 .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
EMI
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od EMI »

Saša, jak se u tebe pohybuje tlak oleje, při použití takovéhle specifikace?
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

na motoru z druhyho kombika mam hlavu a obal vacky taky zlatavej. motor ma 62tis a lpg nikdy nevidel :roll: ale jezdil na polosyntetiku
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

For EMI : Na 043 Jsem po koupi (75 000km) udělal kompletním vyčištění motoru vč. pístních kroužků zubním kartáčkem , propláchnutí kliky a vačice páč motor byl neuvěřitelně zasraný . Po opětovném složení (pouze vyměněny gufera) byl do motoru nalit 5W40 . Na tenhle olej jezdil motor bez jediné závady až do odstavení auta (430 000km). Tlakoměr oleje tam nejprve nebyl (palubka 05) . Dal jse ho tam po cca třech letech s 07 palubkou .
Motor za provozní teploty i po ujetí 430 000km vykazoval tlak za jízdy těsně kolem 4bar . Na volnoběh nikdy neproblikla kontrolka . Vždy pouze 5W40 a nikdy ani kapka benzínu . Motor po snížení hlavy a zabroušení ventilů jezdí dál v Traboladě .
O oleji v tomhle motoru už byla jednou "hádka" vše je tady , jsou tam i fotky . http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... c&start=90
Tady nekomentovat (třeba SZ)
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
EMI
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od EMI »

děkuji za vyčerpávající info 8)
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Zatím vše v nejlepším pořádku , jen na ohřátém motoru je trošku slyšet jeden ventil , dokonce tuším který , páč jsem při seřizování nad tím mávl rukou s poznámkou to je dobrý .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Trochu se oteplilo a tak 06 ka dostala řádnou odsolovací koupel . Jinak zatím od opravy bez jediné závady .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

A to jako bez fotek, jó? :mrgreen:
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“