Po dlouhém odstavení nechytá
Moderátor: Moderátoři
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11033
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Pokud se ti vyprázdnilo potrubí tak to notnou chvilku trvá než se nasaje, já měl přes 14 dní zhozenou nádrž a než se zaplavila trubka, mohla si baterka články ukroutit, ruční pumpování bylo totiž neefektivní. Když nasadíš nějakou hadici co vystupuje z pod auta kolem převodovky a opatrně nasaješ benzín jde? Respektive pokud to profoukneš bublá v nádrži?
Stejně je to nespravedlivé, já nemohu zvítězit v boji s benzínem neb mi každou chvilku smrdí z jiného místa a Veverka ani nenasaje, to není fér
.
Stejně je to nespravedlivé, já nemohu zvítězit v boji s benzínem neb mi každou chvilku smrdí z jiného místa a Veverka ani nenasaje, to není fér
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11033
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
V nádrži žádný filtr není, vyjma kusu síťky co je na konci násosové trubky, rozdělané jsem to sice neměl, ale tuším analogii s nádrží sedanu. Samozřejmě mluvím o "karburátorových" nádržích. Profoukni to, jestli není zrada tam. Jinak pokud by jsi měl rozpadlé hadice, tak by jsi to myslím poznal po čuchu.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Funkčnost pumpy jde na vymontovaném čerpadle zjistit velmi snadno:
Test 1: Když zacpu prstem vstupní trubku čerpadla a "zapumpuju", musí prst zůstat "přilepený" k trubce podtlakem v čerpadle.
Test 2: Když zacpu výstupní trubku z čerpadla a "zapumpuju" a následně poté prst uvolním, musím cítit/slyšet zasyčení unikajícího stlačeného vzduchu.
Jestliže je test č. 1 negativní, může být buď vadná membrána, nebo nefunkční první zpětný ventil.
Pokud je negativní test č. 2, je problém ve druhém zpětném ventilu. Jestliže je současně s tím negativní i test č. 1, tak je vadná membrána nebo je čerpadlo špatně složené (netěsní a přisává vzduch) a tudíž nečerpá. Zcela výjimečně mohou být teoreticky vadné oba zpětné ventily, ale takové čerpadlo jsem ještě nikdy neviděl.
Veverce tedy radím následující:
1. vyzkoušet funkčnost vymontovaného čerpadla viz testy 1 a 2
2. profouknout palivové potrubí. Nejlépe ruční pumpičkou. V nádrži to musí bublat. Pokud nebublá, je potrubí někde přerušené (což by se projevilo syčením v daném místě), nebo v nádrži není benzín.![:Hangman:](./images/smilies/icon_hangv.gif)
Test 1: Když zacpu prstem vstupní trubku čerpadla a "zapumpuju", musí prst zůstat "přilepený" k trubce podtlakem v čerpadle.
Test 2: Když zacpu výstupní trubku z čerpadla a "zapumpuju" a následně poté prst uvolním, musím cítit/slyšet zasyčení unikajícího stlačeného vzduchu.
Jestliže je test č. 1 negativní, může být buď vadná membrána, nebo nefunkční první zpětný ventil.
Pokud je negativní test č. 2, je problém ve druhém zpětném ventilu. Jestliže je současně s tím negativní i test č. 1, tak je vadná membrána nebo je čerpadlo špatně složené (netěsní a přisává vzduch) a tudíž nečerpá. Zcela výjimečně mohou být teoreticky vadné oba zpětné ventily, ale takové čerpadlo jsem ještě nikdy neviděl.
Veverce tedy radím následující:
1. vyzkoušet funkčnost vymontovaného čerpadla viz testy 1 a 2
2. profouknout palivové potrubí. Nejlépe ruční pumpičkou. V nádrži to musí bublat. Pokud nebublá, je potrubí někde přerušené (což by se projevilo syčením v daném místě), nebo v nádrži není benzín.
![:Hangman:](./images/smilies/icon_hangv.gif)
Hlavně si ale musí při tomto testu uvědomit, že není příliš vhodné, dívat se přímo do výstupní trubky čerpadla.Jelen píše:Funkčnost čerpadla vyzkouší také spolehlivě tak, že tam napojí hadičku a dá do petky trochu benzínu
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Pavel V. píše:je méně složité na pochopení
![Guy with axe :axe:](./images/smilies/icon_axe.gif)
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11033
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Mno, minimálně vyžaduje hebké prstíky. Pro majitele, méně hebkých prstíků doporučují ucpání trubičky jazykem.Hurikán píše: Chceš snad říct, že mé řešení je složité???
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Ještě přihodím bod 3.Hurikán píše: 1. vyzkoušet funkčnost vymontovaného čerpadla viz testy 1 a 2
2. profouknout palivové potrubí. Nejlépe ruční pumpičkou. V nádrži to musí bublat. Pokud nebublá, je potrubí někde přerušené (což by se projevilo syčením v daném místě), nebo v nádrži není benzín.
3. protlačit potrubím před profouknutím cca 2 - 3 dcl lihu.Budeš se divit co "sajrajtu" (voda se šupinami rzi) z potrubí vyletí ven (pokud odpojíš šroubení na nádrži a zachytíš to do nějaké nádobky). Když to v zimě zamrzne , je o další radost postaráno.
Jó doba "zlatých českých ručiček" kdy skoro každý majitel auta si ho dovedl spravit sán je nenávratně pryč . Zřejmě dojde na má slova s přisáváním vzduchu (hadička u nádrže) což se dalo ověřit i bez demontáže čerpadla (nasadit na výstup čerpadla delší průhlednou hadičku a nasát hubou), nebo ještě překvapivější bude zjištění že v nádrži prorezla trubička nebo tam není benzín .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Profoukal jsem to a v nádrži benzin bublá,je tu možnost že je i přesto je hadice někde tam poškozena?
Poslední hadice co jde vidět v motoru(poslední směrem k nádrži-ale v motoru) nemá podtlak,na rozdíl od dalších když jsem to zkoušel u filtra apod.Je sice zvenku jen trochu popraskaná,ale podtlak nemá.
Tudíž zkusím vyměnit tuhle hadici,jen doufám že se nevyplní černé prognozy a nečeká mě "překvapení" v podobě netěsnících hadic či trubek tam "dole".
Poslední hadice co jde vidět v motoru(poslední směrem k nádrži-ale v motoru) nemá podtlak,na rozdíl od dalších když jsem to zkoušel u filtra apod.Je sice zvenku jen trochu popraskaná,ale podtlak nemá.
Tudíž zkusím vyměnit tuhle hadici,jen doufám že se nevyplní černé prognozy a nečeká mě "překvapení" v podobě netěsnících hadic či trubek tam "dole".