Felicia 1.3 MPI - kucká - opraveno.
Moderátor: Moderátoři
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Felicia 1.3 MPI - kucká - opraveno.
Zdravím vás lidi,
brácha má problém u felicie 1,3MPI. Po výměně těsnění pod hlavou motor na volnoběh "kucká", pravidelně, jakoby jeden válec vynechával. Hůř jede a víc žere. Ve vyšších otáčkách (zhruba 2000) už není problém moc zřetelný. Vzhledem k poměrně velkému zahřívání jednotky škrtící klapky mám podezření, jestli se nemůže troška spalin dostávat přes sací ventil. U jednotky škrticí klapky bylo zpozorované kouření, asi kvůli vysoké teplotě.
Auto je denně používané, má kolem 250 000.
Máte s tím někdo skušenosti?
Díky, Martin.
brácha má problém u felicie 1,3MPI. Po výměně těsnění pod hlavou motor na volnoběh "kucká", pravidelně, jakoby jeden válec vynechával. Hůř jede a víc žere. Ve vyšších otáčkách (zhruba 2000) už není problém moc zřetelný. Vzhledem k poměrně velkému zahřívání jednotky škrtící klapky mám podezření, jestli se nemůže troška spalin dostávat přes sací ventil. U jednotky škrticí klapky bylo zpozorované kouření, asi kvůli vysoké teplotě.
Auto je denně používané, má kolem 250 000.
Máte s tím někdo skušenosti?
Díky, Martin.
Naposledy upravil(a) MartasBrno dne čtv čer 25, 2009 15:32, celkem upraveno 1 x.
Změřit tlaky , možná závada svíčky , nebo zapalování . Když už byla hlava dole chtělo to zabrousit ventily .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Ahoj Sašo, manometr sice nevím kde půjčíme, ale zkusíme si nějak pomoct. Je to lepší než hned sundávat hlavu.
Ale to nás napadlo, jestli při výměně těsnění nějak nedodrbali tu hlavu třeba z nedbalosti - ono to chodí těch 250 000 snad bez podobného zásahu, tak jestli třeba nepohli s ventily, nebo to nějak nezasvinili... Po vyčištění svíček se chod zlehka zlepšil, ale ten projev který popisuju se zřejmě nezměnil. Zápalko můžeme vyměnit - druhé máme, ale spíš si to spojujeme s tím servisním zásahem do motoru.
Ale to nás napadlo, jestli při výměně těsnění nějak nedodrbali tu hlavu třeba z nedbalosti - ono to chodí těch 250 000 snad bez podobného zásahu, tak jestli třeba nepohli s ventily, nebo to nějak nezasvinili... Po vyčištění svíček se chod zlehka zlepšil, ale ten projev který popisuju se zřejmě nezměnil. Zápalko můžeme vyměnit - druhé máme, ale spíš si to spojujeme s tím servisním zásahem do motoru.
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
mno u toho motoru (favorit 1,3) je moment kolem 20-30Nm a pak 2x90st bych rekl...hlava neni nijak odolna, neni to zigul Ted sem jednu favoriti hlavu delal a prijde mi ten motor strasne forovej, ale to bude o zvyku )Wolf píše:A dotahovali jste hlavu momentakem na predepsane momenty ?
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Nejideálnější je dotahnout hlavu u Felicie na 70 - 75 Nm. Je to nově určený dotahovací moment pro Fabie 1,4 MPi, který se má používat i pro Feldy a Favority. Matice M8 pod svíčkami se dotahují na 25 Nm.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Vůle ventilů - změříme, kompresní tlaky taky, jen nevím kdy, snad v týdnu uvidíme.
Wolfe, je to služební auto, opravu dělal servis takže nevíme jak to provedli a co s tím udělali. Původní závadu se ztrácením chladicí kapaliny odstranili výměnou těsnění, to je v pořádku, ale po jejich zásahu to dělá to co popisuju na začátku.
Drobku a Marku, díky za čísla, jestli do toho polezeme tak se budou hodit. Jak bude něco nového, dám vědět.
Wolfe, je to služební auto, opravu dělal servis takže nevíme jak to provedli a co s tím udělali. Původní závadu se ztrácením chladicí kapaliny odstranili výměnou těsnění, to je v pořádku, ale po jejich zásahu to dělá to co popisuju na začátku.
