Převrtání
Moderátor: Moderátoři
Převrtání
Přemýšlel jsem a došel k závěru, že nakonec budu nucen převrtat blok motoru (1600), jenomže jsem při výpočtech narazil na problém - stěnu válce zeslabím natolik, že si myslím, že budu v chladícím kanálu, počítal jsem dál a zjistil jsem, že budu muset dát vložky, tl.mi vychází pouze 2,65mm což nejspíš nebude stačit, mohl bych se dostat na 3,15 myslíte, že je to jako tl.dostatečné? Z jakého materiálu by jste to dělali?
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
Nebude lepší použít blok z 1.7 převrtat na 1.8 (1.9) , přičemž třeba ještě využít nedoběhu pístu do HU, použít kliku s větším zdvihem a udělat rovnou 2.0?
Musíš mít z nějakého důvodu blok 1.6? Jakého vrtání chceš dosáhnout?
Musíš mít z nějakého důvodu blok 1.6? Jakého vrtání chceš dosáhnout?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Alebo si nechat odo mna doviezt blok 2130 (trochu upravit aby mala kluka priestor, prevrtat) a nalozit tam kluku so zdvihom 92mm (2,1)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Ty vole to je samej výpočet propočet. To sem zvědav kam se až dopočítáš. Přeju ti ať to dotáhneš co nejdál a ať se ti výpočty od reality moc nelišej.
Na kolik chceš vrtat? 82mm má origo 17kovej blok, ale má silnější stěny než 15ka. A vývrt 84mm 17ka zatim snáší, Luděk Musil a já to tak máme vrtlý.
Na kolik chceš vrtat? 82mm má origo 17kovej blok, ale má silnější stěny než 15ka. A vývrt 84mm 17ka zatim snáší, Luděk Musil a já to tak máme vrtlý.
VAZ 1800kk na prvočinitele
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
Máme vyzkoušeno, že blok motoru 1700 lze suverénně vrtat na 84 mm, Luděk Musil s tím má osobní zkušenost. Myslím, že lze vrtat i na 86 mm (s použitím pístů motoru Fiat 128AR.000, ještě se dají sehnat). Vrtání 86 mm se zdvihem 80 mm dávají kubaturu 1859 ccm, což při slušném odladění kompresního poměru a časování bude chodit jak pila. A na víc nemá cenu vrtat, případný další nárůst kubatury lze řešit změnou zdvihu např. na 84 mm (nebo víc).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
17 jsem zazdil, spíš je to o tom, že se mi nechtěl měnit papírově motor ale 84 už by mohlo být, chtěl jsem se dostat na 88, přepočítám, napíšu... ale bude to chvíli trvat, zase tak rychlej nejsemPája píše:Ty vole to je samej výpočet propočet. To sem zvědav kam se až dopočítáš. Přeju ti ať to dotáhneš co nejdál a ať se ti výpočty od reality moc nelišej.
Na kolik chceš vrtat? 82mm má origo 17kovej blok, ale má silnější stěny než 15ka. A vývrt 84mm 17ka zatim snáší, Luděk Musil a já to tak máme vrtlý.
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
Vzhledem k tomu, že většinu části roku pracuji v Německu, ve strojírenství, byla mi nabídnuta možnost získat písty různých rozměrů, bohužel linka Prismo Vario, což je třísouřadnicový měřicí stroj umí vyrobit cokoli od rozměru 88 nahoru, tedy mi nejspíš vznikl problém, který mi nedá spát již tři dny. Vrtání 84 mi ale sníží celkové hodnoty na, jestli jsem to správně přepočítal 130Nm a 77kw. Což by následně vyžadovalo změnu koncového převodu, abych se dostal opět na hodnotu zrychlení vozidla 9,5s (což je tedy cíl mé práce)Marek píše:Průměr 88 mm se Ti nevejde už ani do motoru 1700 a vyrábět vložky je v dnešní době sebevražda (především finanční). Navíc netuším, z kterého motoru by šly použít písty.
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
Svým způsobem asi ano...Pája píše:Z nuly na 100 pod deset? Na to nemusíš stavět motor. Stačí vyházet zbytečnosti z auta, dát dif 4,44, udělat hlavu a nasadit webry a svody a je to.
Teda aspoň podle mejch výpočtů...
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
Já měl seriový motor Lada 1500 (76,4 x 80 mm), kompresní poměr zvýšen na 10,5:1, vačku z motoru 1700i, upravenou regulaci předstihu a maďarský výfuk Paragi a vůz o hmotnosti 1080 kg + mých 120 kg (tedy celkem 1200 kg) dával stovku pod jedenáct. Seriový pětikvalt 2107 a rozvodovka 4,1:1.
Tak kde hledáš problém???
Seriový motor 1700 postavený na seriový karburátor, spřažený s převodovkou 2101 a rozvodovkou 4,44:1 po odlehčení karoserie od sedaček a jiných blbin musí jít pod deset naprosto hravě bez jediné úpravy na konstrukci motoru. Přesně jak píší kluci.....
Tak kde hledáš problém???
Seriový motor 1700 postavený na seriový karburátor, spřažený s převodovkou 2101 a rozvodovkou 4,44:1 po odlehčení karoserie od sedaček a jiných blbin musí jít pod deset naprosto hravě bez jediné úpravy na konstrukci motoru. Přesně jak píší kluci.....
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)