
tesnenie pod hlavu
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 59
- Registrován: pon srp 13, 2007 19:45
- Bydliště: Nová Dědina
- Kontaktovat uživatele:
zdravím mám dotaz vyměnil jsem těsnení pod hlavou (hlava snížena o 1mm tusíš rovná) dal jsem tesnění dotáhl momentovým klíčem vše ok ale jakmile se zahřeje a zase schládne tak najdu na bloku stopy po nemrzce , myslíte že by mohl být blok pokroucený to snad ne jinak toto byla pro motor zřejmě první výměna těsnení po 124000km(29 letech) popř co by tam mohlo být dík
PS: nemíní poslouchat rady typu přetáni to jelikož nezmám výrobce kde by se hliníková hlava přetahovala ( není to 120)
PS: nemíní poslouchat rady typu přetáni to jelikož nezmám výrobce kde by se hliníková hlava přetahovala ( není to 120)
Jak je to dlouho, co jsi hlavu měnil? Resp. kolik na ní máš teď najeto. Také jsem montoval na auto sníženou hlavu (blok jsem nerovnal) a na dvou místech to u těsnění po vypnutí motoru lehce slzelo. Časem slzení sice ustupovalo, ale nemizelo úplně. Asi po 700 km jsme hlavu přetáhli (divil by ses, ale některé šrouby se pootočily o ještě značný kus a to byl nastavený stejný moment), a během pár dní slzení zmizelo úplně. Tím Tě nenutím k přetahování. Pouze píšu vlastní zkušenost.
Musí si to prostě sednout.

Musí si to prostě sednout.

Fakt je, že na Ladě se hlava po správné montáži přetahovat nemá, to je potřeba mít na paměti. Pokud máš pochybnost o těsnosti, přetáhnout ji však můžeš. Nicméně je nezbytné dodržet následující:
- Motor musí být studený, tzn. teplota motoru menší než 30°C.
- Postup povolování / utahování šroubů musí být dodržen od středu motoru ke krajům
- Jeden ze středových šroubů hlavy se úplně povolí (až se bude volně otáčet rukou) a potom dotáhne na moment 90-100 Nm (nejnižší dovolený utahovací moment). Potom se povolí a stejně utáhne druhý středový šroub hlavy.
- Dále se postupuje stejným způsobem i u ostatních šroubů s dodržením postupu pořadí
- Po přetažení posledního šroubu se všechny šrouby ještě zkontrolují a dotáhnou konečným momentem 120 Nm (nejvyšší dovolený utahovací moment).
Měl jsem na motoru hlavy snížené i o víc jak 2 mm a nikdy nebyl důvod k přetahování (a ani by mě to nenapadlo). Někdy je však potřeba přistoupit k individuálnímu přístupu.
Přetažením hlavy nic nezkazíš, pokud dodržíš přesně postup, který jsem Ti nastínil. Každý šroub prostě musíš před jeho dotahováním nejprve POVOLIT !!!!!
- Motor musí být studený, tzn. teplota motoru menší než 30°C.
- Postup povolování / utahování šroubů musí být dodržen od středu motoru ke krajům
- Jeden ze středových šroubů hlavy se úplně povolí (až se bude volně otáčet rukou) a potom dotáhne na moment 90-100 Nm (nejnižší dovolený utahovací moment). Potom se povolí a stejně utáhne druhý středový šroub hlavy.
- Dále se postupuje stejným způsobem i u ostatních šroubů s dodržením postupu pořadí
- Po přetažení posledního šroubu se všechny šrouby ještě zkontrolují a dotáhnou konečným momentem 120 Nm (nejvyšší dovolený utahovací moment).
Měl jsem na motoru hlavy snížené i o víc jak 2 mm a nikdy nebyl důvod k přetahování (a ani by mě to nenapadlo). Někdy je však potřeba přistoupit k individuálnímu přístupu.
Přetažením hlavy nic nezkazíš, pokud dodržíš přesně postup, který jsem Ti nastínil. Každý šroub prostě musíš před jeho dotahováním nejprve POVOLIT !!!!!
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Lada Rider
- Příspěvky: 1067
- Registrován: pon črc 03, 2006 21:39
- Bydliště: Brno
To povolení šroubu je velmi důležité. Je třeba si uvědomit, že šrouby hlavy jsou utažené velkým momentem a často bývají vlivem tepelných změn tzv. zakousnuté v materiálu hlavy. Stane se proto, že když šroub nepovolíte a budete jej chtít pouze dotahovat, že při nastavení momentového klíče na správný moment šroubem vůbec nepohnete, neb klíč cvakne (šroub je jakoby třeba odtrhnout z jeho zakousnutí). A to lze pouze tím, že jej před utahováním nejdřív povolíte. 

RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele:
V těch místech nejsou tlakové kanály oleje, takže tím to nebude.Little Red Riding Hood píše:mě zase občas teče olej z podhlavy, ne mooc ale byvava blok potečenej trochu.. čim to u mě??.. hlava je utažena na 120 Nm... mam zvětšenej tlak mazaní, mohlo by to být třeba tim??... teče to spíše na straně rozdělovače a nebo i na čele motoru...
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
-
- Příspěvky: 2585
- Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
- Bydliště: Olomoucity-Brnotown
- Kontaktovat uživatele: