Polo - topení - hlavolam pro experty
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Můj názor je, že tato myšlenka by nemusela být daleko od pravdy. Moderní motory již neodvádějí tolik tepla, jako ty naše klasické ladovky a spíš přeměňují energii na výkon než na teplo. U Stila jsem si všiml, při dobrém termostatu, že jsem na kilometru na provozní teplotě a normálně to již topí, ale běda, když zastavím a nechám puštěné topení třeba na dvojku a motor běží na volnoběh. Normálně po chvilce vidím, že teploměr a teplý vzduch z topení začne klesat i při zavřeném termostatu. Takže můj názor je, že by to i mohlo být tím, že "výroba tepla ve zdroji nestačí krýt požadavky odběratelů"marty píše:tak mně napadlo novej motor je festovej tak se výc hřeje a jelikož už se zajel tak přestalo tření a sním zvýšený vývin tepla a prostě to přestalo topit ...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Jak jsem blbej, tak mě tohle nenapadlo a mohlo by to být tím.marty píše:tak mně napadlo novej motor je festovej tak se výc hřeje
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Přesně tak, čili se řešila hypotéza, jestli ten elektrický servomotor tu klapku pořádně otvírá (mimochodem ta soustava stojí cca 7000Saša píše:Topení ovládají pouze klapky , míchající teplý a studený vzduch .
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Ano, stejně, jako třeba v Ladě.zelvotron píše:takže tobě ukazuje ta ručička normálně plynule jak se motor zahřívá atd?
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Přiznám se bez mučení, že jsem to v zimě nezkoušel. Rozhodně se ale netočí větrák a chladící kapalina je tam nějaká ta originál VW červená do -30°C.zelvotron píše:pokud je topení vypnutý tak se to zahřeje normálně?
Ne,termostat je klasika. Nicméně mi to nedalo a stavil jsem se na slovíčko ve VW. Přišlo se na to, že při té poslední výměně se u termostatu měnily pouze vnitřnosti, ale ne obal (nevěděl jsem, že je to rozebiratelné). A tady by mohla být chyba. Není zcela vyloučeno, že se vnitřek někde o obal zadrhává nebo přidírá. Takže cesta půjde nejdřív asi tudy, výměnou obalu termostatu.Cory píše:nie je ten termostat elektricky,teda ovladany cidlom?
- miro263
- Příspěvky: 421
- Registrován: úte čer 16, 2009 11:55
- Bydliště: Horehronie
- Kontaktovat uživatele:
No tu je uz len jedno riesenie! Kup si nejaky bufik.... ( Alebo hruby kozuch)
Malo tepla, znamena vyssiu ucinost motora, malo by Ta to testit![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ak HDi cka od PSA maju pridavne kurenie, lebo to nestiha vykurit. Nuz uz to nieje stary dobry zigul.
Npr webasto ma akciu: http://www.webasto.cz/home/cz/kompletni ... 300609.xls
21999,-CZK
Malo tepla, znamena vyssiu ucinost motora, malo by Ta to testit
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ak HDi cka od PSA maju pridavne kurenie, lebo to nestiha vykurit. Nuz uz to nieje stary dobry zigul.
Npr webasto ma akciu: http://www.webasto.cz/home/cz/kompletni ... 300609.xls
21999,-CZK
BA3 2121
-EX z produkcie ВАЗ 2103 a 2105-
-EX z produkcie ВАЗ 2103 a 2105-
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
tak tak. majitel nevedel, vsechny normalni priciny byly vylouceny a ze znamych faktu se dalo jen velmi spekulovat o ruznych pricinach.zelvotron píše:To ne, kdo nic neřekne, nic nezkazí, generále po bitvě
a teoretizovani jeste nikoho nezabilo, lepsi premyslet a neco vyplodit, nez nedelat nic, no ne?
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
VAZ 2104 1.3 1989
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Jééé ... to zase čtu ale pozdě ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Připojím svoje zkušenosti, které by mohli být chybou i u tebe. Soused má Fiat Punto 1.4 r.v. 95 a měl podobný problém. Topení netopilo, ovšem teplota lezla do červého pole (to jest rozdíl). Topení ovšem netopilo z důvodu zavdzdušnění chladící soustavy ,poněvadž odvzdušňovací šroubek to má udělaný jako plastový červík do hadice k topení, přímo pod tělesem vstřikovače, takže nebyl vidět.
Ovšem k věci. Zkoušel jsi ošahat i spodní hadici chladiče? U souseda se totiž stalo to, že potom co odešel termostat, voda začala záhadným způsobem kolovat obráceně (díky zapojení jakési spojovací hadice k topení). Spodní hadice ke chladiči byla vřelá, spodek chladiče rovněž, ovšem vršek byl jako led, včetně horní hadice.
To jen tak pro zamyšlení
.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Připojím svoje zkušenosti, které by mohli být chybou i u tebe. Soused má Fiat Punto 1.4 r.v. 95 a měl podobný problém. Topení netopilo, ovšem teplota lezla do červého pole (to jest rozdíl). Topení ovšem netopilo z důvodu zavdzdušnění chladící soustavy ,poněvadž odvzdušňovací šroubek to má udělaný jako plastový červík do hadice k topení, přímo pod tělesem vstřikovače, takže nebyl vidět.
Ovšem k věci. Zkoušel jsi ošahat i spodní hadici chladiče? U souseda se totiž stalo to, že potom co odešel termostat, voda začala záhadným způsobem kolovat obráceně (díky zapojení jakési spojovací hadice k topení). Spodní hadice ke chladiči byla vřelá, spodek chladiče rovněž, ovšem vršek byl jako led, včetně horní hadice.
To jen tak pro zamyšlení
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/