Drobku a Marku, díky za čísla, jestli do toho polezeme tak se budou hodit. Jak bude něco nového, dám vědět.
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
tak jeste prover, jestli po odpojedni svicky se to kuckani nejak zmeni...odpoj svicku na druhem valci, tam nejcasteji byva problem u facka...A jeste jake tam jsou svicky - hodnota.
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Mpéíčko má již zapalovací blok (lištu) Tam to odpojit (naštěstí) nejde .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
-
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
aha, já to beru, že je to furt stejný jak fávo karb a SPiSaša píše:Mpéíčko má již zapalovací blok (lištu) Tam to odpojit (naštěstí) nejde .
Tak v tom případě pevné nervy a hodně štěstí...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
- MartasBrno
- Příspěvky: 4442
- Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
- Bydliště: Brno
Takže mám zprávy po zásahu:
Manometr nám ještě nedošel, resp. leží daleko, takže tlaky nemáme změřené, s jinou zapalovací lištou to jelo ještě hůř - ta původní je bezvadná, druhá měla asi vadu.
Svíčky: 1. a 4. měly na studených kontaktech jakési žluté oxidy, jakoby takovou jasně žlutou krupičku, ale přitom aktivní plochy byly čisté. Ostatní svíce byly dobré.
Ventilové vůle: zjistili jsme, že vůle neexistují, některé ventily měly dokonce předpětí!!! Provedli jsme nastavení na ne zcela zchladlém motoru, na vůle 0,25 výfuk a 0,30 sání.
Na tyto míry jsme přišli tak, že jsme ze servisky vyčetli 0,20 výfuk, 0,25 sání při 20°C, potom na škoda techwebu jsem našel nastavování za tepla >80°C 0,40 oboje. Motor mohl mit tak 50°C, proto jsme navýšili vůle o pět stovek - snad je to dobře.
Výsledek seřízení: Auto jede jako před zásahem "takyodborníků", kteří si ho samo nechali zaplatit. Táhne dost, málem od volnoběhu, plynule, bez kuckání, trhání a podobně a je poslušné. Nesmrdí.
takže díky všem za účast, Marku - ty jsi to trefil. Ještě mám otázku: Co s tím žlutým svinstvem na svíčkách? Ty jsme samo očistili, ale ony ty nulové či někde záporné vůle můžou mít následky... Jaké a co si o tom mám myslet? Bohužel si nevzpomenu na původní (ne)nastavení ventilů, takže info o 1, a 4, svíčce postrádá smysl...
Manometr nám ještě nedošel, resp. leží daleko, takže tlaky nemáme změřené, s jinou zapalovací lištou to jelo ještě hůř - ta původní je bezvadná, druhá měla asi vadu.
Svíčky: 1. a 4. měly na studených kontaktech jakési žluté oxidy, jakoby takovou jasně žlutou krupičku, ale přitom aktivní plochy byly čisté. Ostatní svíce byly dobré.
Ventilové vůle: zjistili jsme, že vůle neexistují, některé ventily měly dokonce předpětí!!! Provedli jsme nastavení na ne zcela zchladlém motoru, na vůle 0,25 výfuk a 0,30 sání.
Na tyto míry jsme přišli tak, že jsme ze servisky vyčetli 0,20 výfuk, 0,25 sání při 20°C, potom na škoda techwebu jsem našel nastavování za tepla >80°C 0,40 oboje. Motor mohl mit tak 50°C, proto jsme navýšili vůle o pět stovek - snad je to dobře.
Výsledek seřízení: Auto jede jako před zásahem "takyodborníků", kteří si ho samo nechali zaplatit. Táhne dost, málem od volnoběhu, plynule, bez kuckání, trhání a podobně a je poslušné. Nesmrdí.
takže díky všem za účast, Marku - ty jsi to trefil. Ještě mám otázku: Co s tím žlutým svinstvem na svíčkách? Ty jsme samo očistili, ale ony ty nulové či někde záporné vůle můžou mít následky... Jaké a co si o tom mám myslet? Bohužel si nevzpomenu na původní (ne)nastavení ventilů, takže info o 1, a 4, svíčce postrádá smysl...