Po dlouhém odstavení nechytá

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11037
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Netrvá, ale je to elegantnější.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Nevím, jak moc auto potřebuješ. Ale podle mě je dobré mít takový díl schovaný, jako náhradní. Když odejde, prostě vyměníš (dva šrouby, dvě hadičky, 5 minut) a jezdíš vesele dál a až dostaneš chuť, můžeš druhou zrepasovat zas do náhrady. Hlavně dej vědět, jak jsi dopadl po opravě/výměně pumpy.
Veverka

Příspěvek od Veverka »

Ještě dvě upřesnící otázky:1.Vadná mebrána zbůsobila netěsnost,kvůli tomu tedy neleze benzin nahoru že jo?

2.na co je třílistá vrtulka na tyči vylézající ze spodní části rozdělovače?Omylem jsem sní hýbal!
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

1) ano, samozřejmě, ale může způsobit i zatékání benzínu do oleje, což olej znehodnotí. Čuchni do oleje, jestli nesmrdí po benzínu.

2) můžeš upřesnit? Nic takového jsem asi nikdy neviděl.
Naposledy upravil(a) Jelen dne čtv led 01, 1970 01:00, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11037
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Veverka píše:... co je třílistá vrtulka na tyči vylézající ze spodní části rozdělovače?
To by mě také zajímalo, vůbec si totiž nic takového nedokáži představit. Jinak jsi si jistý, že je v háji to čerpadlo? Byl proveden test zapumpováním při odpojené výstupní hadici? Nemáš spíše potíž v elmag. ventilu na karburátoru? Máš tam tuším Solex, že?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Veverka

k

Příspěvek od Veverka »

Není to jen šroub?
Přílohy
oooo.jpg
oooo.jpg (172.86 KiB) Zobrazeno 1466 x
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11037
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Je to záslepka mazničky, která je občas dokonce slepá :mrgreen: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Jakoby nefunkčnost čerpadla může také spůsobit špatná (zpuchřelá) hadička u nádrže která přisává vzduch .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Jimmi
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Příspěvek od Jimmi »

Mě kdysi nefunkční čerpadlo způsobily ty dvě destičky - zpětné ventilky. Jeden ten mosazný kroužek, co ty destičky drží, byl špatně nalisovaný, takže to drželo jen díky té plastové vložce v čerpadle. Ta se však časem mírně deformovala a tak kroužek začal povolovat. Následně se ta plastová destička začala pod kroužkem trochu mlít až se i mírně obrousila.
Problémy začaly až asi po více než dvaceti letech od sjetí z výrobního pásu. Vždycky v prudké pravotočivé zatáčce (typicky při odbočování) to chcíplo a já nevěděl proč. Až jsem jednou zůstal viset v křižovatce, což mě donutilo na místě rozebrat čerpadlo.
Po výměně destiček a správném zalisování mosazného kroužku problém zmizel.

Jinak membrána se (možná) může poškodit i nesprávným nastavením zdvihu čerpadla - příliš velkým.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Veverka

Příspěvek od Veverka »

Koko Loko píše:
Veverka píše:... co je třílistá vrtulka na tyči vylézající ze spodní části rozdělovače?
To by mě také zajímalo, vůbec si totiž nic takového nedokáži představit. Jinak jsi si jistý, že je v háji to čerpadlo? Byl proveden test zapumpováním při odpojené výstupní hadici? Nemáš spíše potíž v elmag. ventilu na karburátoru? Máš tam tuším Solex, že?
Odpojil jsem hadici vedoucí nahoru,zapumpoval a nikde nic neteklo,myslels tento test?Značí teda špatnou membránu?
Jinak je to Solex.
Ta "vrtulka" je vlastně dvoulistá a je to teda maznička :oops: .
Montovat membránu budu až o víkendu ale mám už novou,třívrstvou.
Olej naštěstí nejeví známky kontaminace benzínem.
-------
Sranda je že 2 týdny zpátky jsem potkal podobný problém na motocyklu-půl roku starý!!! karburátor jedno těsnění ztratil :roll: a druhé přeštípnul :( !
Když se palivokohout zapojil do karburace,tak zavzdušnění nedovolilo benzínu natéct.
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Veverka, závada, že to nefunguje, může být i v těch malých ventilech. Vyměň membránu, pokud jí máš a uvidíš sám. Člověk je chytřejší, když to drží v ruce.
Veverka

Příspěvek od Veverka »

Jelen píše:Veverka, závada, že to nefunguje, může být i v těch malých ventilech. Vyměň membránu, pokud jí máš a uvidíš sám. Člověk je chytřejší, když to drží v ruce.
Přesně tak,já se jen často ujištuji než abych udělal nějakou hovadinu.
Ta druhá pumba je samozřejmě dobrý nápad,ale jezdit zrovna tolik nepotřebuju tak ji opravím rovnou celou.
P.S.Já právě mám doma i druhou pumpu,jenže já ty díly z té krabice co jsem dostal i s VAZem ještě vlastně ani moc neochmatával,nevím jestli je vůbec celá.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Veverka píše:Odpojil jsem hadici vedoucí nahoru,zapumpoval a nikde nic neteklo,myslels tento test?Značí teda špatnou membránu?
Nemusí . Motor může být ve špatné poloze (vytlačená tyčka) skus jím pootočit a může bejt i porušené přívodní potrubí (hadičky) saje vzduch .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

To ale poznáš na odporu páčky, jestli jí vrací jen pružina, co je na páčce, nebo i ta, co je na membráně. Když jde z volna, je špatně postavený motor.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Já bych to poznal i když na benzín nejezdím víc než 20 let :wink:
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“