Po dlouhém odstavení nechytá
Moderátor: Moderátoři
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11037
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Pokud se ti vyprázdnilo potrubí tak to notnou chvilku trvá než se nasaje, já měl přes 14 dní zhozenou nádrž a než se zaplavila trubka, mohla si baterka články ukroutit, ruční pumpování bylo totiž neefektivní. Když nasadíš nějakou hadici co vystupuje z pod auta kolem převodovky a opatrně nasaješ benzín jde? Respektive pokud to profoukneš bublá v nádrži?
Stejně je to nespravedlivé, já nemohu zvítězit v boji s benzínem neb mi každou chvilku smrdí z jiného místa a Veverka ani nenasaje, to není fér .
Stejně je to nespravedlivé, já nemohu zvítězit v boji s benzínem neb mi každou chvilku smrdí z jiného místa a Veverka ani nenasaje, to není fér .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11037
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
V nádrži žádný filtr není, vyjma kusu síťky co je na konci násosové trubky, rozdělané jsem to sice neměl, ale tuším analogii s nádrží sedanu. Samozřejmě mluvím o "karburátorových" nádržích. Profoukni to, jestli není zrada tam. Jinak pokud by jsi měl rozpadlé hadice, tak by jsi to myslím poznal po čuchu.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Funkčnost pumpy jde na vymontovaném čerpadle zjistit velmi snadno:
Test 1: Když zacpu prstem vstupní trubku čerpadla a "zapumpuju", musí prst zůstat "přilepený" k trubce podtlakem v čerpadle.
Test 2: Když zacpu výstupní trubku z čerpadla a "zapumpuju" a následně poté prst uvolním, musím cítit/slyšet zasyčení unikajícího stlačeného vzduchu.
Jestliže je test č. 1 negativní, může být buď vadná membrána, nebo nefunkční první zpětný ventil.
Pokud je negativní test č. 2, je problém ve druhém zpětném ventilu. Jestliže je současně s tím negativní i test č. 1, tak je vadná membrána nebo je čerpadlo špatně složené (netěsní a přisává vzduch) a tudíž nečerpá. Zcela výjimečně mohou být teoreticky vadné oba zpětné ventily, ale takové čerpadlo jsem ještě nikdy neviděl.
Veverce tedy radím následující:
1. vyzkoušet funkčnost vymontovaného čerpadla viz testy 1 a 2
2. profouknout palivové potrubí. Nejlépe ruční pumpičkou. V nádrži to musí bublat. Pokud nebublá, je potrubí někde přerušené (což by se projevilo syčením v daném místě), nebo v nádrži není benzín.
Test 1: Když zacpu prstem vstupní trubku čerpadla a "zapumpuju", musí prst zůstat "přilepený" k trubce podtlakem v čerpadle.
Test 2: Když zacpu výstupní trubku z čerpadla a "zapumpuju" a následně poté prst uvolním, musím cítit/slyšet zasyčení unikajícího stlačeného vzduchu.
Jestliže je test č. 1 negativní, může být buď vadná membrána, nebo nefunkční první zpětný ventil.
Pokud je negativní test č. 2, je problém ve druhém zpětném ventilu. Jestliže je současně s tím negativní i test č. 1, tak je vadná membrána nebo je čerpadlo špatně složené (netěsní a přisává vzduch) a tudíž nečerpá. Zcela výjimečně mohou být teoreticky vadné oba zpětné ventily, ale takové čerpadlo jsem ještě nikdy neviděl.
Veverce tedy radím následující:
1. vyzkoušet funkčnost vymontovaného čerpadla viz testy 1 a 2
2. profouknout palivové potrubí. Nejlépe ruční pumpičkou. V nádrži to musí bublat. Pokud nebublá, je potrubí někde přerušené (což by se projevilo syčením v daném místě), nebo v nádrži není benzín.
Hlavně si ale musí při tomto testu uvědomit, že není příliš vhodné, dívat se přímo do výstupní trubky čerpadla. On totiž přímý zásah oční bulvy kapalinou ropného původu není vůbec nic příjemného.Jelen píše:Funkčnost čerpadla vyzkouší také spolehlivě tak, že tam napojí hadičku a dá do petky trochu benzínu
Chceš snad říct, že mé řešení je složité???Pavel V. píše:je méně složité na pochopení
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11037
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Mno, minimálně vyžaduje hebké prstíky. Pro majitele, méně hebkých prstíků doporučují ucpání trubičky jazykem.Hurikán píše: Chceš snad říct, že mé řešení je složité???
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Ještě přihodím bod 3.Hurikán píše: 1. vyzkoušet funkčnost vymontovaného čerpadla viz testy 1 a 2
2. profouknout palivové potrubí. Nejlépe ruční pumpičkou. V nádrži to musí bublat. Pokud nebublá, je potrubí někde přerušené (což by se projevilo syčením v daném místě), nebo v nádrži není benzín.
3. protlačit potrubím před profouknutím cca 2 - 3 dcl lihu.Budeš se divit co "sajrajtu" (voda se šupinami rzi) z potrubí vyletí ven (pokud odpojíš šroubení na nádrži a zachytíš to do nějaké nádobky). Když to v zimě zamrzne , je o další radost postaráno.
Jó doba "zlatých českých ručiček" kdy skoro každý majitel auta si ho dovedl spravit sán je nenávratně pryč . Zřejmě dojde na má slova s přisáváním vzduchu (hadička u nádrže) což se dalo ověřit i bez demontáže čerpadla (nasadit na výstup čerpadla delší průhlednou hadičku a nasát hubou), nebo ještě překvapivější bude zjištění že v nádrži prorezla trubička nebo tam není benzín .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Profoukal jsem to a v nádrži benzin bublá,je tu možnost že je i přesto je hadice někde tam poškozena?
Poslední hadice co jde vidět v motoru(poslední směrem k nádrži-ale v motoru) nemá podtlak,na rozdíl od dalších když jsem to zkoušel u filtra apod.Je sice zvenku jen trochu popraskaná,ale podtlak nemá.
Tudíž zkusím vyměnit tuhle hadici,jen doufám že se nevyplní černé prognozy a nečeká mě "překvapení" v podobě netěsnících hadic či trubek tam "dole".
Poslední hadice co jde vidět v motoru(poslední směrem k nádrži-ale v motoru) nemá podtlak,na rozdíl od dalších když jsem to zkoušel u filtra apod.Je sice zvenku jen trochu popraskaná,ale podtlak nemá.
Tudíž zkusím vyměnit tuhle hadici,jen doufám že se nevyplní černé prognozy a nečeká mě "překvapení" v podobě netěsnících hadic či trubek tam "dole".