Karburátor a benzín v oleji

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Karburátor a benzín v oleji

Příspěvek od dmatej »

Laďka byla od května někdy do podzimu marod. Resp. solidárně marodila s Renaultem ... to bylo tak....
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=203678#203678

A teď k Laďce. Po dvou měsících stání jsem jí zkusmo natočil, šlo to, dělala bílou mlhu, říkal jsem si, že se snad propálilo těsnění, nebo co?! Houbeles.
Vytáhl jsem měrku oleje - a ejhle, normálně Laďka spapá asi 1l na 4000 km, ale teď má asi litr nadstav! Čuchám čuchám - benzín!

Říkal jsem si, že přece nepraskly ty asi 3 membrány v čerpadle ... a taky že ne. No, a teď mudrujte, přátelé, to je skandál, co?!

Vzpomněl jsem si, jak mi kdysi Laďka na dálnici "omdlela" - jela si s kopce těch 140, prosvištěla kolem favorita, a huuuuuuu, jako když brzdíte motorem. Sundám nohu z plynu, brzdím motorem. V kopci u Rokycan jsem zastavil na krajnici. Zkouším nastartovat - a ono to chytlo. Dotknu se plynu, zhaslo to. Nastartuju, nešlapu na plyn, ale vytáhnu sytič, dávám cynicky jedničku a ono to jede. Dotku se plynu, škyt! Plynu se nedotýkat. Dojel jsem asi 2 km na parkoviště u Shellu, tam jsem udělal rozborku, nic nezjistil, udělal sborku, nastartoval a pokračoval v jízdě do Prahy. Od té doby se to nestalo rok, možná víc.

Hloubám hloubám, vyhloubal jsem podezření, které jsem později konzultoval s Vašátorem. Ten chvíli protestoval, ale nakonec uznal, že nic jinýho ho nenapadá. Už víte?

Jediná zbývající cesta je vrchem, přes karbec. Já si totiž dal ohromnou práci se seřízením karbecu i rozdělovače, až na takovou "drobnost" - seřídil jsem sice horní mez plováku, ale neseřídil jsem spodní mez. Potom se občas, obzvlášť při ostřejší jízdě (třeba krpál do Rokycan, pak s kopce dolů), může stát, že plovák klesne dolů moc (třeba drc na nerovnosti), ventil se vzpříčí a palivo jde pod tlakem. Dokud máte plnej, motor to spálí (aspoň můj jo). Jak uberete, přivře se klapka a motor saje bohatší směs, zvlášť pokud jí přes trysky tlačí benzínové čerpadlo.
Toť laická a nepřesná hypotéza (sytiči začnu rozumět až když to rozebírám, pak to zase zapomenu, což je současný stav, přiznávám se - vysvětlení nechám na jiných ;-) ).

Plovák samozřejmě padal až na dno - seřízeno dle obrázku a popisu tandemu Jurčenko-Jeršov. Po výměně oleje (vypuštěno cca 5,5 litru směsi) a filtru Laďka zase jezdí, chytá i v -18°C bez problémů, spotřeba oleje je stále ještě důstojná (viz výše), leč technická se blíží (květen). Uvidíme.

Tak se přiznejte, kdo má ještě blbě seřízenej plovák?!

Mimochodem, Laďka s touhle úpravou (a druhou komorou otryskovanou jen 110/170), jezdila 165km/h tacho na zimákách (155 km/h skutečných)!
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Marek
Příspěvky: 5317
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Fakt je jeden - benzin do oleje se může dostat třemi způsoby.

1) Poškození membrány palivového čerpadla - doporučuji vyměnit membránu aspoň jednou ročně, ten materiál není co býval originál :-(.

2) Extrémně bohatá směs - díky vysoké hladině paliva v plovákové komoře (nesprávné seřízení plováku, díra v plováku, netěsnost jehlového ventilu) se nespálí veškeré palivo a jeho část se kolem pístních kroužků dostává do oleje, který intenzívně zřeďuje a tudíž rychle znehodnocuje.

3) Velké mechanické poškození motoru (prasklý kroužek pístu, propálený píst, vůle mezi stěnou válce a pístem).



Hladina paliva v plovákové komoře musí být 28 mm od spodní hrany komory. Doporučuji změřit ve všech čtyřech rozích komory a vypočítat aritmetický průměr těchto čtyř hodnot.
Čili: demontovat filterbox, odpojit teleskopické mosazné táhlo klapky vzduchové přívěry, napumpovat palivovým čerpadlem palivo do karburátoru tak, až přestane tlačit, odpojit hadičku paliva od karburátoru (nutné!!! - musí se odtlakovat, jinak po nadzdvihnutí víka karburátoru a otavření jehlového ventilu dojde k doplnění paliva do komory a zkreslí to výsledek), demontovat víko karburátoru a MĚŘIT.
Pokud hladina v komoře je jiná než předepsaná, je třeba odstranit problém.

