Po dlouhém odstavení nechytá

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

To byl jen dodatek pro Veverku, jak to pozná.
Veverka

Příspěvek od Veverka »

Nasadil jsem novou membránu a nic,ve filtru není po pumpování žádný benzín.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11033
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Pokud se ti vyprázdnilo potrubí tak to notnou chvilku trvá než se nasaje, já měl přes 14 dní zhozenou nádrž a než se zaplavila trubka, mohla si baterka články ukroutit, ruční pumpování bylo totiž neefektivní. Když nasadíš nějakou hadici co vystupuje z pod auta kolem převodovky a opatrně nasaješ benzín jde? Respektive pokud to profoukneš bublá v nádrži?

Stejně je to nespravedlivé, já nemohu zvítězit v boji s benzínem neb mi každou chvilku smrdí z jiného místa a Veverka ani nenasaje, to není fér :mrgreen: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Veverka

Příspěvek od Veverka »

To jsem nezkoušel,ale provedl jsem roztažení a ani po 400m vůbec nic nenasál!
Hadice vypadají pěkně,asi se mě rozpadl filtr v nádrži nebo rozpadla hadice u ní jinak už nevim.
Edit:Palivový filtr u pumpy průchozí je,ten v nádrži nikdo 22 let neměnil a nevim jak to s ním vypadá.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11033
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

V nádrži žádný filtr není, vyjma kusu síťky co je na konci násosové trubky, rozdělané jsem to sice neměl, ale tuším analogii s nádrží sedanu. Samozřejmě mluvím o "karburátorových" nádržích. Profoukni to, jestli není zrada tam. Jinak pokud by jsi měl rozpadlé hadice, tak by jsi to myslím poznal po čuchu.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Pokud jsi vyměnil membránu a nic, zkus vyměnit ještě ty dva zpětné ventilky. A pokud nepomůže ani to, tak bude v háji ta hadička obalená hadrem, co je mezi nádrží a trubkou pod autem. Tu už jsem taky viděl děravou. Saje to tamtudy vzduch a nemá to šanci natáhnout benzín.
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Funkčnost pumpy jde na vymontovaném čerpadle zjistit velmi snadno:

Test 1: Když zacpu prstem vstupní trubku čerpadla a "zapumpuju", musí prst zůstat "přilepený" k trubce podtlakem v čerpadle.

Test 2: Když zacpu výstupní trubku z čerpadla a "zapumpuju" a následně poté prst uvolním, musím cítit/slyšet zasyčení unikajícího stlačeného vzduchu.

Jestliže je test č. 1 negativní, může být buď vadná membrána, nebo nefunkční první zpětný ventil.

Pokud je negativní test č. 2, je problém ve druhém zpětném ventilu. Jestliže je současně s tím negativní i test č. 1, tak je vadná membrána nebo je čerpadlo špatně složené (netěsní a přisává vzduch) a tudíž nečerpá. Zcela výjimečně mohou být teoreticky vadné oba zpětné ventily, ale takové čerpadlo jsem ještě nikdy neviděl.


Veverce tedy radím následující:

1. vyzkoušet funkčnost vymontovaného čerpadla viz testy 1 a 2

2. profouknout palivové potrubí. Nejlépe ruční pumpičkou. V nádrži to musí bublat. Pokud nebublá, je potrubí někde přerušené (což by se projevilo syčením v daném místě), nebo v nádrži není benzín. :Hangman:
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Funkčnost čerpadla vyzkouší také spolehlivě tak, že tam napojí hadičku a dá do petky trochu benzínu :-P
Uživatelský avatar
Pavel V.
Příspěvky: 265
Registrován: úte zář 30, 2008 17:53
Bydliště: Loucká u Velvar
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pavel V. »

Ano ano Jelene tvé řešení je méně složité na pochopení, a snad i rychlejší. :lol: :lol
VAZ 2102 zvaný Žíža
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Jelen píše:Funkčnost čerpadla vyzkouší také spolehlivě tak, že tam napojí hadičku a dá do petky trochu benzínu :-P
Hlavně si ale musí při tomto testu uvědomit, že není příliš vhodné, dívat se přímo do výstupní trubky čerpadla. :) On totiž přímý zásah oční bulvy kapalinou ropného původu není vůbec nic příjemného. 8)
Pavel V. píše:je méně složité na pochopení
:axe: Chceš snad říct, že mé řešení je složité??? :x :lol: :lol:
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11033
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Hurikán píše: Chceš snad říct, že mé řešení je složité???
Mno, minimálně vyžaduje hebké prstíky. Pro majitele, méně hebkých prstíků doporučují ucpání trubičky jazykem. :mrgreen:
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Veverka

Příspěvek od Veverka »

Provedl jsem všechny tyhle testy a membrána funguje správně.Závada tedy bude někde v hadicích u nádrže nebo v sítku.
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Hurikán píše: 1. vyzkoušet funkčnost vymontovaného čerpadla viz testy 1 a 2

2. profouknout palivové potrubí. Nejlépe ruční pumpičkou. V nádrži to musí bublat. Pokud nebublá, je potrubí někde přerušené (což by se projevilo syčením v daném místě), nebo v nádrži není benzín. :Hangman:
Ještě přihodím bod 3.
3. protlačit potrubím před profouknutím cca 2 - 3 dcl lihu.Budeš se divit co "sajrajtu" (voda se šupinami rzi) z potrubí vyletí ven (pokud odpojíš šroubení na nádrži a zachytíš to do nějaké nádobky). Když to v zimě zamrzne , je o další radost postaráno.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Jó doba "zlatých českých ručiček" kdy skoro každý majitel auta si ho dovedl spravit sán je nenávratně pryč . Zřejmě dojde na má slova s přisáváním vzduchu (hadička u nádrže) což se dalo ověřit i bez demontáže čerpadla (nasadit na výstup čerpadla delší průhlednou hadičku a nasát hubou), nebo ještě překvapivější bude zjištění že v nádrži prorezla trubička nebo tam není benzín .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Veverka

Příspěvek od Veverka »

Profoukal jsem to a v nádrži benzin bublá,je tu možnost že je i přesto je hadice někde tam poškozena?
Poslední hadice co jde vidět v motoru(poslední směrem k nádrži-ale v motoru) nemá podtlak,na rozdíl od dalších když jsem to zkoušel u filtra apod.Je sice zvenku jen trochu popraskaná,ale podtlak nemá.
Tudíž zkusím vyměnit tuhle hadici,jen doufám že se nevyplní černé prognozy a nečeká mě "překvapení" v podobě netěsnících hadic či trubek tam "dole".
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“