Olej v chladící kapalině
Moderátor: Moderátoři
Mne tiez a boli podpalene dva ventily + velky predzapal. Moja maximalna rychost bola 80 a voda mala 95stupnov. Stalo sa mi to tiez pri rychlosti okolo 115 a ja som si to nevsimol tak skoro az za 5km. Ale motor vrci dodnes. Tesnenie bolo OK.
tu som to riesil http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=5427
Skus skontrolovat ten predzapal.
tu som to riesil http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=5427
Skus skontrolovat ten predzapal.
Oltcit club 11R, 1984, červena, 05/08 rip , Žiguli 2101, 1200, 1976 zelena, LPG. 04/07 rip ,Lada 2105,1300, 1984 zlta, LPG 08/08 sell ,Daewoo Nubira1, 1998, 1600 DOHC. Zelena LPG
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej v chladící kapalině
Cenek píše: Při chodu motoru do expanzky probublává vzduch...
taktéž bych to viděl na ruptůru ( ) těsnění. L.Stanley__001x píše: ...přehřívání z ničeho nic, expanska plná...
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
V neděli se mi to stalo znovu: dálnice, teplota pomalu vyšplhala až téměř k červenému poli, zastavil - expanzka plná až po hrdlo, povolil jsem víčko chladiče - uvnitř obrovský tlak. Nahnal jsem zpět vodu a jel dál. Po chvili se mi to zase trochu začínalo hřát, ale to už jsem neřešil a dojel.
Není mi ale jasná jedna věc a sice proč přebytečný vzduch neodchází přes ventilek do expanzky - tak by to mělo fungovat ne? Proč ten vzduch vytlačí vždycky vodu??? Nechápu. Vždyť pokud prochátí přes těsnění hlavy kompresní tlak, měl by vzduch jít do chladiče horní trubkou a tlačit se do expanzky, tak jak se tam dostane ta voda?
Nenapadá vás ještě něco čím by to mohlo být? Nemůže to mít třeba spojitost s reduktorem LPG? Do demontáže hlavy se mi moc nechce, ale jestli mi někdo potvrdíte, že to dělá těsnění, tak se do toho o víkendu asi vrhnu...
Není mi ale jasná jedna věc a sice proč přebytečný vzduch neodchází přes ventilek do expanzky - tak by to mělo fungovat ne? Proč ten vzduch vytlačí vždycky vodu??? Nechápu. Vždyť pokud prochátí přes těsnění hlavy kompresní tlak, měl by vzduch jít do chladiče horní trubkou a tlačit se do expanzky, tak jak se tam dostane ta voda?
Nenapadá vás ještě něco čím by to mohlo být? Nemůže to mít třeba spojitost s reduktorem LPG? Do demontáže hlavy se mi moc nechce, ale jestli mi někdo potvrdíte, že to dělá těsnění, tak se do toho o víkendu asi vrhnu...
Za skoušku to stojí . Vezmi starou svíčku vytřískej z ní izolátor a navař trubičku na hadici od kompresoru . Pak jen vyčíhat zavřené oba ventilý a píst dole a do každého válce chvíli foukat a koukat do chladiče . Možná tím nic neodhalíš protože je to závislé na teplotě a vyšším tlaku , ale pokud to bude bublat tak máš jistotu bez rozborky .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
To Saša: přinesu si měděnou topenářskou 3/8 a ty mi ji navaříš (nejlépe elektrikou) na hadici , ju?Saša píše: ... navař trubičku na hadici ...
----------------------------------------------
To bylo takové nevinné rejpnutí do Saši (čeština je mocný jazyk ).
Ze staré svíčky vytřískej izolátor a přivař na ten zbytek (šestihran a závit) trubičku, aby jsi to následně mohl připojit k hadici kompresoru. L.
PS1: nápad je to samozřejmě dobrý a k použití kdykoliv
PS2: za částečný OT se omlouvám
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Abychom Ti mohli držet ty palce pořádně - tak nám je musíš podat!Cenek píše:No, na experiment se svíčkou a kompresorem zrejme nesezenu vybaveni, ale situace je neunosna, tak jdu nakoupit potřebná těsnění a o víkendu nejspíš půjde hlava dolů. Doufám, že ne zbytečně. Držte palce, ať se oprava podaří!
Doporučuji přečíst a nastudovat příslušné odstavce tohoto příspěvku:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=9146
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Pánové, špatná zpráva ...
Proběhla demontáž hlavy, výměna těsnění, očištění + zabroušení ventilů pastou, výměna simeringů vodítek ventilů a zpětná montáž všeho. Práce na celý víkend.
To staré těsnění nevypadalo vůbec špatně, jen na dvou místech mezi vodním kanálem a spal. prostorem tuším u 4. válce maličko zeslabený materiál, nic velkého jen miniaturní cestička sotva viditelná. Prostě jsem na těsnění nenašel nic takového, abych hned řekl, problém byl zde.
