http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=203678#203678
A teď k Laďce. Po dvou měsících stání jsem jí zkusmo natočil, šlo to, dělala bílou mlhu, říkal jsem si, že se snad propálilo těsnění, nebo co?! Houbeles.
Vytáhl jsem měrku oleje - a ejhle, normálně Laďka spapá asi 1l na 4000 km, ale teď má asi litr nadstav! Čuchám čuchám - benzín!
Říkal jsem si, že přece nepraskly ty asi 3 membrány v čerpadle ... a taky že ne. No, a teď mudrujte, přátelé, to je skandál, co?!
Vzpomněl jsem si, jak mi kdysi Laďka na dálnici "omdlela" - jela si s kopce těch 140, prosvištěla kolem favorita, a huuuuuuu, jako když brzdíte motorem. Sundám nohu z plynu, brzdím motorem. V kopci u Rokycan jsem zastavil na krajnici. Zkouším nastartovat - a ono to chytlo. Dotknu se plynu, zhaslo to. Nastartuju, nešlapu na plyn, ale vytáhnu sytič, dávám cynicky jedničku a ono to jede. Dotku se plynu, škyt! Plynu se nedotýkat. Dojel jsem asi 2 km na parkoviště u Shellu, tam jsem udělal rozborku, nic nezjistil, udělal sborku, nastartoval a pokračoval v jízdě do Prahy. Od té doby se to nestalo rok, možná víc.
Hloubám hloubám, vyhloubal jsem podezření, které jsem později konzultoval s Vašátorem. Ten chvíli protestoval, ale nakonec uznal, že nic jinýho ho nenapadá. Už víte?
Jediná zbývající cesta je vrchem, přes karbec. Já si totiž dal ohromnou práci se seřízením karbecu i rozdělovače, až na takovou "drobnost" - seřídil jsem sice horní mez plováku, ale neseřídil jsem spodní mez. Potom se občas, obzvlášť při ostřejší jízdě (třeba krpál do Rokycan, pak s kopce dolů), může stát, že plovák klesne dolů moc (třeba drc na nerovnosti), ventil se vzpříčí a palivo jde pod tlakem. Dokud máte plnej, motor to spálí (aspoň můj jo). Jak uberete, přivře se klapka a motor saje bohatší směs, zvlášť pokud jí přes trysky tlačí benzínové čerpadlo.
Toť laická a nepřesná hypotéza (sytiči začnu rozumět až když to rozebírám, pak to zase zapomenu, což je současný stav, přiznávám se - vysvětlení nechám na jiných
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Plovák samozřejmě padal až na dno - seřízeno dle obrázku a popisu tandemu Jurčenko-Jeršov. Po výměně oleje (vypuštěno cca 5,5 litru směsi) a filtru Laďka zase jezdí, chytá i v -18°C bez problémů, spotřeba oleje je stále ještě důstojná (viz výše), leč technická se blíží (květen). Uvidíme.
Tak se přiznejte, kdo má ještě blbě seřízenej plovák?!
Mimochodem, Laďka s touhle úpravou (a druhou komorou otryskovanou jen 110/170), jezdila 165km/h tacho na zimákách (155 km/h skutečných)!