Převrtání

Moderátor: Moderátoři

Rokie
Příspěvky: 30
Registrován: pát čer 05, 2009 18:33
Bydliště: Olomouc

Převrtání

Příspěvek od Rokie »

Přemýšlel jsem a došel k závěru, že nakonec budu nucen převrtat blok motoru (1600), jenomže jsem při výpočtech narazil na problém - stěnu válce zeslabím natolik, že si myslím, že budu v chladícím kanálu, počítal jsem dál a zjistil jsem, že budu muset dát vložky, tl.mi vychází pouze 2,65mm což nejspíš nebude stačit, mohl bych se dostat na 3,15 myslíte, že je to jako tl.dostatečné? Z jakého materiálu by jste to dělali?
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

To chces prevrtat na ake vrtanie?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9397
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Nebude lepší použít blok z 1.7 převrtat na 1.8 (1.9) , přičemž třeba ještě využít nedoběhu pístu do HU, použít kliku s větším zdvihem a udělat rovnou 2.0? :D

Musíš mít z nějakého důvodu blok 1.6? Jakého vrtání chceš dosáhnout?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvek od Cory »

Alebo si nechat odo mna doviezt blok 2130 (trochu upravit aby mala kluka priestor, prevrtat) a nalozit tam kluku so zdvihom 92mm (2,1) :mrgreen:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Ty vole to je samej výpočet propočet. :shock: To sem zvědav kam se až dopočítáš. Přeju ti ať to dotáhneš co nejdál a ať se ti výpočty od reality moc nelišej.
Na kolik chceš vrtat? 82mm má origo 17kovej blok, ale má silnější stěny než 15ka. A vývrt 84mm 17ka zatim snáší, Luděk Musil a já to tak máme vrtlý.
VAZ 1800kk na prvočinitele
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

budu se opakovat, ale kolik to chceš prosimtě vrtat??.. :mrgreen:

mimojine 1600 je zlatej motor..
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Máme vyzkoušeno, že blok motoru 1700 lze suverénně vrtat na 84 mm, Luděk Musil s tím má osobní zkušenost. Myslím, že lze vrtat i na 86 mm (s použitím pístů motoru Fiat 128AR.000, ještě se dají sehnat). Vrtání 86 mm se zdvihem 80 mm dávají kubaturu 1859 ccm, což při slušném odladění kompresního poměru a časování bude chodit jak pila. A na víc nemá cenu vrtat, případný další nárůst kubatury lze řešit změnou zdvihu např. na 84 mm (nebo víc).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Rokie
Příspěvky: 30
Registrován: pát čer 05, 2009 18:33
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Rokie »

Pája píše:Ty vole to je samej výpočet propočet. :shock: To sem zvědav kam se až dopočítáš. Přeju ti ať to dotáhneš co nejdál a ať se ti výpočty od reality moc nelišej.
Na kolik chceš vrtat? 82mm má origo 17kovej blok, ale má silnější stěny než 15ka. A vývrt 84mm 17ka zatim snáší, Luděk Musil a já to tak máme vrtlý.
17 jsem zazdil, spíš je to o tom, že se mi nechtěl měnit papírově motor :( ale 84 už by mohlo být, chtěl jsem se dostat na 88, přepočítám, napíšu... ale bude to chvíli trvat, zase tak rychlej nejsem :shock:
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Průměr 88 mm se Ti nevejde už ani do motoru 1700 a vyrábět vložky je v dnešní době sebevražda (především finanční). Navíc netuším, z kterého motoru by šly použít písty.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Rokie
Příspěvky: 30
Registrován: pát čer 05, 2009 18:33
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Rokie »

Marek píše:Průměr 88 mm se Ti nevejde už ani do motoru 1700 a vyrábět vložky je v dnešní době sebevražda (především finanční). Navíc netuším, z kterého motoru by šly použít písty.
Vzhledem k tomu, že většinu části roku pracuji v Německu, ve strojírenství, byla mi nabídnuta možnost získat písty různých rozměrů, bohužel linka Prismo Vario, což je třísouřadnicový měřicí stroj umí vyrobit cokoli od rozměru 88 nahoru, tedy mi nejspíš vznikl problém, který mi nedá spát již tři dny. Vrtání 84 mi ale sníží celkové hodnoty na, jestli jsem to správně přepočítal 130Nm a 77kw. Což by následně vyžadovalo změnu koncového převodu, abych se dostal opět na hodnotu zrychlení vozidla 9,5s (což je tedy cíl mé práce)
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Z nuly na 100 pod deset? Na to nemusíš stavět motor. Stačí vyházet zbytečnosti z auta, dát dif 4,44, udělat hlavu a nasadit webry a svody a je to.
Teda aspoň podle mejch výpočtů... :lol:
VAZ 1800kk na prvočinitele
jakke
Příspěvky: 658
Registrován: ned črc 01, 2007 19:16
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakke »

To nestačí eště si zapoměl dát vačku ostrou :twisted:
Rokie
Příspěvky: 30
Registrován: pát čer 05, 2009 18:33
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od Rokie »

Pája píše:Z nuly na 100 pod deset? Na to nemusíš stavět motor. Stačí vyházet zbytečnosti z auta, dát dif 4,44, udělat hlavu a nasadit webry a svody a je to.
Teda aspoň podle mejch výpočtů... :lol:
Svým způsobem asi ano...
/////////////////////////////////////////////
LADA 21061 1986
/////////////////////////////////////////////
->> karoserie originál
->> motor překvapení
(bude to stát za to a bude to lada)
Marek
Příspěvky: 5315
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Já měl seriový motor Lada 1500 (76,4 x 80 mm), kompresní poměr zvýšen na 10,5:1, vačku z motoru 1700i, upravenou regulaci předstihu a maďarský výfuk Paragi a vůz o hmotnosti 1080 kg + mých 120 kg (tedy celkem 1200 kg) dával stovku pod jedenáct. Seriový pětikvalt 2107 a rozvodovka 4,1:1.

Tak kde hledáš problém???

Seriový motor 1700 postavený na seriový karburátor, spřažený s převodovkou 2101 a rozvodovkou 4,44:1 po odlehčení karoserie od sedaček a jiných blbin musí jít pod deset naprosto hravě bez jediné úpravy na konstrukci motoru. Přesně jak píší kluci.....
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
jakke
Příspěvky: 658
Registrován: ned črc 01, 2007 19:16
Bydliště: praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jakke »

Marek píše:spřažený s převodovkou 2101
Proč převodovku 2101 v čom je jiná??
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“