Nyní auto jede v otáčkách perfektně (přisuzuji zabroušení a seřízení ventilů), ale do expanzní nádobky STÁLE bublá... Ujel jsem cca 500 km, vodu mi to zatím do expanzky nevytlačilo, motor se nepřehřívá, ale teplota během jízdy není vůbec stabilní. Je to lepší než před opravou, ale není to takové jak jsem byl zvyklý (ručička jak přibitá na jednom místě). Když ho trochu proženu teplota rychle vyskočí, když jedu rovnoměrně cca 3.5 - 4t otáček vše je OK. Dá se s tím jezdit, ale nemám z toho dobrý pocit. Fakt už nevím, jedině snad prasklá hlava nebo vložka válce.
Zkusím ještě Sašovu metodu se svíčkou a kompresorem a vyměním termostat. Pak už mě napadá jen, jestli to nemůže dělat vodní čerpadlo - že by někde přisávalo vzduch?
Fakt nevím. Poraďte někdo prosím co dál... Díky.
Proběhla demontáž hlavy, výměna těsnění, očištění + zabroušení ventilů pastou, výměna simeringů vodítek ventilů a zpětná montáž všeho. Práce na celý víkend.
To staré těsnění nevypadalo vůbec špatně, jen na dvou místech mezi vodním kanálem a spal. prostorem tuším u 4. válce maličko zeslabený materiál, nic velkého jen miniaturní cestička sotva viditelná. Prostě jsem na těsnění nenašel nic takového, abych hned řekl, problém byl zde.
Nyní auto jede v otáčkách perfektně (přisuzuji zabroušení a seřízení ventilů), ale do expanzní nádobky STÁLE bublá... Ujel jsem cca 500 km, vodu mi to zatím do expanzky nevytlačilo, motor se nepřehřívá, ale teplota během jízdy není vůbec stabilní. Je to lepší než před opravou, ale není to takové jak jsem byl zvyklý (ručička jak přibitá na jednom místě). Když ho trochu proženu teplota rychle vyskočí, když jedu rovnoměrně cca 3.5 - 4t otáček vše je OK. Dá se s tím jezdit, ale nemám z toho dobrý pocit. Fakt už nevím, jedině snad prasklá hlava nebo vložka válce.
Zkusím ještě Sašovu metodu se svíčkou a kompresorem a vyměním termostat. Pak už mě napadá jen, jestli to nemůže dělat vodní čerpadlo - že by někde přisávalo vzduch?
Fakt nevím. Poraďte někdo prosím co dál... Díky.
Koukl bych se na předstih , ten dokáže s teplotou udělat divy . Totéž platí o chudé směsi . Zanesený chladič nebo vadný termostat nevyjímaje .
Pokud to stále netlakuje chladič , bude vše v pořádku .
To první nelze vyloučit , ale na vložku můžeš s klidem zapomenout bo v "našich" motorech tenhle výmysl NENÍ ! a v prasklý blok moc nevěřím .Cenek píše:jedině snad prasklá hlava nebo vložka válce.
Pokud to stále netlakuje chladič , bude vše v pořádku .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Info o dalším postupu prací: Konečně jsem vyměnil termostat (neprodává se již plechový, ale jako hliníkový odlitek - kvůli dobré těsnosti je třeba pilníkem odstranit nálitky z hrdel).
Problém s teplotou motoru zdá se býti vyřešen. Ať jsem jel jakkoli drsně, nepodařilo se mi zvednout teplotu nad normál. Akorát tento termostat (dle budíku) drží trochu nižší teplotu než původní, když ještě dobře fungoval. To ale neřeším. Problém se vzduchem v expanzce stále trvá - bublá a bublá, netuším proč. Pracuju na výrobě svíčky k tlakování válců dle Saši, tak uvidím. (akorát vytřískat ze svíčky izolátor je neuvěřitelnej vo_er ).
Voda zatím nemizí, emulze na víčku krytu hlavy s příchodem teplého počasí zmizela, olej se do vody taky nejšpíš nedostává, auto jezdí OK.
No, budu jezdit dál, pozrovat a uvidím...
Problém s teplotou motoru zdá se býti vyřešen. Ať jsem jel jakkoli drsně, nepodařilo se mi zvednout teplotu nad normál. Akorát tento termostat (dle budíku) drží trochu nižší teplotu než původní, když ještě dobře fungoval. To ale neřeším. Problém se vzduchem v expanzce stále trvá - bublá a bublá, netuším proč. Pracuju na výrobě svíčky k tlakování válců dle Saši, tak uvidím. (akorát vytřískat ze svíčky izolátor je neuvěřitelnej vo_er ).
Voda zatím nemizí, emulze na víčku krytu hlavy s příchodem teplého počasí zmizela, olej se do vody taky nejšpíš nedostává, auto jezdí OK.
No, budu jezdit dál, pozrovat a uvidím...