Průměr benzínových hadiček

Moderátor: Moderátoři

Marek
Příspěvky: 5330
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Prakticky jsem to řešil stejně jako Myšo. Pod autem jsem vedl Cu trubku pro LPG o průměru 6 mm (chytil jsem ji do držáků společně s brzdovými trubkami).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

da se na vedeni pod autem pouzit druha origo trubka. ja ted tuto krabicku budu taky kupovat, nechci se zbavovat el. cerpadla, ale icko pujde ven
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

lepší je koupit na favorita stoji stejně jako lada a ma pruměr 6mm..
Marek
Příspěvky: 5330
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Zpátečka by měla mít vždy menší průměr než vstup. Je to dáno z hlediska fyzikálního. Všechno, tedy i benzin, putuje cestou nejmenšího odporu. Tedy pokud mám v systému plnicí trubku o průměru 8 mm a vratnou trubku o průměru 6 mm, vždy bude benzin nejprve putovat tou osmičkou (protože díky většímu průměru má tok kapaliny menší odpor). Až teprve v případě, že je plováková komora plná a jehla ji uzavře, stoupne v plnicím potrubí tlak a palivo začne putovat vratným potrubím o menším průměru zpět do nádrže.
Pokud budou obě trubky stejné, může to v jistých případech zlobit. Pokud by náhodou byly průměry opačně (na vratném potrubí větší než na plnicím), nebude to fungovat vůbec.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

Nadčasový vůz F126P 650E má tento systém již standartně z výroby :wink:
Petr HC

Příspěvek od Petr HC »

For Marek - pokud je to jak píšeš (pracuje to na principu rozdílu hydraulických odporů) – a nemám důvod Ti nevěřit, pak je to velice logické a jednoduché – ale stačí malá deformace některé trubky nebo její zanesení a fungovat to přestane (v horším případě přetlačí uzavřený jehlový ventil). Dotaz–je to řešení z fabriky nebo „bastl“ ? Píši to proto, poněvadž pak stačí kdekoli na cestě paliva změna hydraulického odporu a je problém (stačí zanesený filtr).
U „stříkaček“ je mezi přívodním a odpadním potrubím redukční/přepouštěcí ventil, který toto (konstantní tlak) zajišťuje – včetně simulace funkce akcelerační pumpičky (u nejnovějších je tento ventil již v nádrži a zmíněná funkce se zajišťuje snad ?! odvozením od rychlosti sešlápnutí akcelerátoru) .Zdá se mi, že řada zdánlivě „nevysvětlitených“ závad „stříkaček“ je způsobena tím, že řídící jednotka nemá o tlakových poměrech informaci a neslyšel jsem, že by servisy tyto tlaky měřily . Samozřejmě se zde jedná o větší tlaky než je třeba k plnění plovákové komory karburátoru.
To jsem se „rozkecal“ – tak pro dnešek to snad stačí.
Cory
Příspěvky: 11648
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Karburatory Solex 210xx-... maju na privod 8ku a vystup 6ku a na vystupnej hadicke je spätný ventil.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Hmmm, jazdil som s TAZ1500, ktora ma elektricke cerpadlo a spatne potrubie s tou srandou z Favorita a ta sa rozhodla (po najazdeni asi 20 000km), ze s tym spatnym potrubim fungovat nebude. Majitel podozrieval tu Favo rozbocku, kupil novu, vymenil, ale aj tak po cca 15km jazdy auto prestalo tahat, nedostavalo palivo. Dodnes jazdi bez spatneho potrubia (ma najazdenych nejakych 80 000km). Ventil v karburatore stale drzi.... Tu rozbocku ma v aute Myso aj s takym istym cerpadlom a ked obcas jazdi na benzin funguje to bez problemu. Nikdy som nezistoval preco ta TAZ odmieta spatne potrubie.....
Roman
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

No, u malucha je palivo hnané přes plovákový ventil přímo v plovákovém víku a nikdy mi to nezazlobilo (a už ani nazazlobí, budu ho šrotovat :D ). Vstup i výstup je proveden stejným průměrem hadičky, ale je pravda, že asi i vzhledem k délce vedení není použito trubky, ale hadičky v celé délce.
Petr HC

Příspěvek od Petr HC »

Cory píše:Karburatory Solex 210xx-... maju na privod 8ku a vystup 6ku a na vystupnej hadicke je spätný ventil.
Tak pokud ten "zpětný ventil" zajišťuje definovaný protitlak - tedy nepůsobí jako klasický zpětný ventil, pak se mi to zdá z hlediska hydrauliky čisté řešení.
Cory
Příspěvky: 11648
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

to uz pesne neviem, viem ze prepusti benzin spat do nadrze, ale naspat ni krok. Ci dokaze klast nejaky odpor v priepustnom smere (do nadrze), to uz neviem.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11066
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Cory píše:Karburatory Solex 210xx-... maju na privod 8ku a vystup 6ku a na vystupnej hadicke je spätný ventil.
Jen pro upřesnění, Solex 21051 odbočku nemá. Od těch Samar jsem našel obrázek, jsou tam i katalogová čísla.
Přílohy
sam.JPG
Lada Granta Liftback 1,6 16V platinum - téměř normální auto
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Cory
Příspěvky: 11648
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Solex 21073 odbocku ma.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11066
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

To ti neberu, reagoval jsem na tvé nepřesné 210xx.
Lada Granta Liftback 1,6 16V platinum - téměř normální auto
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Marek, hele prosimtě jediněj rozdil mezi tou černou a bilou kokocinou z fačka na vracečku je jen v otočení natrubku, nebo i v pajšlu??.. proč tam je ta kulička, nebo co to v tom hrka??.. včera jsem koupil ten bilej a když se zvyší tlak na vstupu, tak ta kulička zaskoči někam a skoro ucpe vracečku a všechno valí do vystupu... tim mi přijde že to skoro nefunguje.. ???..
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“