Felicia 1.3 MPI - kucká - opraveno.

Rozpravy o drobných muškách vašich neVAZových miláčků.

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Felicia 1.3 MPI - kucká - opraveno.

Příspěvek od MartasBrno »

Zdravím vás lidi,
brácha má problém u felicie 1,3MPI. Po výměně těsnění pod hlavou motor na volnoběh "kucká", pravidelně, jakoby jeden válec vynechával. Hůř jede a víc žere. Ve vyšších otáčkách (zhruba 2000) už není problém moc zřetelný. Vzhledem k poměrně velkému zahřívání jednotky škrtící klapky mám podezření, jestli se nemůže troška spalin dostávat přes sací ventil. U jednotky škrticí klapky bylo zpozorované kouření, asi kvůli vysoké teplotě.
Auto je denně používané, má kolem 250 000.
Máte s tím někdo skušenosti?

Díky, Martin.
Naposledy upravil(a) MartasBrno dne čtv čer 25, 2009 15:32, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Změřit tlaky , možná závada svíčky , nebo zapalování . Když už byla hlava dole chtělo to zabrousit ventily .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Ahoj Sašo, manometr sice nevím kde půjčíme, ale zkusíme si nějak pomoct. Je to lepší než hned sundávat hlavu.
Ale to nás napadlo, jestli při výměně těsnění nějak nedodrbali tu hlavu třeba z nedbalosti - ono to chodí těch 250 000 snad bez podobného zásahu, tak jestli třeba nepohli s ventily, nebo to nějak nezasvinili... Po vyčištění svíček se chod zlehka zlepšil, ale ten projev který popisuju se zřejmě nezměnil. Zápalko můžeme vyměnit - druhé máme, ale spíš si to spojujeme s tím servisním zásahem do motoru.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

A co třeba jen špatně seřízené vůle ventilů?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Wolf
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Wolf »

A dotahovali jste hlavu momentakem na predepsane momenty ?
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Wolf píše:A dotahovali jste hlavu momentakem na predepsane momenty ?
mno u toho motoru (favorit 1,3) je moment kolem 20-30Nm a pak 2x90st bych rekl...hlava neni nijak odolna, neni to zigul :) Ted sem jednu favoriti hlavu delal a prijde mi ten motor strasne forovej, ale to bude o zvyku :))
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Nejideálnější je dotahnout hlavu u Felicie na 70 - 75 Nm. Je to nově určený dotahovací moment pro Fabie 1,4 MPi, který se má používat i pro Feldy a Favority. Matice M8 pod svíčkami se dotahují na 25 Nm.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Vůle ventilů - změříme, kompresní tlaky taky, jen nevím kdy, snad v týdnu uvidíme.
Wolfe, je to služební auto, opravu dělal servis takže nevíme jak to provedli a co s tím udělali. Původní závadu se ztrácením chladicí kapaliny odstranili výměnou těsnění, to je v pořádku, ale po jejich zásahu to dělá to co popisuju na začátku.
Drobku a Marku, díky za čísla, jestli do toho polezeme tak se budou hodit. Jak bude něco nového, dám vědět.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

tak jeste prover, jestli po odpojedni svicky se to kuckani nejak zmeni...odpoj svicku na druhem valci, tam nejcasteji byva problem u facka...A jeste jake tam jsou svicky - hodnota.
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Mpéíčko má již zapalovací blok (lištu) Tam to odpojit (naštěstí) nejde .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Saša píše:Mpéíčko má již zapalovací blok (lištu) Tam to odpojit (naštěstí) nejde .
aha, já to beru, že je to furt stejný jak fávo karb a SPi :oops:
Tak v tom případě pevné nervy a hodně štěstí...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Dusan
Příspěvky: 3931
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

ved prave ze vje to lista zvyknu byt studenaky a potom to robi toto co popisujete...
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvek od Petr HC »

Zkus toto:
Obsah fóra LADAklub - Forum » Nová řada (2110 - 2112) » Elektrická soustava » Trhanie motora
Fórum: Elektrická soustava Zaslal: ne duben 19, 2009 21:18 Předmět: Trhanie motora
Uživatelský avatar
MartasBrno
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvek od MartasBrno »

Takže mám zprávy po zásahu:
Manometr nám ještě nedošel, resp. leží daleko, takže tlaky nemáme změřené, s jinou zapalovací lištou to jelo ještě hůř - ta původní je bezvadná, druhá měla asi vadu.
Svíčky: 1. a 4. měly na studených kontaktech jakési žluté oxidy, jakoby takovou jasně žlutou krupičku, ale přitom aktivní plochy byly čisté. Ostatní svíce byly dobré.
Ventilové vůle: zjistili jsme, že vůle neexistují, některé ventily měly dokonce předpětí!!! Provedli jsme nastavení na ne zcela zchladlém motoru, na vůle 0,25 výfuk a 0,30 sání.
Na tyto míry jsme přišli tak, že jsme ze servisky vyčetli 0,20 výfuk, 0,25 sání při 20°C, potom na škoda techwebu jsem našel nastavování za tepla >80°C 0,40 oboje. Motor mohl mit tak 50°C, proto jsme navýšili vůle o pět stovek - snad je to dobře.

Výsledek seřízení: Auto jede jako před zásahem "takyodborníků", kteří si ho samo nechali zaplatit. Táhne dost, málem od volnoběhu, plynule, bez kuckání, trhání a podobně a je poslušné. Nesmrdí.

takže díky všem za účast, Marku - ty jsi to trefil. Ještě mám otázku: Co s tím žlutým svinstvem na svíčkách? Ty jsme samo očistili, ale ony ty nulové či někde záporné vůle můžou mít následky... Jaké a co si o tom mám myslet? Bohužel si nevzpomenu na původní (ne)nastavení ventilů, takže info o 1, a 4, svíčce postrádá smysl...
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Hustý, dneska už odborníci měněj těsnění pod hlavou bez dělání vůlí. Halt pokrok je pokrok. :lol:
VAZ 1800kk na prvočinitele
Odpovědět

Zpět na „Technické problémy“