Spousta lidí si myslí, že při seřízení hladiny paliva v plovákové komoře je důležitá pouze ta horní poloha plováku (ta určuje výšku hladiny tím, že správně uzavírá přívod paliva), nicméně díky Tvé zkušenosti můžeme vidět, že i správné nastavení té spodní hodnoty plováku je nesmírně důležité.
Pokud máte kalibr na nastavení plováku, použijte jej bez obav. Pokud nastavíte horní míru 6,5 mm od těsnění a druhou 14,5 mm, souhlasí to s předepsanou výškou.

Takže páni ladiči - nastavujte plovák tak, jak se má (nebo do toho nesahejte a svěřte auto někomu, kdo o tom něco ví, třeba mně :wink: ).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

No, chybička se stala - už si na ten "spodek" budu dávat taky pozor, ale vysvětli mi jedinou věc, u který si vysvětlením jist nejsem.

Proč to na sytič jelo? Mimochodem, Laďky sytič se chová vůbec oproti jiným Ladám nenormálně - ať je motor teplej nebo studenej, vytažením sytiče prostě zvednu otáčky a to celkem výrazně. Auto nekucká, neškytá, nic!
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Marek
Příspěvky: 5317
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Na sytič je okamžitá spotřeba tak vysoká, že to motor stačil prohnat spalovacím procesem - karburátor se tedy nepřechlastával tolik jako při běžném způsobu jízdy.

Kdybys jel trvale s nohou na podlaze, taky by to jelo lépe než při běžné jízdě........
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6598
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

dmatej píše: Mimochodem, Laďky sytič se chová vůbec oproti jiným Ladám nenormálně - ať je motor teplej nebo studenej, vytažením sytiče prostě zvednu otáčky a to celkem výrazně. Auto nekucká, neškytá, nic!
Mi taky funguje sytict za studena i za tepla stejne :-). Prijde mi to tak ok.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Marek píše:Na sytič je okamžitá spotřeba tak vysoká, že to motor stačil prohnat spalovacím procesem - karburátor se tedy nepřechlastával tolik jako při běžném způsobu jízdy.

Kdybys jel trvale s nohou na podlaze, taky by to jelo lépe než při běžné jízdě........
Já vim, 165 km/h tacho po rovině :D Na netuněnou dvanáctku se zimákama dooost dooobrý :D
Jinak udržet to na silnici není vůbec problém, což mne velmi těší ;-) (ale tuhle rychlost radši často nepraktikuji, ze zvědavosti jsem se totiž kouknul Vašátorovi na stránkách na kalkulačku - otááááčky). :twisted:
Jo, jinak při těch 165 km/h už to začíná škytat, myslím, že rozdělovač nestíhá ...

Vlastně kecam, to bylo bez sytiče, ale taky bez seřízený spodní polohy plováku ....
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
blahos
Příspěvky: 1
Registrován: pon bře 23, 2009 21:28
Bydliště: lednicke rovne

Příspěvek od blahos »

Marek, Ahoj vidím že sa rozumieš prosím ťa potreboval by som poradiť kupil som takyto karbec OZON 2107 pre lepšiu spotrebu do ARA 461 hcem ťa poprosiť ten lektromagnetic.ventil mam pripojiť na spínačku? Ale na 30 alebo 15 ??Prosím ťa keby si bol taký zlatý a povedal mi kde mam vlastne pripojiť podtlakovú reguláciu z rozdelovača??? Posielam aj nakres a prosím ťa keby si mi označil kde sa šteluje BOHATOSŤ a kde VOLNOBEH.Dakujem moc mi tým pomožeš.
Blahoš-Lednicke Rovne
Přílohy
karbec žiguli OZON.jpg
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11049
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

ventil se připojuje na svorku 15

11 - množství směsi
9 - bohatost směsi
10 - připojení podtlaku pro rozdělovač
40 - připojka pro odvětrání klikové skříně
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

To Koko: Ty to taky víš? To teda čumim :shock:
VAZ 1800kk na prvočinitele
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11049
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Já taky, to bude asi tím mým ležením v knihách :mrgreen: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

No hlavně abys to dokázal převíst do praxe. Nebo už máš taky sbaleno na výlet do Třebíče?
VAZ 1800kk na prvočinitele
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11049
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Jsi nenapravitelný rejpal :axe: .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“