Olej v chladící kapalině

Moderátor: Moderátoři

Pisty
Příspěvky: 308
Registrován: stř srp 02, 2006 18:11
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Pisty »

Mne tiez a boli podpalene dva ventily + velky predzapal. Moja maximalna rychost bola 80 a voda mala 95stupnov. Stalo sa mi to tiez pri rychlosti okolo 115 a ja som si to nevsimol tak skoro az za 5km. Ale motor vrci dodnes. Tesnenie bolo OK.

tu som to riesil http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=5427

Skus skontrolovat ten predzapal.
Oltcit club 11R, 1984, červena, 05/08 rip , Žiguli 2101, 1200, 1976 zelena, LPG. 04/07 rip ,Lada 2105,1300, 1984 zlta, LPG 08/08 sell ,Daewoo Nubira1, 1998, 1600 DOHC. Zelena LPG
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10568
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej v chladící kapalině

Příspěvek od Luděk Musil »

Cenek píše: Při chodu motoru do expanzky probublává vzduch...
Stanley__001x píše: ...přehřívání z ničeho nic, expanska plná...
taktéž bych to viděl na ruptůru ( :D ) těsnění. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Cenek
Příspěvky: 51
Registrován: pon lis 19, 2007 18:07
Bydliště: Praha

Příspěvek od Cenek »

V neděli se mi to stalo znovu: dálnice, teplota pomalu vyšplhala až téměř k červenému poli, zastavil - expanzka plná až po hrdlo, povolil jsem víčko chladiče - uvnitř obrovský tlak. Nahnal jsem zpět vodu a jel dál. Po chvili se mi to zase trochu začínalo hřát, ale to už jsem neřešil a dojel.
Není mi ale jasná jedna věc a sice proč přebytečný vzduch neodchází přes ventilek do expanzky - tak by to mělo fungovat ne? Proč ten vzduch vytlačí vždycky vodu??? Nechápu. Vždyť pokud prochátí přes těsnění hlavy kompresní tlak, měl by vzduch jít do chladiče horní trubkou a tlačit se do expanzky, tak jak se tam dostane ta voda?
Nenapadá vás ještě něco čím by to mohlo být? Nemůže to mít třeba spojitost s reduktorem LPG? Do demontáže hlavy se mi moc nechce, ale jestli mi někdo potvrdíte, že to dělá těsnění, tak se do toho o víkendu asi vrhnu...
Dusan
Příspěvky: 3931
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

No...vymen tesneie ne je to taka hrozna robota..a aspon omrknes stav motora... pozrel by som ventily eventualne aspon ocistil...ked uz nie zabrusil...:)
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Za skoušku to stojí . Vezmi starou svíčku vytřískej z ní izolátor a navař trubičku na hadici od kompresoru . Pak jen vyčíhat zavřené oba ventilý a píst dole a do každého válce chvíli foukat a koukat do chladiče . Možná tím nic neodhalíš protože je to závislé na teplotě a vyšším tlaku , ale pokud to bude bublat tak máš jistotu bez rozborky .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10568
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Saša píše: ... navař trubičku na hadici ...
To Saša: přinesu si měděnou topenářskou 3/8 a ty mi ji navaříš (nejlépe elektrikou) na hadici :D :D :D , ju?
----------------------------------------------
To bylo takové nevinné rejpnutí do Saši (čeština je mocný jazyk :lol: ).
Ze staré svíčky vytřískej izolátor a přivař na ten zbytek (šestihran a závit) trubičku, aby jsi to následně mohl připojit k hadici kompresoru. L.
PS1: nápad je to samozřejmě dobrý a k použití kdykoliv
PS2: za částečný OT se omlouvám :oops:
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Cenek
Příspěvky: 51
Registrován: pon lis 19, 2007 18:07
Bydliště: Praha

Příspěvek od Cenek »

No, na experiment se svíčkou a kompresorem zrejme nesezenu vybaveni, ale situace je neunosna, tak jdu nakoupit potřebná těsnění a o víkendu nejspíš půjde hlava dolů. Doufám, že ne zbytečně. Držte palce, ať se oprava podaří!
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10568
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Cenek píše:No, na experiment se svíčkou a kompresorem zrejme nesezenu vybaveni, ale situace je neunosna, tak jdu nakoupit potřebná těsnění a o víkendu nejspíš půjde hlava dolů. Doufám, že ne zbytečně. Držte palce, ať se oprava podaří!
Abychom Ti mohli držet ty palce pořádně - tak nám je musíš podat! :D
Doporučuji přečíst a nastudovat příslušné odstavce tohoto příspěvku:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=9146
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Cenek
Příspěvky: 51
Registrován: pon lis 19, 2007 18:07
Bydliště: Praha

Příspěvek od Cenek »

Pánové, špatná zpráva :cry: ...
Proběhla demontáž hlavy, výměna těsnění, očištění + zabroušení ventilů pastou, výměna simeringů vodítek ventilů a zpětná montáž všeho. Práce na celý víkend.
To staré těsnění nevypadalo vůbec špatně, jen na dvou místech mezi vodním kanálem a spal. prostorem tuším u 4. válce maličko zeslabený materiál, nic velkého jen miniaturní cestička sotva viditelná. Prostě jsem na těsnění nenašel nic takového, abych hned řekl, problém byl zde.
Nyní auto jede v otáčkách perfektně (přisuzuji zabroušení a seřízení ventilů), ale do expanzní nádobky STÁLE :evil: bublá... Ujel jsem cca 500 km, vodu mi to zatím do expanzky nevytlačilo, motor se nepřehřívá, ale teplota během jízdy není vůbec stabilní. Je to lepší než před opravou, ale není to takové jak jsem byl zvyklý (ručička jak přibitá na jednom místě). Když ho trochu proženu teplota rychle vyskočí, když jedu rovnoměrně cca 3.5 - 4t otáček vše je OK. Dá se s tím jezdit, ale nemám z toho dobrý pocit. Fakt už nevím, jedině snad prasklá hlava nebo vložka válce.
Zkusím ještě Sašovu metodu se svíčkou a kompresorem a vyměním termostat. Pak už mě napadá jen, jestli to nemůže dělat vodní čerpadlo - že by někde přisávalo vzduch?
Fakt nevím. Poraďte někdo prosím co dál... Díky.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Koukl bych se na předstih , ten dokáže s teplotou udělat divy . Totéž platí o chudé směsi . Zanesený chladič nebo vadný termostat nevyjímaje .
Cenek píše:jedině snad prasklá hlava nebo vložka válce.
To první nelze vyloučit , ale na vložku můžeš s klidem zapomenout bo v "našich" motorech tenhle výmysl NENÍ ! a v prasklý blok moc nevěřím .
Pokud to stále netlakuje chladič , bude vše v pořádku .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Dusan
Příspěvky: 3931
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

DAj ruku na expansku... ci sa aj vytvara nejaky zaujimavy tlak..... Mohol by sa vyjadrit marek... ohladom prasknutej hlavy pripadne bloku alebo niekto co to zazil..... este by som vyskusal dotiahnut hlavu ci ti nepomoze..... ci nahodou nieje pokrutena.....
Cenek
Příspěvky: 51
Registrován: pon lis 19, 2007 18:07
Bydliště: Praha

Příspěvek od Cenek »

Info o dalším postupu prací: Konečně jsem vyměnil termostat (neprodává se již plechový, ale jako hliníkový odlitek - kvůli dobré těsnosti je třeba pilníkem odstranit nálitky z hrdel).
Problém s teplotou motoru zdá se býti vyřešen. Ať jsem jel jakkoli drsně, nepodařilo se mi zvednout teplotu nad normál. Akorát tento termostat (dle budíku) drží trochu nižší teplotu než původní, když ještě dobře fungoval. To ale neřeším. Problém se vzduchem v expanzce stále trvá - bublá a bublá, netuším proč. Pracuju na výrobě svíčky k tlakování válců dle Saši, tak uvidím. (akorát vytřískat ze svíčky izolátor je neuvěřitelnej vo_er ).
Voda zatím nemizí, emulze na víčku krytu hlavy s příchodem teplého počasí zmizela, olej se do vody taky nejšpíš nedostává, auto jezdí OK.
No, budu jezdit dál, pozrovat a uvidím...
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Pokud bublá do expanzky, může být v háji těsnění pod hlavou, stačí malá skulinka, voda nemizí, ale ten tlak při výbuchu se tam dostane.
Dusan
Příspěvky: 3931
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

nevadi...ze bubla... podlozit spatny ventil v chladici aby nevutlacalo vodu z chladica.... a cim skor opravit ..i ked poniektory takto behaju aj pol roka...teda kym neskonci zima a neotepli sa vsak :)
Uživatelský avatar
Jelen
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvek od Jelen »

Když by tam vytékala voda, tak to nebude bublat, od toho expanzka je. Pokud i při studeném autě, po nastartování, to bublá do expanzky, není v pořádku těsnění pod hlavou/hlava. Jinak nemá jak se tam vzduch dostat.
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“