Polo - topení - hlavolam pro experty
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Můj názor je, že tato myšlenka by nemusela být daleko od pravdy. Moderní motory již neodvádějí tolik tepla, jako ty naše klasické ladovky a spíš přeměňují energii na výkon než na teplo. U Stila jsem si všiml, při dobrém termostatu, že jsem na kilometru na provozní teplotě a normálně to již topí, ale běda, když zastavím a nechám puštěné topení třeba na dvojku a motor běží na volnoběh. Normálně po chvilce vidím, že teploměr a teplý vzduch z topení začne klesat i při zavřeném termostatu. Takže můj názor je, že by to i mohlo být tím, že "výroba tepla ve zdroji nestačí krýt požadavky odběratelů" , kdybych to převedl do mluvy distributorů tepla.marty píše:tak mně napadlo novej motor je festovej tak se výc hřeje a jelikož už se zajel tak přestalo tření a sním zvýšený vývin tepla a prostě to přestalo topit ...
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Jak jsem blbej, tak mě tohle nenapadlo a mohlo by to být tím. Dobrý nápad.marty píše:tak mně napadlo novej motor je festovej tak se výc hřeje
Přesně tak, čili se řešila hypotéza, jestli ten elektrický servomotor tu klapku pořádně otvírá (mimochodem ta soustava stojí cca 7000 ). Jenže to by musel být teploměr na 90°C a nekolísat. Takže toto bych vyloučil.Saša píše:Topení ovládají pouze klapky , míchající teplý a studený vzduch .
Ano, stejně, jako třeba v Ladě. Nevím, jestli je to proto, že Polo by mělo být taková Fabia de-luxe, ale je to tak.zelvotron píše:takže tobě ukazuje ta ručička normálně plynule jak se motor zahřívá atd?
Přiznám se bez mučení, že jsem to v zimě nezkoušel. Rozhodně se ale netočí větrák a chladící kapalina je tam nějaká ta originál VW červená do -30°C.zelvotron píše:pokud je topení vypnutý tak se to zahřeje normálně?
Ne,termostat je klasika. Nicméně mi to nedalo a stavil jsem se na slovíčko ve VW. Přišlo se na to, že při té poslední výměně se u termostatu měnily pouze vnitřnosti, ale ne obal (nevěděl jsem, že je to rozebiratelné). A tady by mohla být chyba. Není zcela vyloučeno, že se vnitřek někde o obal zadrhává nebo přidírá. Takže cesta půjde nejdřív asi tudy, výměnou obalu termostatu.Cory píše:nie je ten termostat elektricky,teda ovladany cidlom?
- miro263
- Příspěvky: 421
- Registrován: úte čer 16, 2009 11:55
- Bydliště: Horehronie
- Kontaktovat uživatele:
No tu je uz len jedno riesenie! Kup si nejaky bufik.... ( Alebo hruby kozuch)
Malo tepla, znamena vyssiu ucinost motora, malo by Ta to testit
Ak HDi cka od PSA maju pridavne kurenie, lebo to nestiha vykurit. Nuz uz to nieje stary dobry zigul.
Npr webasto ma akciu: http://www.webasto.cz/home/cz/kompletni ... 300609.xls
21999,-CZK
Malo tepla, znamena vyssiu ucinost motora, malo by Ta to testit
Ak HDi cka od PSA maju pridavne kurenie, lebo to nestiha vykurit. Nuz uz to nieje stary dobry zigul.
Npr webasto ma akciu: http://www.webasto.cz/home/cz/kompletni ... 300609.xls
21999,-CZK
BA3 2121
-EX z produkcie ВАЗ 2103 a 2105-
-EX z produkcie ВАЗ 2103 a 2105-
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
tak tak. majitel nevedel, vsechny normalni priciny byly vylouceny a ze znamych faktu se dalo jen velmi spekulovat o ruznych pricinach.zelvotron píše:To ne, kdo nic neřekne, nic nezkazí, generále po bitvě
a teoretizovani jeste nikoho nezabilo, lepsi premyslet a neco vyplodit, nez nedelat nic, no ne?
VAZ 2104 1.3 1989
-
- Příspěvky: 1296
- Registrován: úte led 31, 2006 20:53
- Bydliště: Kocourkov a Hulvátov
Jééé ... to zase čtu ale pozdě
Připojím svoje zkušenosti, které by mohli být chybou i u tebe. Soused má Fiat Punto 1.4 r.v. 95 a měl podobný problém. Topení netopilo, ovšem teplota lezla do červého pole (to jest rozdíl). Topení ovšem netopilo z důvodu zavdzdušnění chladící soustavy ,poněvadž odvzdušňovací šroubek to má udělaný jako plastový červík do hadice k topení, přímo pod tělesem vstřikovače, takže nebyl vidět.
Ovšem k věci. Zkoušel jsi ošahat i spodní hadici chladiče? U souseda se totiž stalo to, že potom co odešel termostat, voda začala záhadným způsobem kolovat obráceně (díky zapojení jakési spojovací hadice k topení). Spodní hadice ke chladiči byla vřelá, spodek chladiče rovněž, ovšem vršek byl jako led, včetně horní hadice.
To jen tak pro zamyšlení .
Připojím svoje zkušenosti, které by mohli být chybou i u tebe. Soused má Fiat Punto 1.4 r.v. 95 a měl podobný problém. Topení netopilo, ovšem teplota lezla do červého pole (to jest rozdíl). Topení ovšem netopilo z důvodu zavdzdušnění chladící soustavy ,poněvadž odvzdušňovací šroubek to má udělaný jako plastový červík do hadice k topení, přímo pod tělesem vstřikovače, takže nebyl vidět.
Ovšem k věci. Zkoušel jsi ošahat i spodní hadici chladiče? U souseda se totiž stalo to, že potom co odešel termostat, voda začala záhadným způsobem kolovat obráceně (díky zapojení jakési spojovací hadice k topení). Spodní hadice ke chladiči byla vřelá, spodek chladiče rovněž, ovšem vršek byl jako led, včetně horní hadice.
To jen tak pro zamyšlení .
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/