tesnenie pod hlavu

Moderátor: Moderátoři

Dusan
Příspěvky: 3988
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

cmelo ten motor je nejaky divny..... :) nova kluka ?
Uživatelský avatar
dmatej
Příspěvky: 2847
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dmatej »

Co to je za zombie? Ještě řekni, že to natočíš!
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Sid
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od Sid »

Takže včera sme mali dole hlavu z iného motora a to tesnenie je naozaj v poriadku.
Marek
Příspěvky: 5336
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Věř zkušeným........... :wink:.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
čmelák
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od čmelák »

motor na fotke pradie ako macicka ;) dal som tam druhu hlavu tesnenie poskladal a len si pradie, este pojde na komplet nastavenie lebo to ja robit neviem, ale volnobeh drzi, startuje a ide brekeke :roll: preco by nemal :mrgreen:
kuchi
Příspěvky: 59
Registrován: pon srp 13, 2007 19:45
Bydliště: Nová Dědina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kuchi »

zdravím mám dotaz vyměnil jsem těsnení pod hlavou (hlava snížena o 1mm tusíš rovná) dal jsem tesnění dotáhl momentovým klíčem vše ok ale jakmile se zahřeje a zase schládne tak najdu na bloku stopy po nemrzce , myslíte že by mohl být blok pokroucený to snad ne jinak toto byla pro motor zřejmě první výměna těsnení po 124000km(29 letech) popř co by tam mohlo být dík
PS: nemíní poslouchat rady typu přetáni to jelikož nezmám výrobce kde by se hliníková hlava přetahovala ( není to 120)
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Jak je to dlouho, co jsi hlavu měnil? Resp. kolik na ní máš teď najeto. Také jsem montoval na auto sníženou hlavu (blok jsem nerovnal) a na dvou místech to u těsnění po vypnutí motoru lehce slzelo. Časem slzení sice ustupovalo, ale nemizelo úplně. Asi po 700 km jsme hlavu přetáhli (divil by ses, ale některé šrouby se pootočily o ještě značný kus a to byl nastavený stejný moment), a během pár dní slzení zmizelo úplně. Tím Tě nenutím k přetahování. Pouze píšu vlastní zkušenost. :wink:

Musí si to prostě sednout. 8)
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
2108
Příspěvky: 47
Registrován: stř úno 11, 2009 11:01
Bydliště: dolny kubín

Příspěvek od 2108 »

tak ja mam sice 20108 ale v original opravarenske prirucke pisu dotiahni momentakom a potom este dva razy po stvrt otacky kazdy srob a blok pokruceny to som snad este nevidel skor hlava ked nedodrzis postup povolovani
Marek
Příspěvky: 5336
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Fakt je, že na Ladě se hlava po správné montáži přetahovat nemá, to je potřeba mít na paměti. Pokud máš pochybnost o těsnosti, přetáhnout ji však můžeš. Nicméně je nezbytné dodržet následující:

- Motor musí být studený, tzn. teplota motoru menší než 30°C.
- Postup povolování / utahování šroubů musí být dodržen od středu motoru ke krajům
- Jeden ze středových šroubů hlavy se úplně povolí (až se bude volně otáčet rukou) a potom dotáhne na moment 90-100 Nm (nejnižší dovolený utahovací moment). Potom se povolí a stejně utáhne druhý středový šroub hlavy.
- Dále se postupuje stejným způsobem i u ostatních šroubů s dodržením postupu pořadí
- Po přetažení posledního šroubu se všechny šrouby ještě zkontrolují a dotáhnou konečným momentem 120 Nm (nejvyšší dovolený utahovací moment).

Měl jsem na motoru hlavy snížené i o víc jak 2 mm a nikdy nebyl důvod k přetahování (a ani by mě to nenapadlo). Někdy je však potřeba přistoupit k individuálnímu přístupu.

Přetažením hlavy nic nezkazíš, pokud dodržíš přesně postup, který jsem Ti nastínil. Každý šroub prostě musíš před jeho dotahováním nejprve POVOLIT !!!!!
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Lada Rider
Příspěvky: 1067
Registrován: pon črc 03, 2006 21:39
Bydliště: Brno

Příspěvek od Lada Rider »

Marek píše:Přetažením hlavy nic nezkazíš, pokud dodržíš přesně postup, který jsem Ti nastínil. Každý šroub prostě musíš před jeho dotahováním nejprve POVOLIT !!!!!
Marek, teda rozhodne zaujimava informacia, ozaj by nenapadlo to prv povolit a az nasledne znova zatahovat
СЕКТОР ГАЗА парты
kuchi
Příspěvky: 59
Registrován: pon srp 13, 2007 19:45
Bydliště: Nová Dědina
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kuchi »

nu dobrá tak jste mě přesvědčily a zkusím přetáhnout jinak dík markovi ,protože by mě teky nenapadlo to napřed povolit, tak zkusím a budu informovat
Marek
Příspěvky: 5336
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

To povolení šroubu je velmi důležité. Je třeba si uvědomit, že šrouby hlavy jsou utažené velkým momentem a často bývají vlivem tepelných změn tzv. zakousnuté v materiálu hlavy. Stane se proto, že když šroub nepovolíte a budete jej chtít pouze dotahovat, že při nastavení momentového klíče na správný moment šroubem vůbec nepohnete, neb klíč cvakne (šroub je jakoby třeba odtrhnout z jeho zakousnutí). A to lze pouze tím, že jej před utahováním nejdřív povolíte. :wink:
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

mě zase občas teče olej z podhlavy, ne mooc ale byvava blok potečenej trochu.. čim to u mě??.. hlava je utažena na 120 Nm... mam zvětšenej tlak mazaní, mohlo by to být třeba tim??... teče to spíše na straně rozdělovače a nebo i na čele motoru...
Marek
Příspěvky: 5336
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Little Red Riding Hood píše:mě zase občas teče olej z podhlavy, ne mooc ale byvava blok potečenej trochu.. čim to u mě??.. hlava je utažena na 120 Nm... mam zvětšenej tlak mazaní, mohlo by to být třeba tim??... teče to spíše na straně rozdělovače a nebo i na čele motoru...
V těch místech nejsou tlakové kanály oleje, takže tím to nebude.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Little Red Riding Hood
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Little Red Riding Hood »

Marek, no jasne ten hlavní kanal je uprostřed bloku na straně vejfuku ne??.. jestli si dobře pamatuju??... ale tak čim to muže byt že si to tak uchcava?,..
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“